چاره ای كه معاون وزیر برای كنترل خشونت در مدارس عرضه كرد

چاره ای كه معاون وزیر برای كنترل خشونت در مدارس عرضه كرد

مدیریت آموزش: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از همكاری با انجمن اولیاء و مربیان برای آموزش كنترل خشم به والدین اطلاع داد و عنوان كرد: متاسفانه امروز نخستین آسیبی كه در مدارس با آن مواجهیم، «خشونت» است.


مهرزاد حمیدی در گفت وگو با ایسنا، درباره اخبار انتشار یافته در ماه های اخیر در خصوص تنبیه بدنی در مدارس و تعرض به معلمان و ضرب و جرح آنها توسط خانواده دانش آموز در فضای رسانه ای و افزایش خشونت ها اظهار نمود: با استفاده از سامانه «نماد» صدمه های اجتماعی را رصد می نماییم و مدیران مدارس مرتب درصد و نوع صدمه ها را گزارش می دهند.
وی ادامه داد: متاسفانه امروز نخستین آسیبی كه در مدارس با آن مواجهیم، خشونت است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه دوره های آموزشی مختلفی را پیش بینی و مدرسینی را برای كنترل خشم و خودكنترلی آموزش دادیم اظهار داشت: صدمه هایی كه در مدرسه بروز می یابد ریشه اجتماعی و خانوادگی دارد و وقتی بچه ها در خانه با خشونت مواجه می شوند آنرا به صورت اكتسابی فرا می گیرند و در مدرسه بروز می دهند.
حمیدی افزود: هرچقدر خشونت رشد كند، مشكل معاون و مدیر مدرسه بیشتر می گردد. ما به سرعت در حال عرضه و برگزاری دوره های آموزشی در استان ها برای كنترل خشم هستیم و در كنار آن المپیادهای ورزشی را توسعه و زمینه ای را فراهم می نماییم تا بچه ها هیجان خویش را روی توپ و در حین بازی تخلیه كنند.
وی با اشاره به اینكه دانش آموز شش ساعت در اختیار ماست و بعد وارد جامعه و خانواده می گردد و ما تنها مولفه موثر نیستیم. باید مدرسه، محله و خانواده كنار هم قرا بگیرند تا اثربخشی كامل پیدا شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از همكاری با انجمن اولیاء و مربیان برای آموزش كنترل خشم به والدین اطلاع داد و عنوان كرد: وقتی به هر علتی متاركه، منازعه و هر گونه تنش دیگری وجود دارد، نخستین وضع آن یادگیری از جانب كودك و پیاده سازی در نخستین محیط یا همان مدرسه است.



1397/08/19
20:59:46
5.0 / 5
5305
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , المپیاد , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین