كسری اعتبارات ارزی و ریالی برای پرداخت حق الزحمه معلمان خارج از كشور

كسری اعتبارات ارزی و ریالی برای پرداخت حق الزحمه معلمان خارج از كشور

رئیس مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور به تشریح و تبیین برنامه های مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور پرداخت.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، مجتبی زینی وند در دیدار وزیر آموزش وپرورش از این مرکز ضمن اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی مبسوط با حضور کارشناسان موضوعی این مرکز و هم مشاوران مختلف درون و برون سازمانی، اظهار نمود: با تشکیل کمیته هایی، مسائل، چالش ها و مشکلات مرکز شناسایی و در جهت آن راهکارهای مترتب بر آنها احصاء شد.
وی ادامه داد: طی ماههای آینده بر مبنای مساله یابی مشکلات مرکز بین الملل احصا می شود و با برداشتن گام هایی برای رفع چالش ها و بهبود فرایندها، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت خویش را اجرایی می نماییم.
زینی وند اظهار داشت: با عنایت به ظرفیت های موجود و هم اهتمام و جدیت در انجام امور می خواهیم مطالبات و چالش های رسوب شده را برآورده ساخته و این مرکز را با اجرای برنامه های مترقی و کیفیت زا، به بازوی توانمند وزارت آموزش وپرورش تبدیل نماییم.
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ضمن اشاره به چند مساله مهم و راهکار متناسب با آن اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائل، کسری اعتبارات ارزی و ریالی برای تأمین و پرداخت حق الزحمه ها و سایر امور رفاهی و هم احکام صادره از جانب دیوان است. در این راستا جلسات مختلف و راهگشایی را با مدیران سازمان و برنامه وبودجه داشته ایم و خرسندم که به اطلاع برسانم تا حدودی مساعدت آن دستگاه در این حوزه جلب شده است.
او همینطور از نشست خود با معلمان منقضی خدمت اطلاع داد و اظهار داشت: مسائل و مشکلات این معلمان از زمان های گذشته همچنان وجود دارد که تلاش در برطرف ساختن آنها داریم.
زینی وند یکی دیگر از برنامه های این مرکز را توجه به سیستم نظارت بخصوص در حوزه های مالی، عملکردی، فرایندی و آموزشی برشمرد و اظهار نمود: درصدد ایجاد سازوکار نظارتی قوی و مستقلی هستیم تا بتوانیم در این حوزه شفاف سازی نموده و با برطرف ساختن نقاط ضعف و اطلاعات کسب شده، گام های مؤثری برداریم.
زینی وند ضمن اشاره به این که مأموران اعزامی امور مالی صرفا اعتبارات دولتی را رصد کرده و تابحال نظارت بر سایر درآمدها به شکل جدی ورود نداشته اند، اظهار داشت: می خواهیم با ایجاد یک سامانه چابک و به روز، یک سیستم نظارتی قوی ایجاد نماییم تا ضمن رصد لحظه ای عملکردها و فرایندها بتوانیم چالش های موجود را به سرعت برطرف نماییم.
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به نبود اطلاعات کافی در مورد کم و کیف معلمان تبعی اشاره و اظهار نمود: می خواهیم بانک اطلاعاتی جامعی از نیروهای انسانی ایجاد نماییم و با برگزاری دوره های توانمندسازی برای این معلمان به ارتقا کیفیت آموزش هم کمک نماییم.
وی ضمن اشاره به اینکه هم اکنون نمی توان از ظرفیت «پلتفرم شاد» در مدارس خارج از کشور استفاده کرد، اظهار نمود: می خواهیم از ظرفیت های آموزش مجازی خوبی که در مدارس بین الملل داریم برای پوشش این ضعف استفاده نماییم. طی هفته های گذشته مدارس کشور عراق را با دایر کردن برنامه های آموزش مجازی از همین جا هدایت کرده ایم که خوشبختانه با استقبال و رضایت مخاطبان و مسؤلان روبرو شده است.
وی افزود: کمیسیون ملی آیسسکو دارای ظرفیت بالقوه ای است و با توجه به این که با گستره وسیعی از سازمان ها و دستگاه ها ارتباط دارد می تواند اعتبار ارزشمند ای برای آموزش وپرورش کسب کند. بر این اساس کمیته ها را فعال کردیم و با به کارگیری مشاوران مختلف و صاحب نظر می خواهیم از ظرفیت تمامی سازمان ها و دستگاههای دولتی و غیردولتی برای ارتقا جایگاه این کمیسیون و هم بالا بردن شأن جمهوری اسلامی ایران استفاده نماییم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، زینی وند ضمن اشاره به ضعف ساختار و تشکیلات اداری مرکز اظهار داشت: هم اکنون و در ساختار کنونی علیرغم نیاز مبرم به وجود یک اداره مستقل حقوقی، فاقد این مقوله هستیم.




منبع:

5.0 / 5
1519
1399/09/06
20:49:18
تگهای خبر: آموزش , دستگاه , كیفیت , مدارس
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین