رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی خبر داد:

ابلاغ اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی كمك سرانه آموزشی به مدارس استثنایی

ابلاغ اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی كمك سرانه آموزشی به مدارس استثنایی

مدیریت آموزش: رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی از ابلاغ اعتبار 80 میلیارد ریالی كمك سرانه آموزشی مدارس استثنایی طی چند روز آینده آگاهی داد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، سید جواد حسینی در هشتمین نشست شورای معاونین سازمان آموزش وپرورش استثنایی ضمن اعلام این خبر بابیان اینکه حضور باکیفیت در مجامع راهی به سمت اجتماعی شدن سازمان است اظهار نمود: یکی از برنامه های سازمان آموزش وپرورش استثنایی انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد است و در این راستا ۷ تفاهم نامه منعقدشده است و مراحل انجام بیش از ۲۰ تفاهم نامه دیگر ازجمله تفاهم با سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت نیز در حال انجام می باشد. حسینی خواهان نظارت مستمر شورای معاونین بر اجرائی شدن برنامه های سه بسته تحولی سازمان آموزش وپرورش استثنایی شد و اظهار نمود: برمبنای بسته تحولی مدرسه انطباقی ۳۲ مدرسه پذیرا و ۳۲ مدرسه اتیسم در استان های کشور باید به صورت الگویی و امسال مناسب سازی به لحاظ فضا و شیوه های آموزش شوند. وی ادامه داد: پیگیری ستاندن اعتبار لازم از سازمان نوسازی مدارس و مرکز امور بین الملل وزارت آموزش وپرورش برای مناسب سازی این مدارس باید با جدیت دنبال شود. رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی بابیان اینکه برمبنای برنامه نهضت توان افزایی امسال ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان استثنایی از تجهیزات آموزشی و توان بخشی بهره مند خواهند شد، اضافه کرد: قسمتی از اعتبار لازم برای این برنامه بوسیله بنیاد برکت و برخی بانک ها تامین خواهد شد و هفته معلولین فرصت بسیار خوبی برای جلب مشارکت سایر نهادها و خیرین دراین زمینه است. حسینی خواهان راه اندازی پایگاه جامع آموزش در تمامی استانها شد و اضافه کرد: در ۷ استان کشور این پایگاه ها به راه افتاده است و با تدوین شیوه نامه اجرائی به زودی در بقیه استانها نیز پایگاه جامع آموزش با تاکید بر شیوه های آموزش مجازی راه اندازی خواهد شد. رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی یکی از اشکالات آموزش های مجازی را عدم دسترسی دانش آموزان به وسایل ارتباطی دانست و اضافه کرد: مدلی باید طراحی شود تا همه جامعه برای تامین امکانات فناوری موردنیاز دانش آموزان به صورت هماهنگ و نظام مند بسیج شوند. وی ادامه داد: میزان گوشی و تبلت موردنیاز، نحوه مشارکت نظام مند همه سطوح جامعه و نحوه تامین و واگذاری این تجهیزات نیز باید در این مدل دیده شود. حسینی در آخر با اشاره به برنامه سنجش آمادگی جسمانی و پیشرفت تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: باوجود شرایط کرونائی هدف ۹۹ درصدی سنجش نوآموزان محقق شده است و فقط تعداد کمی از نوآموزان نوبت گیری یا سنجش نشده اند که ادارات استثنایی استانها پیگیر پوشش تمامی نوآموزان در برنامه سنجش خواهند بود.

1399/09/03
23:06:56
5.0 / 5
653
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین