رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور:

ضرورت تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی

ضرورت تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی

مدیریت آموزش: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور اظهار داشت: تعداد ۶۵ هزار دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس عادی تحصیل می كنند و رویكرد ما عادی سازی است.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، مجید قدمی در همایش روز ملی جهانی معلولان كه در حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: تفاوت های فردی یك واقعیت است كه تاثیر خویش را در جامعه هم می گذارد. اگر مقرر است عدالت آموزشی را برقرار كنیم باید به تفاوت های فردی هم توجه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینكه باید زمینه دسترسی همه را به امكانات فراهم كنیم اضافه كرد: باید مواد آموزشی و فضای آموزشی متفاوت داشته باشیم. نیروی انسانی باید توانمند و به روز باشد و همینطور برای تدریس دانش آموزان با نیازهای ویژه عشق و علاقه داشته باشد.
قدمی خاطرنشان كرد: یكی از رویكردهای اصلی ما عادی سازی است. باید دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی تحصیل كنند. نمی توانیم به شیوه گلخانه ای نسل آینده را تربیت كنیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان كرد: تعداد ۶۲ هزار دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس عادی تحصیل می كنند و برای اجرای طرح تلفیقی برنامه های آموزشی معلمان رابط، مدارس پشتیبان هم فراهم شده است.
وی بیان كرد: طی چهار سال بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی از ۲۴ میلیارد تومان به ۹۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: بیش از ۷. ۵ میلیارد تومان برای خدمات حمایتی درمانی دانش آموزان هم هزینه شده است.
وی با تاكید بر تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی اظهار داشت: باید دانش آموزان با نیازهای ویژه ارتباط و تعامل را در مدرسه یاد گیرند تا در جامعه حضور داشته باشند، امسال در كنكور ۳۵۰ دانش آموز با نیاز ویژه پذیرفته شده اند.

1396/09/16
16:23:08
0.0 / 5
5397
تگهای خبر: آموزش و پرورش , مدارس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین