وزیر آموزش و پرورش

مدرسه پادگان نیست

مدرسه پادگان نیست

مدیریت آموزش: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه متاسفانه گاهی اوقات با رفتارهای سختگیرانه، تمام احساسات كودكانه را در وجود دانش آموزانمان می كشیم اظهار نمود: هیچ كجای دنیا این كار را نمی كنند، مدرسه كه پادگان نیست.


سید محمد بطحائی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برخی نقاط ضعف موجوددر مدارس به لحاظ تربیتی و آموزشی اظهار نمود: نمره خوبی در همه امور مدارس نمی توانیم كسب نماییم. ۱۰ سال پیش برای بازدید به كشوری كه از حیث فرهنگ، تمدن و زیربناهای حكومتی و اقتصادی كیلومترها از ما عقبتر است رفته بودم. با این وجود دانش آموزان در مدرسه زنده بودند، زندگی می كردند و شور و اشتیاق در كلاس درس موج می زد. نمره ما از این جهت خوب نیست.
وی ادامه داد: در این میان تقویت تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی بسیار كمك كننده است. بچه های ما امروز چقدر نیاز دارند كه مدلهای حد در تابع یا فرمول های شیمیایی را بدانند و چقدر نیاز دارند كه اگر به كار نادرستی دعوتش كردند، " نه " بگوید؟ چند نفر از دانش آموزان ما می توانند چندصد متر بدوند و گرفتاری عضلانی پیدا نكنند؟ چه تعداد با ضعف قامتی مواجه اند؟.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه البته نبود امكانات، نداشتن منابع، زمین، باشگاه و معلم تربیت بدنی باز در این زمینه دخیل است اظهار داشت: معمولا اول معلم فیزیك و ریاضی را تامین می كنند بعد سراغ مربی بهداشت و تربیت بدنی می روند. گاهی اوقات نیاز بچه ها را سركوب می نماییم.
بطحائی اضافه كرد: با نشاط سازی مدارس، كار بسیار سختی است و با یك دستورالعمل و بخشنامه انجام نمی شود؛ تا مدارس به این نقطه برسند مسیر سختی را پیش رو داریم.
وی با اشاره به اینكه نظام آموزش و پرورش ما با انحراف ها و خطاهایی مواجه شده و ریشه بسیاری لطمه ها در سطح جامعه به غفلت در مدرسه برمی گردد اظهار داشت: گاهی نخواستیم و گاهی نتوانستیم؛ اما باید مدارس را به سمت مطلوب هدایت نماییم، ولو شده یك قدم به جلو برویم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: زندگی كردن، صبوری و مسئولیت پذیری را با دانش آموز در مدارس كار نمی نماییم چون وقت و زمان كافی برای آن نداریم اظهار داشت: امسال در ۱۰ استان كشور اتاق اسباب آموزی آموزشی را برای پایه های اول تا سوم راه اندازی خواهیم كرد.
بطحائی با اشاره به اینكه متاسفانه گاهی اوقات با رفتارهای سختگیرانه، تمام احساسات كودكانه را در وجود دانش آموزانمان می كشیم اظهار نمود: هیچ كجای دنیا این كار را نمی كنند، مدرسه كه پادگان نیست.



1397/10/11
15:20:01
5.0 / 5
4208
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , دانش آموز , دانش آموزان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین