در گزارش مدیریت آموزش مطرح شد

همراهی والدین در پروسه آموزش مجازی بسیار اهمیت دارد

همراهی والدین در پروسه آموزش مجازی بسیار اهمیت دارد

به گزارش مدیریت آموزش معاون آموزش ابتدایی اظهار داشت: همراهی والدین در پروسه آموزش مجازی بسیار اهمیت دارد. در واقع قسمتی از بازخورد از پروسه یادگیری را می توان بازخوردی از رفتار والدین دراین زمینه نیز دانست.



رضوان حكیم زاده معاون آموزش ابتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به این پرسش كه در حوزه آموزش مجازی و حتی پیگیری های آموزش های تلویزیونی توسط معلمان شاهد می باشیم دوگانگی زیادی وجود دارد و برخی معلمان بسیار پیگیر و در بعضی موارد در كل ایام نوروز فعالیت آموزشی مدارس و پیگیری معلمان قطع شده بود، بیان كرد: آموزش تلویزیونی با همراهی والدین بازخوردهای بسیار خوبی به ما داده است و بیشتر انتظار ما درباب آموزش تلویزیونی و پیگیری یادگیری از این طریق با خانواده هاست. مدت زمانی كه در اختیار آموزش ابتدایی در مدرسه تلویزیونی قرار گرفت باتوجه به شرایطی بود كه رسانه ملی داشت كه ما در طول روز برای هر مقطع دو باكس در اختیار داشتیم كه باتوجه به این مساله كه دانش آموزان بیش از این ساعت را پای آموزش تلویزیونی نمی مانند به نظرمان زمان كافی بود اما درباره بحث آموزش مجازی مدارس به صورت مجزا باید این را بگویم كه در هر صورت شرایطی كه به وجود آمد آنقدر جدید بود كه مشابه آنرا تجربه نكرده بودیم و صفر تا صد شرایط بكر بود. این دوگانگی هم ممكنست به وجود آمده باشد اما باتوجه به گزارش هایی كه از خانواده ها گرفتیم استقبال از آموزش تلویزیونی بسیار عالی بود و به جز مناطق دوردست و شهرهای كوچك همه از این فرصت بهره برده بودند.
وی افزود: هم اكنون نیز بستر آموزش در شبكه اجتماعی شاد فراهم شده و معلمان باید در زمان باقیمانده این اطمینان را به دست بیاورند كه آموزش های كافی داده شده است. این را هم اضافه كنم كه همراهی والدین واقعاً در پروسه آموزش مجازی بسیار اهمیت دارد. در واقع قسمتی از بازخورد از پروسه یادگیری را می توان بازخوردی از رفتار والدین نیز دانست.
معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به این پرسش كه نگرانی اصلی خانواده ها این است كه باتوجه به نبود نظارت كافی و همین طور ارزشیابی كیفی-توصیفی در مقطع ابتدایی فرزندان شأن با یك ارزشیابی خوب و یا بسیار عالی به مقطع بعدی بروند اما یادگیری به معنای واقعی رخ نداده باشد و چالش برانگیز شود بیان كرد: هم اكنون در شورای عالی آموزش و پرورش نشست های مختلفی برگزار شده و در كمیسیون ها این را بررسی نموده ایم كه چه اقداماتی انجام دهیم تا این اطمینان حاصل شود كه در هر مقطع یادگیری حاصل شده است. خصوصاً برای پایه اول دبستان و مهارت های خواندن، نوشتن و حساب كردن كه مهارت های پایه است بسیار مصر هستیم اطمینان حاصل نماییم بچه ها بدون مشكل به پایه بعد می روند. بطور قطع باتوجه به شرایط اهتمام می نماییم این مساله را جبران نماییم، سناریوهای مختلفی طراحی شده است مثل اینكه سال تحصیلی آینده زودتر شروع شود و یا زمانی برای مرور سال تحصیلی قبلی ایجاد شود یا ارزیابی ها بر چه اصولی استوار باشد. همه اینها نشان میدهد برای ما صرف قبول شدن بچه ها در یك پایه تحصیلی مهم نیست بلكه برای ما مهم این است كه مهارت ها و یادگیری دروس به خوبی اتفاق افتاده باشد.
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینكه ارزشیابی كیفی توصیفی بر چه مبنایی صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: ارزشیابی را برمبنای محتواهای آموزشی كه در همین بسترهایی كه ذكر كردم رخ داده خواهیم داشت و درباره جزئیات چگونگی این ارزیابی به زودی در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب خواهیم رساند. خود فعالیت دانش آموزان در بستر شبكه شاد می تواند یكی از شاخصهای ارزیابی كیفی توصیفی باشد. وی در پاسخ به پرسش آخر كه طرح شهاب كه از سال قبل توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ گردیده بود آیا در همین آموزش ها پیگیری شده است، اظهار داشت: ما آموزش معلمان را در بستر فضای مجازی داشتیم و برای آنها كه برای نخستین بار مشمول این طرح می شدند كلاس هایی برگزار كردیم و برای همین در واقع آنچه قرار بود درباب این طرح اجرا شود پیگیری شده است اما كم و كیف آنرا مركز ملی استعدادهای درخشان می تواند بیشتر توضیح دهد.


منبع:

1399/01/26
23:30:56
5.0 / 5
2179
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین