پیشنهاد فرصت یادگیری زبان فارسی برای متقاضیان خارجی علوم پزشکی تهران

پیشنهاد فرصت یادگیری زبان فارسی برای متقاضیان خارجی علوم پزشکی تهران

مدیریت آموزش: رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشنهاد نمود برای متقاضیان بین المللی، فرصت شش ماهه ای برای یادگیری زبان فارسی درنظر گرفته شود.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، علیرضا استقامتی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جلسه جذب متقاضیان خارجی ادامه تحصیل بر تعامل سازنده با دانشجویان بین الملل بعنوان فرصتی برای تقویت دیپلماسی علمی، ارتقاء جایگاه جهانی دانشکده و معرفی شایسته ظرفیتهای علمی کشور تصریح کرد.
جلسه بررسی پرونده های متقاضیان بین الملل برای ادامه تحصیل در دوره های تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ در سالن شورای دانشکده پزشکی با حضور دکتر علیرضا استقامتی رئیس دانشکده پزشکی، دکتر کوروش جعفریان معاون بین الملل دانشگاه، دکتر امینیان رئیس پردیس بین الملل پزشکی، دکتر واحدی، دکتر کرامتی معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی و معاون بین الملل دانشکده برگزار شد و ۵۵ پرونده از متقاضیان تحصیل در رشته های تخصصی مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به سیاستهای دانشگاه در حوزه آموزش بین الملل، بر ضرورت تعامل مؤثرتر گروههای آموزشی با متقاضیان و نقش اساتید گروه بعنوان تسهیلگر در راه آموزش تاکید کرد.
وی پیشنهاد کرد که برای متقاضیان بین المللی، فرصت شش ماهه ای برای یادگیری زبان فارسی درنظر گرفته شود و دوره های فشرده آموزش زبان به شکل موازی با حضور بعنوان ناظر اجرا شود.
استقامتی اظهار داشت: با عنایت به استقبال چشم گیر از برخی رشته ها و محدودیت ظرفیت، پیشنهاد می شود شبکه ای ملی در سطح وزارت بهداشت تشکیل گردد تا متقاضیان دارای صلاحیت برای ادامه تحصیل، به دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور معرفی شوند.
وی برتعامل سازنده با دانشجویان بین الملل بعنوان فرصتی برای تقویت دیپلماسی علمی، ارتقاء جایگاه جهانی دانشکده و معرفی شایسته ظرفیتهای علمی کشور تصریح کرد و اظهار داشت: فراگیران خارجی بعنوان سفیران ایران در کشورهای خود معرف فرهنگ و ظرفیتهای علمی ایران هستند.
متقاضیان از کشورهای افغانستان، سوریه، عراق، دومینیکن، تانزانیا، پاکستان، رواندا، تاجیکستان، اسلوونی، هند، سومالی، لبنان و یمن بوده و خواستار تحصیل در رشته های اینترونشن، نورولوژی، طب اورژانس، جراحی مغز و اعصاب، پوست، بیهوشی، اورولوژی، طب فیزیکی، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی، رادیولوژی، کودکان، زنان و زایمان، جراحی، ارتوپدی و داخلی بودند.
در فرایند بررسی، بعد از انجام مصاحبه های علمی اولیه، پذیرش قطعی برخی متقاضیان منوط به ظرف یک دوره سه ماهه بعنوان ناظر (Observer) در گروههای آموزشی اعلام گردید. همچنین، یادگیری زبان فارسی در سطح پایه بعنوان یک لزوم اولیه برای مهارت در شرح حال گیری بالینی، توسط گروه ها مورد تاکید قرار گرفت.




منبع:

5.0 / 5
7
1404/02/23
10:30:54
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , دانشگاه , مهارت
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است
مدیریت آموزش: دانش را به اشتراک بگذارید، آینده را بسازید (olms.ir)

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین