مدیركل دفتر فنی و حرفه ای و كاردانش خبر داد

پیش نویس تفاهم نامه تولیدمحتوای آموزش۷هزار مربی كارآفرین آماده شد

پیش نویس تفاهم نامه تولیدمحتوای آموزش۷هزار مربی كارآفرین آماده شد

به گزارش مدیریت آموزش مدیركل دفتر فنی و حرفه ای و كاردانش درباره تولید محتوای آموزش ۷ هزار مربی كارآفرین از جانب وزارت كار اظهار داشت: پیش نویس این تفاهم نامه آماده است ما در حوزه باشگاه كارآفرینان نوجوان پیش رفته ایم.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، سید مصطفی آذركیش مدیركل دفتر فنی و حرفه ای و كاردانش در برنامه تلویزیونی پرسشگر كه شامگاه گذشته از شبكه آموزش با مبحث "آیا مدارس، كارآفرین تربیت می كنند" روی آنتن رفت، درباره این سوال كه آیا می توان برای ۵ تا ۷ هزار معلم كارآفرینی تفاهم نامه ای با وزارت كار داشت اظهار داشت: برپایه بیانیه و مأموریت سند تحول همینطور با استناد به فصل ۸ این سند، باید این سؤال را این طور مطرح كنیمكه آیا دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی و غیردولتی در تربیت كارآفرین با آموزش و پرورش همكاری داشتند یا خیر؟وی افزود: این به ما كمك می نماید كه دریابیم امروزه آموزش و پرورش در دهه ۷۰ جلوتر از نظام آموزش وارد كارآفرینی بعنوان یك رویكرد شده است.آذركیش افزود: مجموعه ای از عوامل در تربیت كارآفرین موثر است ما با تفاهم نامه دانشكده كارآفرینی كه در سال ۹۲ به امضا رسید به بحث كارآفرینی اشاره كردیم و این طرح را در چند استان به مرحله اجرا رساندیم. مدیركل دفتر فنی و حرفه ای و كاردانش درباره تولید محتوای آموزش ۷ هزار مربی كارآفرین از جانب وزارت كار اظهار داشت: پیش نویس این تفاهم نامه آماده است ما در حوزه باشگاه كارآفرینان نوجوان پیش رفته ایم و مشخصا از هر وضعیت آموزش نیروی انسانی استقبال می نماییم. این طرح در خراسان رضوی، مازندران و اصفهان در حال اجراست.آذركیش اظهار داشت: پیش نویس برنامه جامع كارآفرینی آماده شده و این بخشی از این مورد است. توسعه و آموزش مربیان از راه مركز نیروی انسانی و سازمان پژوهش است اما ما هم آنرا تسریع می دهیم و در چارچوب برنامه جامع آنرا اجرا می نماییم. محمود كریمی مولف كتب درسی كارآفرینی و كارشناس كسب و كار اظهار داشت: این سوال هم مطرح است كه آیا مدارس باید فرصت را برای كارآفرینی فراهم نمایند یا بچه ها با كارآفرینی آماده می شوند در این صورت ماجرا متفاوت می شود. وی افزود: اگر حالا آموزش و پرورش را در مجموعه كاردانش و فنی و حرفه ای با ۵ سال خود مقایسه نماییم، عالی است كه ظرف ۳ سال ۳۷۰ هزار جلد از این كتاب چاپ شده و به مدارس رفته است. كریمی اضافه كرد: درباره تولد این كتاب می گویم دفتر تالیف شمشیرزن یك دست بود در سال اول خواستیم معلمان این محتوا را بازبینی كنند و این كتاب كتابی باشد كه معلمان تالیف كردند. مولف كتب درسی كارآفرینی و كارشناس كسب و كار اظهار داشت: این كتاب مبحث حفظ كردنی ندارد عنوان كتاب كارآفرینی و نوآوری است و درباره هردو مبحث حرف می زند. كریمی اضافه كرد: مسئله مهم در قالب كلاس كنونی است قرار براین بود اگر تمام ارگان ها با آموزش و پرورش به رفاقت می رسیدند در دو نوبت از هفته از شبكه آموزش در قالب برنامه زنده تعامل بین تیم تالیف و آنانی كه گرفتار مسئله شدند پخش شود. وی بزرگترین ارزشیابی را این دانست كه دانش آموزان آخر كلاس حالشان خوب باشد. كریمی به بعضی از مطالب موجود در این كتاب اشاره نمود و اظهار داشت: محل اعتراض از سوی معلمان را داشتیم كه بچه ها چه چیزی را بخوانند و امتحان دهند. كافی است معلم كارآفرین باشد تا این كتاب چاپ نشود. باید هنرآموز و هنرجو وسط این میدان باشند اگر مقرر است تفاهمی درباره آموزش مربی مدرس این كتاب صورت گیرد.

1398/09/23
22:05:08
5.0 / 5
4334
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , توسعه , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین