استاندار خوزستان تأكید كرد:

لزوم افزایش سهمیه دانش آموزان خوزستانی در رشته های دانشگاهی

لزوم افزایش سهمیه دانش آموزان خوزستانی در رشته های دانشگاهی

استاندار خوزستان با تاكید بر افزایش كرسی های رشته های پر متقاضی در دانشگاه های استان، اظهار داشت: كارگروه تخصصی تشكیل و موظف شده تا دراین زمینه راهكارهای علمی را ارائه نماید.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان بر لزوم اصلاح روند اختصاص سهمیه های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی به دانش آموزان داوطلب کنکوری در استان خوزستان تاکید کرد و اضافه کرد: یک کارگروه تخصصی شامل دانشگاه و آموزش و پرورش تشکیل و موظف شده تا راهکارهای علمی افزایش کرسی های مخصوص دانش آموزان خوزستانی را در رشته های پر متقاضی ارائه کند و به محض جمع بندی کارگروه مربوطه این راهکار در چارچوب یک نامه به وزیر بهداشت ارسال خواهد تا مقدمات این امر مهم نیز برقرار شود.
استاندار خوزستان به لزوم اجرای روند کیفی سازی فاکتورهای آموزش و پرورش در استان تاکید کرد و اظهار داشت: آموزش مجازی و غیرحضوری فرصتی ویژه را ایجاد کرده است که می توان با بهره گیری از این ظرفیت اقدامات کلیدی و اثربخش را در امتداد کیفی سازی اجرائی شدن مثلث تعلیم و تربیت «خانواده، معلمان و دانش آموزان» برداشت.
رئیس شورای آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با تاکید بر لزوم اجرای کامل طرح کنترل وزن و پیش گیری از چاقی در مدارس استان، بیان کرد: طرح «کوچ» می تواند بعنوان یکی از برنامه های اثربخش مجموعه تعلیم و تربیت استان در حوزه ترویج سبک زندگی فعال باشد و نقش مهم و کلیدی را دراین زمینه ایفا کند.
شریعتی اضافه کرد: شبکه اجتماعی دانش آموزان «شاد» یکی از ظرفیت های خوب آموزش و پرورش است که می توان با بهره گیری از آن در امتداد ارتقای آگاهی های دانش آموزان و اولیا در رابطه با ترویج فرهنگ سلامت و تندرستی گام های خوبی برداشت.
استاندار خوزستان در آخر اظهار داشت: آموزش سواد و سوادآموزی بعنوان یکی از اولویت های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت استان از اهمیت ویژه ای در برنامه های استانی برخوردارست و به همین دلیل باید از همه ظرفیت های موجود در امتداد پشتیبانی از فرآیندهای آموزش سواد استفاده نمود.

1399/08/06
22:45:59
5.0 / 5
1527
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین