سپردن مسئولیت تربیت از صفرسالگی به آموزش و پرورش در دستوركار شورای عالی انقلاب فرهنگی

سپردن مسئولیت تربیت از صفرسالگی به آموزش و پرورش در دستوركار شورای عالی انقلاب فرهنگی

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی این مساله در دستورکار است که تربیت اوان کودکی را هم به آموزش و پرورش بدهند و آموزش و پرورش از صفر سالگی مسئولیت داشته باشد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشست هم اندیشی با مدیران زن آموزش و پرورش با اعلان اینکه ما یک داشته هایی داریم و یک نداشته هایی اظهار داشت: همه انسان ها همین طور هستند. وقتی درباره زنان هم صحبت میشود بحث دارایی ها و نداشته ها می تواند مورد توجه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: در تجربه مدیریتی ام برایم روشن شده که تمرکز بر نداشته ها آنقدر ذهن را تسخیر می کند که از داشته ها غافل می شویم. اصولا عدالت در برخورداری ها به ویژه آموزش، بعنوان زیربنای عدالت در جامعه شناخته می شود و فرصت برابر در اختیار افراد قرار دادن می تواند زمینه ساز موقعیت ها و منزلت های برابر باشد و باید این کار را از سنگ بنای اول خوب انجام دهیم.
وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه گام های خوبی دراین زمینه برداشته شده و فرصت یادگرفتن و آموزش باکیفیت را در اختیار بخش عظیمی از کسانی که در سن آموختن هستند قرار دادیم عنوان کرد: تلاش ما این است که دسترسی همگان را به آموزش باکیفیت فراهم نماییم. بدین سبب تاکید، سفارش و در خواست می کنم همکاران هر تلاشی می توانند به کار ببندند تا فاصله های به وجود آمده طی زمان های طولانی برطرف شود و از ظرفیت بانوان برای پیشبرد امور استفاده موثرتری نماییم.
حاجی میرزایی نقش بانوان را در تربیت، برجسته دانست و اظهار داشت: این نقش قابل جایگزینی با نقش های دیگران نخواهد بود. بزرگترین اقتدار نرم در جامعه ما به زنان داده شده و خدادادی است و هیچ کس نمی تواند آنرا بگیرد اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی نماییم. اصولا تمدن محصول شنیدن، دیدن و اندیشیدن است و همه اندیشمندان تعلیم و تربیت به دوره های ابتدای زندگی افراد از اوان کودکی تا پیش از سن مدرسه وزن بسیار بالایی داده اند و معقتدند ظرفیت ذهن و مغز برای شکل گیری در این دوره بیشترین ظرفیت است.
وی افزود: تمدن محصول این سه ابزار است. سهم زنان در شکل گیری تمدن و فرهنگ سازی، هویت بخشی به نسل نو، آینده سازی، مصونیت بخشی به جامعه در مقابل لطمه های ویرانگر، توسعه و تعالی کشور از همین جا مشخص می شود. اگر فرزند پرسشگری تربیت نماییم مسیر آینده اش، مسیر موثرتری است.
وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه در کنار مبارزه به حق و سنجیده ای که برای افزایش بهره گیری از زنان در همه شئون و مقدرات اساسی کشور صورت می گیرد، باید تلاش نماییم توانمندی زنان برای این نقش های کلیدی افزایش یابد اظهار داشت: سهم زنان در تربیت کودک از بدو تولد اساسا نسبت به مردان بیشتر است. بعد از آن در مدرسه و خصوصاً در دوران ابتدایی نیز بخش عمده تعالی بیش از نسبت مردان، در اختیار مدیران و معلمان زن است که این دوره با دوره های متوسطه و دانشگاهی قابل قیاس نیست و هرچقدر به سمت تحصیلات عالی می رویم بازده اجتماعی کاهش پیدا می کند و بازده خصوصی و شخصی برای افراد افزایش می یابد.
وی ادامه داد: وقتی یک فرزند در دوره کودکی شخصیتش به شکلی متعالی شکل بگیرد تا حیات دارد همه جامعه از اثراتش بهره مند خواهند داشت. همینجا از خانم ابتکار کمک میگیریم؛ در شورای عالی انقلاب فرهنگی این مساله در دستورکار است که تربیت اوان کودکی را هم به آموزش و پرورش بدهند و آموزش و پرورش از صفر سالگی مسئولیت داشته باشد. وقتی اینطور باشد همه خانواده ها قسمتی از ماموریت آموزش و پرورش می شوند.
حاجی میرزایی اصرار کرد که باید به صورت موازی حرکت گسترده ای برای افزایش توانمندی بانوان و ساختن آینده ایران و توسعه کشور صورت گیرد. اگر روند توسعه خوب است یا بد است محصول نظام یادگیری است.




منبع:

1399/09/26
13:56:27
5.0 / 5
1074
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل , تعلیم و تربیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین