برگزاری آزمون های مدارس سمپاد از 30 خردادبعلاوه جزئیات

برگزاری آزمون های مدارس سمپاد از 30 خردادبعلاوه جزئیات

به گزارش مدیریت آموزش رئیس مركز سنجش و پایش كیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون های ورودی مدارس استعدادهای درخشان در 30 و 31 خرداد اطلاع داد.


خسرو ساكی در گفتگو با ایسنا، در اینباره اظهار نمود: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در پایه هفتم با ۱۷۴ هزار و ۳۴۲ شركت كننده در ۹۶۱ حوزه اجرایی در روز پنج شنبه ۳۰ خرداد ماه برگزار می گردد.
وی ادامه داد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی پایه دهم هم با ۲۶۲ هزار و ۵۲۵ شركت كننده در ۱۴۲۰ حوزه اجرایی روز جمعه ۳۱ خرداد در سطح كشور برگزار می گردد.
رئیس مركز سنجش و پایش كیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه این آزمون به صورت مشترك از جانب مركز پرورش استعدادهای درخشان و مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش برگزار می گردد اظهار داشت: آمادگی كامل برای برگزاری این آزمون ها وجود دارد، تمهیدات فراهم شده و مشكلی در این زمینه نداریم.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، فاطمه مهاجرانی، رئیس مركز ملی پرورش استعدادهای جوان و دانش پژوهان جوان هم قبل از این درباره جزئیات این آزمون ها اظهار داشته بود: از مجموع بیشتر از ۲۶۰ هزار ثبت نامی در سمپاد متوسطه دوم تحت عنوان تكمیل ظرفیت، ۱۲ هزار نفر و در مدارس نمونه دولتی هم ۵۰ هزار نفر پذیرش می شوند.
وی درباره منابع آزمون ورودی متوسطه دوره اول اظهار داشت: با عنایت به اینكه اسم مدارس تیزهوشان است علی القاعده باید هوش، سنجیده شود. علت این است كه پیشینیان ما از سنجش استعداد تحصیلی استفاده می كردند این بود كه یك همبستگی مثبت بین هوش و استعداد تحصیلی وجود دارد، بنابراین پایه علمی داشت، نه آنكه كلاً مردود باشد. منتها به جهت صدمه ای كه به دوره ابتدایی می زد به سمت سنجش هوش سوق پیدا كرد.
مهاجرانی اعلام نمود كه امسال یقیناً از شیوه سال قبل استفاده نمی گردد. آزمون امسال پایه هفتم از جنس هوش است و منبع مشخصی ندارد. علم می گوید تنها دو درصد جامعه از هوش بالا برخوردارند؛ از خانواده ها می خواهیم فرزندان خویش را تحت فشار نگذارند و اجازه دهند هركدام با استعدادهایی كه دارند مسیر موفقیت شأن را طی كنند. سمپاد مساوی موفقیت نیست و برعكس.



1398/03/31
21:18:09
5.0 / 5
4404
تگهای خبر: آزمون , آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین