استاندار تهران از فرمانداران خواستار شد

رفع بیسوادی در استان تا آخر دولت دوازدهم

رفع بیسوادی در استان تا آخر دولت دوازدهم

مدیریت آموزش: استاندار تهران با تاكید بر اهمیت مبحث سواد آموزش و ضرورت حضور همه فرمانداران در جلسه این شورا اظهار داشت: بهره مندی از ظرفیتˮ سمن هاˮ و امكانات بخش های عمومی و گروه هایی كه علاقمند به همكاری در جهت رفع بیسوادی در استان هستند می تواند در رفع این مشكل كمك رسان باشد.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محمدحسین مقیمی در جلسه شورای سواد آموزی استان با اشاره به اینكه دین مبین اسلام، ائمه اطهار و آموزه های دینی و اندیشمندان ما همگی بر بهره مندی از علم و دانش تاكید دارند، اظهار داشت: معجزه پیامبر گرامی اسلام قرآن بوده است و این كتاب آسمانی برای خواندن و عمل به دستورات آن نازل شده است.

وی اضافه كرد: قرآن كریم میان كسانی كه می دانند و نمی دانند فاصله گذاشته و آنها را برابر نمی داند و پیامبر اكرم(ص) هم اقدامات خویش را با "اقرأ " برآمده از خواندن شروع كرد.

مقیمی عنوان كرد: امام خمینی(ره) نهضت سواد آموزی را بنیان گذاشت تا ریشه بیسوادی را در جامعه از میان برداریم و همه كسانی كه به توسعه و پیشرفت كشور اهمیت می دهند مبحث سوادآموزی را در صدر برنامه ها می دانند و بیسوادی را از نقص های جامعه بیان می كنند.

استاندار تهران با اشاره به طرح جدی مسئله سوادآموزی از جانب امام راحل و سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت علم و دانش خاطرنشان كرد: اگر بخواهیم این دستورات محقق شود نباید در جامعه بیسواد داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز در شهر تهران ۹۰ هزار نفر و در شهرستان های استان تهران ۱۶۲ هزارنفر بیسواد بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال وجود دارد كه عدد خوبی نیست و بعنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان، فرمانداران، مدیران كل و روسای آموزش و پرورش در استان وظیفه داریم در ریشه كن كردن بیسوادی فعالیت خویش را چندبرابر نماییم.

مقیمی با تاكید براینكه امروز مردم از مسئولان توقع دارند و دیگرانی كه از بیرون به جامعه نگاه می كنند به یك نظام اسلامی می نگرند اظهار داشت: برای تولید علاقمندی به نظام اسلامی و پذیرش دیگران نسبت به این سبك از حكومت باید به سوادآموزی توجه نماییم.

استاندار اضافه كرد: فرمانداران مسئولیت های سنگینی در شهرستان های خود به عهده دارند و باید در جهت حل مشكلات علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، رفاهی، عمرانی و سایر مشكلات اقدام نمایند و در این راه از بسیج همه امكانات در شهرستان ها استفاده كنند و آنچه مردم از مسئولان در شهرستان ها طلب می كنند باید محقق شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به اینكه برای ارتقای سطح نیروی انسانی كه مهمترین سرمایه كشور است باید در ریشه كن كردن بیسوادی و توجه به آموزش و پرورش اقدام نماییم اظهار داشت: دو مبحث رفع بیسوادی و اهمیت آموزش و پرورش برای ما حیاتی است و فرمانداران باید در رفع مشكل بیسوادی ۲۵۰ هزار نفر در استان تهران اقدام نمایند و در این راه حدود ۶۰ هزار نفر در هر سال در دولت دوازدهم باید در استان باسواد شوند.

مقیمی به امكاناتی كه در هر یك از شهرستان ها برای رفع بیسوادی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد اشاره نمود و اضافه كرد: بعنوان نمونه در شهر تهران كه ۹۰ هزار بیسواد وجود دارد، ۲۲ منطقه شهرداری و امكانات مختلف می تواند به كار گرفته شود تا فرماندار با بهره مندی از آنها در جهت رفع بیسوادی وارد شود.

استاندار به هریك از فرمانداران دستور داد تا برنامه اقدامات خویش را در مورد رفع بیسوادی هر ۱۵ روز یكبار جمع آوری كرده و در گزارشی ۳ ماهه به شورای آموزش و پرورش استان عرضه كنند.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، وی بر تقسیم كار میان همه دستگاه ها در شهر و شهرستان های تهران در جهت رفع بیسوادی تصریح كرد و اظهار داشت: در این طرح همه باید وارد شوند و در شهرستان ها، شوراهای شهر و روستا و دهیاران می توانند همكاری زیادی داشته باشند تا ۱۶۰ هزار بیسواد در ۱۳ شهرستان استان تهران كه به صورت متوسط ۱۲ هزار بیسواد در هر شهرستان است، باسواد شوند كه در ادامه آن شاهد رفع مشكلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم.
استاندار تهران اظهار داشت: با شهرداران قرار گذاشتیم به ساختمان های غیرایمن آخر كار ندهند و ما امروز با فرمانداران قرار می گذاریم كه در دولت دوازدهم شهرستان های استان از بیسوادی مرتفع شود.
گفتنی است؛ جلسه شورای سواد آموزی استان تهران با حضور محمد حسین مقیمی استاندار، باقر زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی كشور، حسن بیگی سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری، شهریور مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فولادوند مدیركل آموزش و پرورش شهرستان های استان و فرمانداران استان و جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان تهران برگزار گردید.




1396/10/14
20:29:29
5.0 / 5
4819
تگهای خبر: آموزش و پرورش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین