سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیاردی خیرین در ساخت مدارس استثنایی

سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیاردی خیرین در ساخت مدارس استثنایی

به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور از سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی خیرین در ساخت مدارس استثنایی اطلاع داد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، مهراله رخشانی مهر در نشست مشترک با رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با اشاره به روند تخصیص اعتبارات این سازمان در سه سال گذشته اظهار نمود: رشد اعتبارات عمرانی در هیچ دستگاه دیگر کشور به اندازه سازمان نوسازی مدارس نبوده است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به سهم دولت در طرح های خیری اظهار داشت: در سال ۹۶، اعتبار مصوب شده ۲۱۹ میلیارد تومان بود که ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت؛ در سال ۹۷، ۴۱۲ میلیارد مصوب شد و۴۶۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد. همینطور در سال ۹۸ اعتبار مصوب۱۰۰۰ میلیارد تومان و اعتبار تخصیص یافته ۸۷۲ میلیارد تومان شد.
وی بابیان اینکه در سال جاری۳ هزار میلیارد و۳۵۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح های خیری در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: افزایش این رقم در یک دوره سه ساله به این مفهوم است که همه دستگاه ها ازجمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی در این اتفاق سهیم بودند.
رخشانی مهر خاطرنشان کرد: از مبلغ مورد اشاره یک هزار و۹۰۰ میلیارد تومان تخصیص آن نقدی است و مابقی آن هم محقق خواهد شد.
وی افزود: این تخصیص اعتبار بی نظیر است و هیچ کدام از دستگاه اجرایی کشور اعتبارات عمرانی آنها به این اندازه رشد نداشته است؛ همینطور هر استانی تعداد خیر بیشتری جذب نماید طبیعتاً از این اعتبار سهم بیشتری خواهد داشت.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بابیان اینکه هم اکنون ۱۴۰ میلیارد تومان سهم خیرین در ساخت مدارس استثنایی است تصریح کرد: خیلی از این مدارس یا در حال ساخت و یا افتتاح است و سازمان نوسازی هم بیشتر از این مقدار در ساخت این مدارس مشارکت خواهد نمود.
رخشانی مهر به طرح آجر به آجر باهدف بالا بردن میزان مشارکت های مردمی اشاره و تاکید کرد: ساخت ۱۴ مدرسه اتیسم در کشور که از تعهدات سازمان نوسازی مدارس است را می توان در چارچوب طرح آجر به آجر سریع تر به نتیجه رساند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی بابیان اینکه چک لیستی برای مناسب سازی مدارس پذیرای دانش آموزان استثنایی به استان ها ارسال شده است، اظهار نمود: مناسب سازی ۶۴ مدرسه الگویی پذیرا و اتیسم در استان ها شروع شده است و ۵۰درصد استان ها مناسب سازی حداقل دو مدرسه را انجام داده اند.




منبع:

1399/04/31
13:43:48
5.0 / 5
2213
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , توسعه , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین