استاندار تهران:

شوراهای آموزش و پرورش کارکرد حداقلی دارند

شوراهای آموزش و پرورش کارکرد حداقلی دارند

به گزارش مدیریت آموزش استاندار تهران ضمن اشاره به این که قانون شوراهای آموزش و پرورش بیشتر جنبه پشتیبانی و لجستیکی به خود گرفته است اظهار داشت: حتما باید کمک نماییم که ساختار این قانون را ارتقاء داده و شوراها را توانمند نماییم. حالا شوراهای آموزش و پرورش کارکرد حداقلی دارند که میتوان آنرا ارتقاء داد و تکمیل کرد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن منصوری در همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که در وزارت کشور برگزار شد ضمن اشاره به جایگاه نظام آموزش و پرورش در تربیت نیروی ترازِ مومن، متفکر و انقلابی اظهار داشت: در این میان شورای آموزش و پرورش با عنایت به کارکردها و مأموریت های محوله اهمیت مضاعفی دارد.
وی ادامه داد: به باعث تصویب قانون، شوراهای آموزش و پرورش سال ۷۶ تشکیل شده اند و دو مأموریت مهم دارند، نخست تحقق مشارکت و نظارت مردم و دوم بهره گیری از منابع و امکانات برای توسعه زیرساخت های آموزش و پرورشی است.
استاندار تهران ضمن اشاره به این که قانون شوراهای آموزش و پرورش بیشتر جنبه پشتیبانی و لجستیکی به خود گرفته است اظهار داشت: حتما باید کمک نماییم که ساختار این قانون را ارتقاء داده و شوراها را توانمند نماییم. حالا شوراهای آموزش و پرورش کارکرد حداقلی دارند که میتوان آنرا ارتقاء داد و تکمیل کرد.
منصوری ضمن اشاره به تعریف یک مأموریت ویژه برای شوراهای آموزش و پرورش تهران، در حوزه تعلیم و تربیت در خصوص به خدمت گرفتن همه ظرفیت ها برای ارتقای این حوزه اظهار داشت: اگر کارکرد شوراها را از بعد پشتیبانی و لجستیکی خارج نماییم و وارد حیطه محتوایی شویم آنگاه شوراها می توانند بعنوان بازو و ضمانت اجرایی مهم در تحقق اهداف سندتحول عمل کنند. رهبری هم چندی قبل گلایه هایی در خصوص اجرای ۱۰ درصدی سندتحول بنیادین داشتند؛ از این جهت شوراها می توانند موثر باشند.

منصوری اضافه کرد: همچون موارد مغفول مانده در استان ها، ورود شوراهای آموزش و پرورش به زیرنظام های سندتحول بنیادین است؛ به خصوص برنامه درسی که می تواند جنس بومی و اقتضایی پیدا کند. شوراها می توانند تنظیم گری کنند تا ارتباط مناسبی میان نیاز و استعداد منطقه با محتوای آموزشی شکل بگیرد. استفاده از ظرفیت صنایع و مشاغل هم مهم می باشد. لازم است در جوار صنایع، هنرستان ساخته شود که ضمن تأمین کادر مورد نظر، باری از دوش آموزش و پرورش هم بردارد.
استاندار تهران تصریح کرد: نکته بعدی، مولدسازی سرمایه هاست؛ اگر بخواهیم با داشته های فعلی کار را پیش ببریم شاید به ۴۰ و ۵۰ سال زمان برای بازسازی زیرساخت ها نیاز داشته باشیم، لازم است با سیاستی تحولی در زمینه تأمین منابع و مولدسازی منابع اقدام گردد. بعنوان مثال یک مدرسه در محدوده ونک در شهر تهران داریم که مراحل مزایده اش را طی می کند و ۱۴۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و اگر تبدیل به دارایی شود می توانیم بخشی از نیازها را تأمین نماییم. اقداماتی از این دست می تواند در دستور کار قرار بگیرد.




منبع:

1400/10/29
09:03:47
0.0 / 5
320
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین