رمز موفقیت مدیریت كرونا و مدرسه مجازی

رمز موفقیت مدیریت كرونا و مدرسه مجازی

به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار نمود: مثلث ستادسازی، شبكه سازی و مشاركت آفرینی رمز موفقیت مدیریت كرونا و مدرسه مجازی است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، سید جواد حسینی در نشست ستاد برنامه ریزی و اجرایی مدیریت كرونا و آموزش های مجازی با تاكید براینكه مدرسه از حیث حضور و تجمع دانش آموزان تعطیل می باشد اما آموزش تعطیل نیست، اظهاركرد: استفاده از ظرفیت های آموزش مجازی در روزهای تعطیلی مدارس از ضروریات است و مثلث ستاد سازی، شبكه سازی و مشاركت محوری از اركان مدیریت كرونا و مدرسه مجازی است.
وی پیشگیری از گسترش كرونا و آموزش های جایگزین برای دانش آموزان با نیازهای ویژه را دو هدف اصلی كار در این ایام دانست وگفت: ویروس كرونا با تمام سختی های كه برای جامعه بوجود آورده است اما باعث گسترش بهداشت و سلامت، ایجاد شبكه های شاد و رشد در آموزش و پرورش، تولید محتواهای آموزشی و استفاده از ظرفیت صداوسیما در امر آموزش شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح كرد: جایگزینی آموزش های از راه دور و مجازی را راه تبدیل خانه به مدرسه در دوران گذر از بحران است و سخت افزار، محتوی مناسب، معلم، فراگیر و خانواده از اركان سیستم آموزش الكترونیك و مدرسه مجازی است.
وی خاطرنشان كرد: در شرایط حاضر معلمین، فراگیران و خانواده ها آمادگی بیشتری برای آموزش های مجازی دارند و باید از این موقعیت نهایت استفاده را برد.
معاون وزیر با تاكید بر اینكه مدیریت مدرسه مجازی باید با تمركز بر مدرسه واقعی بنا شود، اظهار نمود: تولید محتوای مناسب، فعال سازی معلمان خصوصا معلمان رسانه ساز و ایجاد آمادگی و انگیزه در خانواده ها می تواند به گسترش آموزش مجازی كمك شایانی بنماید.
حسینی با تاكید بر سه فرصت ویژه در حوزه استثنایی كه به امر آموزش مجازی كمك می نماید، اظهار داشت: وجود مشاوران، مددكاران و پزشكان، آموزش های مجازی در طول سال، تمركز بیشتر خانواده ها برآموزش منزل محور در آموزش و پرورش استثنایی فرصت هایی است كه وجود داشته و می تواند به گسترش و اثر بخشی بیشتر آموزش های مجازی منجر شود.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسینی ستاد سازی، شبكه سازی و مشاركت محوری را از اركان اصلی مدیریت بحران و عرضه آموزش های مجازی دانست و اظهار نمود: در جهت ستاد سازی در سازمان، ستاد مدیریت كرونا و آموزش های مجازی تشكیل شده است، همینطور تشكیل ستاد به استان ها هم ابلاغ گردیده است و در مدارس این ستاد با مسئولیت مدیرمدرسه تشكیل خواهد شد.
وی ادامه داد: سه كارگروه بهداشت و سلامت، آموزش و تولید محتوی الكترونیك و فناوری اطلاعات از اركان اصلی ستاد مدیریت بحران و آموزش های مجازی در سازمان و استان ها است.
حسینی خاطرنشان كرد: جمع آوری محتواهای آموزشی موجود در سازمان و خارج از سازمان و تولید محتوای آموزشی جدید باید با قید فوریت در دستوركار استان ها قرار گیرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شبكه سازی را یكی از اركان اصلی مدیریت بحران و عرضه آموزش های مجازی دانست و اظهار داشت: شبكه راهبری و نظارت از ستاد تا استان ها تشكیل شده است و ستاد نظارت و راهبری استان ها و ادارات استان ها هم نظارت و راهبری مدارس را برعهده دارند و گزارش فعالیت ها هر روزه به سازمان ارسال خواهد شد.
ایشان در ادامه افزود: در تمامی پایه های دوره ابتدایی محتوای الكترونیكی تولید شده و موجود است كه باید در اختیار خانواده ها و گروه های هفت گانه هدف قرار گیرد. در دوره متوسطه اول، دوم، حرفه ای و پیش حرفه ای هم محتواهای خوبی وجود داردو در این راستا تلاش خواهیم كرد با استفاده از ظرفیت همكاران ستاد، استان ها، دانشگاه ها و مراكز علمی خلاء های موجود را پركنیم.
حسینی خاطرنشان كرد: پایگاه آموزش مجازی استان هایی كه امكانات لازم را دارند راه اندازی می شود و بقیه استان ها هم می توانند از امكانات مدرسه مجازی سازمان استفاده كنند.
معاون وزیر سومین بخش مدیریت كرونا و آموزش مجازی را مشاركت محوری دانست و اضافه كرد: طرح های مشاركت از مدرسه تا ستاد، پارلمان مجازی معلمان، مجمع مشورتی اولیا، طرح جام و مجلس مجازی دانش آموزان هم می تواند به گسترش آموزش های مجازی كمك نمایند و با استفاده از این ظرفیت های مشاركت محورانه هم طرح های در دست اجرا ارزیابی می شود و هم طرح های خلاقانه همكاران از سراسر كشور جمع آوری و در دستور كار قرار می گیرد.



1398/12/14
13:12:16
5.0 / 5
3586
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , دانش آموز , دانش آموزان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین