ارتقای آگاهی، پیش شرط حفاظت صحیح از محیط زیست است

ارتقای آگاهی، پیش شرط حفاظت صحیح از محیط زیست است

مدیریت آموزش: سرپرست دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینكه ارتقای آگاهی، پیش شرط حفاظت صحیح از محیط زیست است، اظهار داشت: در همین راستا، تدوین مدلی مفهومی و علمی برای گنجاندن و آموزش مطالب محیط زیستی از پایه پیش دبستانی تا پایه دوازدهم و تربیت نسل آگاه به حقوق و تكالیف محیط زیستی خود در دستور كار مشترك سازمان حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش قرار گرفته است.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا سید ابوالقاسم موسوی با اشاره به برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری دومین همایش ملی آموزش جغرافیا در مدارس كشور با رویكرد «بررسی فرصت و چالش های آموزش رسمی محیط زیست كشور» اظهار داشت: به صورت كلی همایش های تخصصی فرصتی برای تبادل اندیشه و دیدگاه ها میان تمامی اندیشمندان یك حوزه است. از این رو برگزاری همایش ملی آموزش جغرافیا در مدارس كشور با رویكرد زیست محیطی می تواند منجر به دریافت و جمع بندی نظرها و پیشنهادهای طیف های مختلف در رابطه با این حوزه همچون معلمان، شخصیت های اجرایی، سمن ها و استادان شود.

وی با اشاره به اینكه هدف از این هم اندیشی، ارتقای كمی و كیفی محتوای زیست محیطی كتاب های درسی دانش آموزان و استفاده از ظرفیت نظام آموزش رسمی كشور برای تربیت نسل حافظ و دوستدار محیط زیست است، اظهار نمود: به صورت نمونه یكی از مباحث مورد پیگیری در مورد این همایش تولید فرصت برای ارسال و دریافت مقالاتی با موضوعاتی همچون اهمیت ارتقای كمی و كیفی سواد محیط زیستی در نظام آموزش رسمی كشور، نقش، تكلیف و جایگاه دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف در ارتباط با آموزشهای محیط زیستی، بررسی نگاه آموزش عالی كشور به آموزش های محیط زیستی و برنامه ها و چشم اندازهای این حوزه، بررسی شیوه های نوین آموزش محیط زیست، بررسی میزان اثربخشی طرح ها و پروژه های محیط زیستی در نظام آموزش رسمی كشور همینطور بررسی اهمیت و جایگاه سرمایه های اجتماعی در آموزش های محیط زیستی است.

موسوی اشاره ای هم به پیشنهاد نمایندگان وزارت آموزش و پرورش بعنوان متولی اصلی برگزاری دومین همایش ملی آموزش جغرافیا در مدارس كشور با رویكرد زیست محیطی برای برگزاری آن در دی ماه ۱۳۹۷ كرد و اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست بعنوان یكی از دستگاه های همكار در برگزاری این همایش، میزبانی مكانی و فعالیت در كمیته علمی را بر عهده دارد.

سرپرست دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سابقه خوب همكاری های گذشته وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست بخصوص در تهیه و تالیف كتاب «انسان و محیط زیست» برای دانش آموزان مقطع یازدهم، اظهاركرد: كتاب «انسان و محیط زیست» موضوعات مختلف محیط زیستی همچون آب، هوا، پسماند و گردشگری پایدار را در بر گرفته است. تالیف این كتاب كه بعد از جلسات مختلف كارشناسی و با عنایت به تمامی محدودیت های وزارت آموزش و پرورش در كتب تالیفی برای نظام آموزش رسمی كشور صورت گرفت یكی از اتفاقات بسیار مثبت و پرارزش حوزه محیط زیست است.

موسوی اضافه كرد: در نشست نكوداشت كتاب «انسان و محیط زیست» - كه چهارشنبه هفته گذشته (۳۰ خردادماه) برگزار شد- تعدادی از مدرسان این كتاب و دانش آموزان مقطع یازدهم حاضر در مراسم، طی صحبت هایی بر اثربخشی كتاب در رفتار و اندیشه محیط زیستی خود تاكید نمودند.

سرپرست دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست اشاره ای هم به بسته های آموزشی محیط زیستی تهیه شده برای مقطع پیش دبستانی كرد و اظهار داشت: بسته های تهیه شده، سه گروه مخاطب معلمان، والدین و دانش آموزان مقطع پیش دبستانی را در بر می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، وی با یادآوری این مورد كه هدف از چنین اقداماتی، تدوین مدلی مفهومی و علمی برای گنجاندن و آموزش مطالب محیط زیستی از پایه پیش دبستانی تا پایه دوازدهم و تربیت نسل آگاه به حقوق و تكالیف محیط زیستی خود است، تصریح كرد: ارتقای آگاهی، پیش شرط حفاظت صحیح از محیط زیست است.




1397/04/05
13:48:39
5.0 / 5
4284
تگهای خبر: آموزش و پرورش , دانش آموز , دانش آموزان , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین