مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

نرخ بالای صدمه اجتماعی دانش آموزان درتهران، انحلال كامل مدرسه معین

نرخ بالای صدمه اجتماعی دانش آموزان درتهران، انحلال كامل مدرسه معین

مدیریت آموزش: مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران به سوال خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ داد و از انحلال كامل مدرسه معین و همینطور نرخ بالای صدمه اجتماعی دانش اموزی در تهران اطلاع داد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، بامداد امروز عباسعلی باقری مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به پرسش هایی پیرامون عدم اجرایی شدن مصوبه عدم پرداخت قبوض توسط مدارس، عدم اعلام نرخ مصوب سرویس مدارس، كمبود معلم در تهران، وضعیت مدرسه معین، صدمه اجتماعی دانش آموزی، سند۲۰۳۰، آمار دانش اموزان شهر تهران پاسخ داد.وی در ابتدای نشست با تاكید بر امر پیشگیری و اهمیت آن در تمام حوزه ها اعم از محیط زیست، صدمه های اجتماعی، تربیتی و... از ضرورت توجه به تعلیم و تربیت بعنوان عنصر اساسی و زیربنایی توسعه گفت. وی در این باره بیان كرد: خانه و مدرسه باید كاركرد مناسبی داشته باشد تا سایر بخش ها در اجتماع بتوانند كاركرد مناسبی پیدا كنند. اما باقری در ادامه نشست درباره چالش های آموزش و پرورش و مدارس شهر تهران به صورت خاص سخن گفت و ابتدا درباره این مورد كه چرا مصوبه عدم پرداخت قبوض مدرسه اجرا نمی گردد، اظهار نمود: درباره این مورد باید دستگاه های مرتبط پاسخگو باشند. البته برخی دستگاه ها می گویند چون در این باره آیین نامه اجرایی نداریم، این مصوبه اجرا نشده است. حتی مدارسی كه به استناد این مصوبه قبوض خویش را پرداخت نكردند تهدید به قطع برق شدند. در بخش دیگر پرسش ها، مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران درباره این مورد كه نرخ مصوب سرویس مدارس اعلام نمی گردد هم اظهار داشت: این نرخ باید در شورای شهر تهران مصوب شود و ما به مبلغ مصوب اعتراض داریم. مثلا برای درخواست برخی مجوزها مبلغی درخواست نمودند كه ما درخواست اصلاح آن را دادیم و این اعتراض را به فرمانداری هم اعلام كردیم. كمبود ۱۰ هزار پرسنل در تهران قطعی استعباسعلی باقری همینطور با اشاره به اینكه تعداد پرسنل به دانش آموز در تهران یك به ۱۹ است تصریح كرد: كمبود ۱۰ هزار پرسنل در تهران قطعی است.به گفته وی هم اكنون بیش از ۴ هزار مدرسه با ۲۵ هزار كلاس در تهران وجود دارد. همینطور حدود سه هزار نفر از افرادی كه امكان بازنشستگی داشتند درخواست كار مجدد داده اند و ۷۰۰ نفر ورودی جدید، ۶۰۰ نفر ورودی با استفاده از نقل و انتقالات به تهران آمدند اما در عین حال ۸۰۰ نفر هم از تهران انتقالی گرفتند.وی اظهار نمود: حدود ۱۲۰ نفر از طرق تعیین تكلیف مربیان پیش دبستانی و ۵ هزار نفر هم از حق التدریس ها برای جبران كمبود معلم استفاده كردیم.هیچ آموزشگاهی مجاز به برگزاری آزمون در مقطع ابتدایی نیستمدیركل آموزش و پرورش تهران در ادامه درباره آموزشگاه های شهر تهران و برگزاری آزمون در مقطع ابتدایی اظهار داشت: در مقطع ابتدایی هیچ آموزشگاهی در تهران مجوز برگزاری آزمون ندارد و اگر این كار را انجام دهد متخلف است و اگر در مدرسه این كار صورت بگیرد مدرسه لغو فعالیت می گردد. خانواده ها هم باید توجیه باشند كه به جای تست و آزمون خواهان آموزش مهارت های زندگی به فرزندانشان باشند. وی درباره مبحث پر اهمیت پیشگیری از صدمه های اجتماعی در مدارس خصوصا در شهر تهران، هم اظهار داشت: واقعیت این است كه در تهران بیش از دیگر نقاط در معرض صدمه قرار داریم و دانش آموزان هم از این قاعده مستثنی نیستند. ما در طرح نماد در این رابطه والدین را آموزش می دهیم. در این طرح ۱۳ نهاد با ما همكاری دارند و تلاش می نماییم تعداد مدارس تهران در این طرح را به یك دهم مدارس شهر ارتقا دهیم. در این حوزه پیشگیری از درمان بسیار مفیدتر است. برای همین ما مهارت آموزی و توانمندسازی دانش آموزان را در اولویت قرار داده ایم. ۳۰۰ مدرس در تهران در این زمینه آموزش دیده اند كه عموما معلمان دوره دوم ابتدایی هستند. رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان كدامهاست؟ به گفته باقری مهمترین رفتار پر خطر از نظر مدیران مدارس ترك تحصیل، كودكانی كه مورد بهره كشی قرار می گیرند، بزهكاری، مبادرت به خودكشی، انحرافات اخلاقی، مصرف مواد، كودكان كار، صدمه به خود و فرار از منزل است. مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران مهم ترین عوامل زمینه ساز این اتفاقات را از منظر مدیران مدارس خشونت خانگی، طلاق والدین، بدسرپرستی، فقر، اعتیاد، ارتكاب جرایم، كودك آزاری، مورد سوء استفاده قرار گرفتن، ازدواج زودهنگام، حاشیه نشینی و اختلاف خانوادگی عنوان نمود.سند ۲۰۳۰ هیچ گاه ابلاغ نشدمدیركل آموزش و پرورش شهر تهران درباره مبحث اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ در بعضی مدارس پایتخت بیان كرد: سند ۲۰۳۰ هیچگاه ابلاغ نشد كه بخواهد اجرا شود. این سند در سطح وزاتخانه ابلاغ گردیده بود. اگر موردی مشاهده می گردد بطور قطع به خاطر سند ۲۰۳۰ نیست.دیگر مدرسه معین نداریمباقری همینطور در پاسخ به پرسش دیگری درباره آخرین وضعیت مدارس معین كه نام آن تغییر كرده است، بیان كرد: این نخستین باری است كه بنده درباره مدرسه معین صحبت می كنم و متأسفم كه هزاران نفر كه هیچ اطلاعی درباره اتفاقات این مدرسه نداشتند درباره اش صحبت كردند. ما ابتدا تلاش كردیم تا مراجع قضایی نظرشان را اعلام كنند.وی با اشاره به این مورد كه دوره متوسطه اول این مجتمع آموزشی دیگر وجود ندارد، بیان كرد: وقتی دوره اول متوسطه این مدرسه منحل شد، به صورت اتوماتیك آن دو مقطع دیگر هم منحل شد. اما كاربری زمین ساختمان این مجتمع آموزشی كه چند بازنشسته آموزش و پرورش هم آن را ساخته اند، همچنان آموزشی است. حالا آن كادر و مدیر رفته اند. سرمایه گذاران فرد واجدالشرایطی را كه به تایید نهادهای ذی ربط رسیده به ما معرفی كردند و امروز كه با شما صحبت می كنم مدرسه دیگری تشكیل شده است و همچنان مجوز دوره متوسطه اول به مدرسه جدید داده نشده است. دلیل اینكه با استعفای مدیر منطقه هم موافق شد این بود كه دوره اول متوسطه این مجتمع را منحل نكرده بود. باقری تصریح كرد مدیر مدرسه از مدیریت خلع شده و دو سال محرومیت از خدمت دارد و معاون خاطی هم برایش رای دادگاه صادر شده و دیگر نمی تواند معلم باشد.تراكم ۳۳ نفری كلاس های شهر تهرانوی درباره وضعیت تراكم كلاس های درس در تهران، خاطرنشان كرد: تراكم كلاسی به صورت میانگین در تهران ۳۳ نفر اعلام شده است در صورتی كه استاندارد آن در كشور ۲۴.۲ است. البته ما در تهران كلاس های با تراكم بالای ۴۰ نفر هم داریم اما دلیلش بیش از كمبود معلم، كمبود فضای آموزشی است. سال قبل یك میلیون و ۸۵ هزار دانش آموز ابتدایی داشتیم كه امسال این تعداد به یك میلیون و ۱۰۴ هزار و ۲۷۳ نفر رسیده است. تعداد كلاس اولی ها در تهران هم امسال به ۱۰۲ هزار و ۲۵۴ نفر رسیده است.

1397/07/09
22:24:14
5.0 / 5
4692
تگهای خبر: آزمون , آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین