وزیر آموزش وپرورش:
مدرسه را به كانون حیات و عنصر پویا در زندگی اجتماعی تبدیل نماییم
وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینكه مدارس ماندگار جزو میراث فرهنگی تمامی ایرانیان است، اظهار نمود: مدرسه را بعنوان كانون حیات و عنصر پویا در زندگی اجتماعی تقویت نماییم.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، عصر امروز محسن حاجی میرزایی در آیین امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین وزارتخانه های آموزش وپرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همین طور شهرداری تهران که با حضور علی اصغر مونسان، پیروز حناچی و بعضی از معاونان وزارت آموزش وپرورش و میراث فرهنگی و اعضای شورای شهر تهران به امضا رسید، اظهار نمود: مدرسه یک ساختمان نیست بلکه کانون زندگی، هویت ساز، شخصیت ساز، آینده ساز و شاخص ترین عنصر فرهنگی یک جامعه است. وی با اشاره به اینکه توجه به مدرسه توجه به آینده یک جامعه است، اظهار نمود: ماموریت داریم تا مدرسه را بعنوان کانون حیات و عنصر پویا در زندگی اجتماعی تقویت نماییم. در بین مدارس، مدارس ماندگار خاصیت منحصربه فردی دارند که این مدارس را به قسمتی از تاریخ یک جامعه تبدیل نموده است. زندگی بزرگان و اندیشمندان و صنعتگران جامعه در این مدارس اتفاق افتاده است و خاطرات و خطرات گسترده ای در طول تاریخ پیرامون این مدارس وجود داشته است. حاجی میرزایی افزود: همه ما بهترین دوران و عمیق ترین لحظه های زندگی خودرا در مدرسه تجربه کرده ایم و مدرسه تأثیر عمیق و شگرفی در شخصیت هر یک از ما داشته است. بدین سبب ماموریت داریم تا این مدارس را مورد توجه قرار دهیم و برای پایداری و ادای حق آنها تلاش نماییم. عضو کابینه دولت تدبیر و امید بابیان اینکه برای تصمیم گیری در مورد مدارس ماندگار، بررسی های مختلفی انجام و تجربیات جهانی را مرور کردیم، اظهار نمود: بهترین شکل استفاده از این میراث فرهنگی حفظ کارکرد مدارس ماندگار است. مدارس ماندگار باید کارکرد مدرسه را داشته باشد و پروسه آموزشی در آن ادامه پیدا کند؛ بدین سبب بر حفظ کارکرد آموزشی مدرسه تاکید داریم. وزیر آموزش وپرورش افزود: مدارس ماندگار جزو میراث فرهنگی تمامی ایرانیان است و همه مردم در این مدارس سهم دارند و نسل های آینده باید این مدارس را در اختیار داشته باشند. با این نگاه ایده مدرسه موزه شکل گرفت و مدارس ماندگار بطور هم زمان دارای کارکردهای آموزشی برای تداوم کارکرد فضا و موزه جهت استفاده همه مردم از این فضا را خواهند داشت. او در آخر با اشاره به اینکه افرادی که در این مدارس درس خوانده اند احساس عمیقی نسبت به این مدارس دارند و این افراد باید بتوانند در حفظ نگهداری این مدارس سهم داشته باشند، اظهار داشت: در نقطه آغاز این حرکت هستیم و در تمام استان های کشور مدارسی داریم که بعنوان میراث فرهنگی ما هستند و باید درب های آنرا به روی همه مردم باز کرد.
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب