سنگ بنای پژوهش در دوران مدرسه گذاشته می شود

سنگ بنای پژوهش در دوران مدرسه گذاشته می شود

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه سنگ بنای پژوهش در دوران مدرسه گذاشته می شود اظهار داشت: یک فرد در دوران مدرسه بیشترین اثرپذیری و پایدارترین نقش پذیری را دارد و سنگ بنای شخصیت در این دوره گذاشته می شود.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در آیین تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناوران برگزیده که در وزارت آموزش و پرورش انجام شد اظهار داشت: کوشش برای رفع نگرانی ها و کاهش بیم ها و اضطراب ها تلاشی است که جامعه انسانی چه در شکل فردی و چه جمعی به دنبال آنست.
وی ادامه داد: اگر بنا باشد این ظرفیت و کارکرد مستمر انسانی که تا آخرین روزهای زندگی انسان استمرار می یابد را بعنوان فعالیت مادر شناسایی نماییم، مسئولیت آماده کردن افراد برای چنین توانمندی هایی نظام تعلیم و تربیت است. سطح بلوغ افراد و اجتماع به میزان این ظرفیت و توانمندی بستگی دارد.
وزیر آموزش و پروش با اعلان اینکه هرچه قدر توانایی جامعه برای تحقق اهداف و حل مسئله بالاتر برود، توان ملی جامعه افزایش می یابد اظهار داشت: برای آنکه بتوانیم به این قابلیت دست یابیم به پژوهش نیاز داریم.
حاجی میرزایی افزود: پژوهش، جزء لاینفک زندگی انسانی است و بدون پژوهش زندگی کیفیت نخواهد داشت. پژوهش فهم دقیق روابط میان پدیده ها، روشن شدن مجهولات، بهره مندی موثر از معلومات برای کاستن از مجهولات، توانمندی جمع آوری اطلاعات، توانایی برای ساماندهی اطلاعات، تعمیم و لطمه شناسی است.
وی اشاره کرد: پژوهش، نیاز واقعی هرجامعه ای است و امروز در معیارهای حکمرانی شایسته گفته می شود یک حکمرانی شایسته توانایی حل مسئله را به صورت پایدار دارد. پژوهش این ماموریت را برعهد دارد و جزو راهبردی ترین ماموریت هایی است که جامعه دنبال می کند.
وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه ما سنگ بنای پژوهش را در دوران مدرسه می گذاریم اظهار داشت: یک فرد در دوران مدرسه بیشترین اثرپذیری و پایدارترین نقش پذیری را دارد و سنگ بنای شخصیت در این دوره گذاشته می شود.
حاجی میرزایی با اعلان اینکه ما معلم پژوهنده، دانش آموز پژوهشگر و بیش از ۶۰۰ پژوهشسرا در سطح کشور داریم اظهار نمود: وقتی دانش آموزان به این حد از توانایی مسلط شدند بهتر می توانند آینده کشورشان را بسازند. اگر دانش آموز پژوهشگری داشته باشیم، در آینده دانشجوی توانمند و کسب وکار حرفه ای تری خواهیم داشت و روابط اجتماعی ما بهتر شکل می گیرد و توانایی حل مسئله در جامعه افزایش می یابد.
وی اشاره کرد: آن دسته از مسائل حل می شوند که درک مشترکی برای حل مسئله به وجود بیاید. اگر این تفاهم در سطح ملی شکل بگیرد توانایی حل مسئله افزایش می یابد. ما به پژوهش بعنوان یک عنصر اساسی در ارتقای پایداری جمهوری اسلامی و ابزار راهبردی برای تحقق همه اهداف و آرمان هایی که مدنظر است نگاه می نماییم.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، در این مراسم با حضور خانواده شهید فخری زاده از «برنامه کشوری معلم پژوهنده دانشمند شهید فخری زاده» رونمایی گردید.




منبع:

1399/09/23
15:11:48
5.0 / 5
1117
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین