بازار خودرو های برقی چین به بن بست رسید
به گزارش مدیریت آموزش، یک تحلیلگر چینی اظهار نمود: بازار خودرو های برقی چین از تعداد خیلی زیادی از بنیانگذاران شرکتهای خودروسازی اشباع شده است که در نبردی بی رحمانه برای سهم بازار به بن بست رسیده اند.
دن وانگ، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ در چین زندگی می کرد و به عنوان تحلیلگر فناوری برای شرکت خدمات مالی «گیوکال دراگونومیک»، اخبار این کشور را پوشش می داد. وانگ اظهار داشت: جنگ قیمت خودرو های برقی در چین به این زودی ها متوقف نخواهد شد. او اضافه کرد: کارآفرینان، مهندسان و تمایل دولت های محلی برای دفاع از قهرمانان بومی، خیلی زیاد است.
رقابت شدید، خیلی از موفقیتهای چین را در حوزه خودرو های خورشیدی و برقی بهمراه داشته است.
وانگ در کتاب «سرسام آور» (Breakneck) نوشت که حمایت دولتی، دلیل اصلی ورود غول های فناوری چینی مانند هواوی و شیائومی به صنعت خودرو بوده است. او نوشت: این نوع گسترش هم به سبب بازار رقابتی چشم گیر و هم به سبب یارانه های دولتی است که تلاش شرکتها برای تولید محصولات جدید را آسان تر می کند.
وانگ، اظهار نمود: آنها به شرکتها اجازه می دهند سیلی از محصولات نامشخص را روانه بازار کنند و قیمت پایین تری پیشنهاد دهند. این رقابت برای رسیدن به پایین ترین قیمت، کم کم در سود شرکت های تولیدکننده خودرو های برقی خودرا نشان داده است.
شرکت بی وای دی در ماه آگوست، اعلام نمود: سود خالص این خودروساز برقی در سه ماهه دوم سال میلادی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۰ درصد کاسته شده است. بی وای دی در گزارش درآمد خود اعلام نمود: سودآوری کوتاه مدت این شرکت به سبب بازاریابی بیش از اندازه و تخفیف های ویژه، کاسته شده است. شرکت بی وای دی در ماه مه، اعلام نمود: قیمت ۲۲ مدل برقی و هیبریدی را تا پایان ژوئن می کاهد.
وانگ به بیزینس اینسایدر اظهار داشت: رقابت در چین بی رحمانه و تغییر این وضعیت، دشوار است. او اضافه کرد: این تا حدودی تابعی از مقیاس عظیم بازار چین است که در آن کارآفرینان فرصت ها را دنبال می کنند و این یکی از خاصیت های اکوسیستم خیلی پویای چین است.
مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی آمریکا، سال گذشته، در گزارشی اعلام نمود: دولت چین از سال ۲۰۰۹، حداقل ۲۳۰ میلیارد دلار برای دفاع از شرکت های داخلی تولیدکننده خودرو های برقی مانند بی وای دی هزینه کرده است.
آر جی اسکارینگ، مدیرعامل شرکت خودروسازی ریویان، اظهار داشت: خودرو های برقی چین به سبب یارانه های سخاوتمندانه این کشور و هزینه های پایین تر نیروی کار ارزان تر هستند.
اما همه نگفته اند که بازار خودرو های برقی چین در سال های آتی نیز به همین شدت رقابتی باقی خواهد ماند.
بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، هی شیائوپنگ، مدیرعامل شرکت اکسپنگ، در دسامبر، به کارکنانش اظهار داشت: صنعت خودرو در فاصله سالیان ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷، یک دور حذف را تجربه خواهد نمود. مدیرعامل این شرکت در مصاحبه ای در نوامبر با روزنامه سنگاپوری استریتس تایمز، اظهار داشت: بیشتر خودروسازان چینی بالاتر از دهه آینده دوام نخواهند آورد. او بدون نام بردن از شرکت های خاص اظهار داشت: من شخصا فکر می کنم که در ۱۰ سال آینده، فقط هفت شرکت بزرگ خودروسازی وجود خواهند داشت.
به اجمال، دن وانگ، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ در چین زندگی می کرد و به عنوان تحلیلگر فناوری برای شرکت خدمات مالی گیوکال دراگونومیک، اخبار این کشور را پوشش می داد. او نوشت: این نوع گسترش هم به جهت بازار رقابتی قابل توجه و هم به جهت یارانه های دولتی است که تلاش شرکتها برای تولید محصولات جدید را آسان تر می کند.
وانگ، اظهار داشت: آنها به شرکتها اجازه می دهند سیلی از محصولات نامشخص را روانه بازار کنند و قیمت پایین تری پیشنهاد دهند.
منبع: olms.ir
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب