پشتیبانی شبكه مجازی از برنامه های ترویجی نماز بعد از بازگشایی مدارس

پشتیبانی شبكه مجازی از برنامه های ترویجی نماز بعد از بازگشایی مدارس

به گزارش مدیریت آموزش مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از طریق اندازی و بروزرسانی پرتال ستاد اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش با اهداف تبلیغی و محتوایی در حوزه نماز اطلاع داد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محمدرضا مسیب زاده در اولین نشست وبینار کارگروه مشترک ستاد اقامه نماز کشور و وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ با عنوان نهضت تولید محتوا و با هدف اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه بین ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش و بهره گیری از ظرفیت مراکز تخصصی در جهت تولید محتوا اظهار داشت: خوشبختانه سال قبل با تلاشهای صورت گرفته در زمینه توسعه و ترویج نماز اقدامات خوبی صورت گرفت که ثمره نهایی آن اختتامیه اجلاسیه نماز دانش آموزی فروردین ماه در استان یزد بود.
وی با اشاره به اینکه اغلب کارهای انجام شده در حوزه قرآن، عترت و نماز کارهای دلی و جهادی است اضافه کرد: سال قبل همه بندهای تفاهم نامه بر مبنای زیست بوم جدید اجرا شد و بزودی تفاهمنامه دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از راه دفتر وزارتی به استان ها ابلاغ خواهد گردید.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: سال ۹۸ پیش اجلاسیه های نماز در سرتاسر کشور باوجود نبود محدودیت های جاری ۷۴۰ اجلاسیه بود و اما سال ۹۹ این عدد با وجود محدودیت ها به ۲۳۴۵ اجلاسیه رسیده است که نشان دهنده توسعه فرهنگ اقامه نماز در میان استان های سراسر کشور است.
وی از طریق اندازی و بروزرسانی سایت namaz.medu.ir اطلاع داد و اظهار داشت: این سایت با اهداف تبلیغی و محتوایی تلاش دارد رویدادهای حوزه نماز را در کوتاه ترین زمان به اطلاع فعالان نماز در سرتاسر کشور برساند.
مسیب زاده در انتها ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه همه ما در مقابل نماز یا قاصریم یا مقصر اظهار داشت: هرچند کارهای بزرگی در حوزه نماز صورت گرفته اما امیدواریم با تلاش ها و همکاریهای نهادها و سازمان های متخصص بتوانیم در امر ترویج نماز به نتایج خوبی دست یابیم.
در ادامه این جلسه سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: سال جاری که با پدیده کرونا مواجه هستیم اگر تحولی شد و مدارس باز شدند تفاهمنامه و کارهای فی درخلال را در بستر حقیقی انجام خواهیم داد و شبکه مجازی از آن پشتیبانی خواهد نمود اما اگر مدارس دایر نشدند باید کارها توأمان صورت گیرد آنچه مهم می باشد این است که ما بتوانیم از همه ظرفیت های بالقوه و بالفعل استفاده نماییم. سال قبل قدم هایی برداشته شد و برخی از برنامه ها در شبکه شاد پخش شدند.
وی افزود: ما باید هر استان را به حوزه های علمیه وصل نماییم و بتوانیم برنامه های متنوع داشته باشیم. امروز باید از تمام ظرفیت های حوزه نماز با محوریت فعالیتهای جهادی استفاده نماییم.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: باید ارتباط چند جانبه بین دانش آموزان، معلمان و اولیا برقرار نماییم و از راه مسابقه و میزگرد و پرسش و پاسخ که اگر به نحو مطلوب صورت گیرد در دوران کرونا رو سفید خواهیم شد و اگر مباحث را اداری نماییم به جایی نخواهیم رسید.
وی ادامه داد: ما یک بستری یک ساله داریم و می توانیم در ابعاد مختلف فعالیت نماییم. ما محورهای تبلیغ را برای ائمه جماعات مدرسه تدوین کرده ایم و به مدارس ابلاغ گردیده است که نباید بعنوان یک کاغذ فقط در مدارس بماند. بچه ها تا زمانی که ارتباط دوجانبه و فعال با مدیران فکری دارند همیشه پویا خواهند بود و اگر این ارتباط نباشد دیگران جا را پر خواهند کرد.
سپس رضا بهشتی باویل، معاون امور اقامه نماز اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی که باید به آن توجه کرد این است که هم اکنون برنامه های وزارت آموزش و پرورش در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز تدوین و تصویب و در چارچوب برنامه های عملیاتی که منطبق بر تفاهمنامه منعقده بین وزارت و ستاد اقامه نماز کشور باشد، ابلاغ گردیده است. بنابراین حالا وقت اقدام است اقدام یعنی هماهنگی، هدایت، حمایت و نظارت و به صورت کلی مرحله پس از برنامه ریزی است برای اقدام ما از ساختار قدرتمندی در ستاد به نام شورایعالی اقامه نماز و درسطح استان و منطقه شورای اقامه نماز و در سطح مدارس هیئت اندیشه ورز ویژه اقامه نماز برخوردار هستیم و این ظرفیت خوبی است که نباید از آن غفلت نماییم.
وی خاطرنشان کرد: ازاین رو اقدامات ما فقط احتیاج به هماهنگی، حمایت، هدایت و نظارت دارد که تشکیل منظم جلسات توسط این کارگروه نقش بسیار مهمی در اجرای برنامه ها را دارد و انتظاری که از ستاد اقامه نماز کشور و مراکز تخصصی نماز داریم فقط تمرکز بر تولید محتوای تخصصی است و وزارت آموزش و پرورش وظیفه زمینه سازی و نشر این محتوا را دارد.
معاون امور اقامه نماز اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: مساله دیگری که وجود داشته و دارد این است محتوایی که شامل تأمین اساتید، مربیان و محصولات است باید متناسب با ذائقه و نیاز مخاطب طراحی و تولید شود و با شناسایی نیاز، برنامه ریزی مجدد برای بهبود و غنی سازی محتوا شود که بطور قطع اثربخشی برنامه ها را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، بهشتی باویل در خاتمه خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های درون دستگاهی و فرصت های برون سازمانی با عنایت به چهار اصل مهم اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در انجام فعالیت ها شامل مدرسه محوری، فراگیری در عین اثربخشی، مشارکت پذیری و مشارکت جویی، ارجحیت فعالیتهای گروهی به کارهای فردی که البته اصل چهارم با عنایت به زیست بوم جدید کمتر به آن پرداخته می شود و توسعه کمی و کیفی برنامه ها در فضای مجازی و حقیقی مد نظر است.




منبع:

1400/02/17
17:43:58
0.0 / 5
940
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , توسعه , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین