۳۰۰۰ دانش آموز اوتیسمی در سطح كشور داریم

۳۰۰۰ دانش آموز اوتیسمی در سطح كشور داریم

به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن اشاره به اختلال طیف اوتیسم در دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار نمود: ۳۰۰۰ دانش آموز در این طیف داریم كه آموزش و حمایت آنان همكاری بیشتر وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی را می طلبد.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی در دهمین گفت و گوی هفته که با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و مدیران ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش کشور و بر بستر شبکه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید ضمن اشاره به زمینه های همکاری وزارت های آموزش و پرورش و بهداشت اظهار نمود: بیشترین زمینه های همکاری بین دو وزارتخانه وجود دارد چون که به لحاظ ساختار معاونت سلامت، شورای هماهنگی سلامت استان ها، مدارس مروج سلامت، نیروی انسانی مربی بهداشت و طرح های مشترک بهداشت و سلامت را در هر دو وزراتخانه داریم که پیوندها را عمیق تر می کنند.

وی اضافه کرد: همکاری این دو وزارتخانه می تواند کمیت و کیفیت طرح ها را بیشتر کند و جنبه الگویی برای سایر نهادها داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه سبک زندگی باید در مدارس پیگیری شود، اظهار داشت: کرونا موضوعی بسیار پیچیده است که تمام ابعاد زندگی را تحت تأثیر قرار و سبک زندگی را تغییراتی داده است.

حسینی ضمن اشاره به طرح مداخلات به هنگام طلایی خاطرنشان کرد: اگر مداخلات به هنگام باشد معلولیت پنهان به معلولیت آشکار تبدیل نمی گردد و این طرح با جدیت بعنوان بسته تحولی پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: در این طرح شناسایی مرحله اول است که در دوران پیش دبستانی و دبستان انجام می گیرد و سال جاری ۹۹درصد با به کارگیری ۲۰هزار نیروی انسانی شناسایی محقق شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه اظهار داشت: باید از بدو تولد این شناسایی ها صورت بگیرد و متاسفانه بین طرح ها و غربالگری ها هماهنگی نیست و درخواست می نماییم تا داده ها به هنگام و بموقع بین دو وزارتخانه انتقال داده شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسینی ضمن اشاره به اختلال طیف اوتیسم در دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار نمود: ۳۰۰۰ دانش آموز در این طیف داریم که آموزش و حمایت آنان همکاری بیشتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی را می طلبد.





منبع:

1399/08/19
23:36:17
5.0 / 5
1331
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , دانش آموز , دانش آموزان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین