آیا شبکه های اجتماعی می توانند کتاب خواندن را ترویج کنند؟

آیا شبکه های اجتماعی می توانند کتاب خواندن را ترویج کنند؟

به گزارش مدیریت آموزش، خراسان رضوی دانش آموزان بریتانیا و ایرلند در سال تحصیلی که در جولای ۲۰۲۲ به پایان رسید، ۲۷ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۶۵۷ کتاب مطالعه کردند که نسبت به سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشت.


به نقل از ویفروم، گزارش جدید از آن حکایت می کند که حالا به احتمال زیاد الگوهای مطالعه در بعضی از پلت فرم ها سبب افزایش موارد مطالعه بیشتر کودکان شده است.
خواندن، نتایج شناختی دارد که فراتر از وظیفه فوری آن یعنی برداشتن معنا از متنی خاص است.
آلیسون تارانت، محقق این بررسی اظهار نمود که نادیده گرفتن نتایج خیلی از تحقیقات در مورد فواید مطالعه برای لذت بردن دشوار می باشد و این موارد شامل اکتساب واژگان بیشتر، رفاه و سخنوری است و عادت به مطالعه برای موفقیت تحصیلی مهم تر از وضعیت اجتماعی و اقتصادی خانواده خواهد بود.
این گزارش تصریح کرد که مطالعه در دوران کودکی می تواند به مزایای دیگری در بزرگسالی مانند تمرکز حواس منجر شود.
بر مبنای نتایج تحقیقات، در فقیرترین کشورهای جهان، ۹۰ درصد از کودکان وقتی به پایان دبستان می رسند قادر به خواندن با درک مطلب نیستند در حالیکه آمار در کشورهای ثروتمند بهتر است، هنوز حدود ۹ درصد از کودکان در کشورهای با درآمد بالا هستند که در انتها دبستان نمی توانند با درک مطلب بخوانند و این مورد بر ضرورت تشویق به مطالعه در هر مرحله تاکید می کند.




منبع:

1402/04/30
11:16:17
5.0 / 5
258
تگهای خبر: تحصیل , دانش آموز , دانش آموزان , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین