نمایندگی در مجلس دانش آموزی، فرصتی طلایی برای توسعه یادگیری

نمایندگی در مجلس دانش آموزی، فرصتی طلایی برای توسعه یادگیری

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کیفیت زندگی ما متاثر از یادگیری است، خطاب به نمایندگان مجلس دانش آموزی اظهار داشت: امروز شما با انتخاب شدن بعنوان نماینده مجلس دانش آموزی در معرض یادگیری بسیار بزرگ قرار گرفتید و فرصت طلایی برای توسعه یادگیری شما بوجود آمده است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با اشاره به اینکه تلاش می کنم هر دوماه یکبار نشستی را با هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی داشته باشم اظهار نمود: از مدیران استان ها هم درخواست می کنم جلسات منظمی با نمایندگان مجلس دانش آموزی داشته باشند.
وی خطاب به نمایندگان مجلس دانش آموزی اظهار داشت: شما بار سنگینی را بردوش گرفته اید و نقش مهمی برعهده دارید. نقش نمایندگی دانش آموزی همچون نقش های چندلایه، عمیق و پربار است. شما مورد اعتماد جمعیت دانش آموزی هستید. مسئولیت نمایندگی از یک سو باید پیوند شما را با جمعیت دانش آموزان به نحو موثری برقرار کند بگونه ای که بتوانید افکار و اندیشه های آنها را هدایت کنید و توانایی داشته باشید با مسؤلان آموزش و پرورش در سطوح مختلف به خوبی ارتباط برقرار کنید و مسائل را انعکاس دهید.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: عرصه حیات، عرصه یادگیری است و همانطور که جسم ما نیازمند تغذیه و مراقبت است باید روح خودمان را هم تغذیه نماییم. یادگیری تغذیه روح است و پرورش جان را برعهده دارد. یادگیری فراگیرترین رفتاری است که در زندگی انسان ها جریان دارد و ما دائما در حال یادگیری هستیم.
وی با اشاره به اینکه کیفیت زندگی ما متاثر از یادگیری است اظهار داشت: بیماری هایی متوجه عرصه یادگیری است و اگر به درستی اتفاق نیفتد آثار و تبعات ویرانگرتر و عمیقتری دارد. امروز شما با انتخاب شدن بعنوان نماینده مجلس دانش آموزی در معرض یک یادگیری بسیار بزرگ قرار گرفتید و فرصت طلایی برای توسعه یادگیری شما بوجود آمده است.
وی ادامه داد: نمایندگی فرصت افزایش قابلیت ها و توانمندی ها و توسعه و درک اجتماعی و توانایی کسب تعامل با دیگران و چگونگی پیگیری اهداف، فرصتی برای تمرین دموکراسی، مدارا، پذیرش دیگران، تمرین گفت وگوی سازنده، نقد و نقدپذیری، کارگروهی و مشارکت در امور، مسئولیت پذیری در امور اجتماعی، صنفی و محیط زیستی، حساسیت نسبت به محیط پیرامون، پرسشگری و مطالبه گری عقلانی و پیگیری هوشمندانه مطالبات و کسب مهارت شنیدن است.
وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه تمرین و کسب مهارت همزیستی با دیگران در چارچوب نمایندگی در مجلس دانش آموزی امکان پذیر است اظهار داشت: بایدبیاموزیم چگونه با یکدیگر گفتگو نماییم. برای ما نهاد مجلس دانش آموزی تنها مجلسی نیست که از نظرات نمایندگان بهره مند شویم، هرچند که به شنیدن آنها نیازمند هستیم اما ما مجلس دانش آموزی را یک موقعیت یادگیری تربیتی می دانیم و به مجلس دانش آموزی بعنوان موقعیت کم نظیر برای یادگیری نگاه می نماییم. مجلس میدان عمل است و باید درک روشنی از فردا وجود داشته باشد تا بتوانیم ورود بهتری به آن داشته باشیم.
وی ادامه داد: سندتحول بنیادین میثاق مشترک ماست و لازم است هرچه قدر می توانید در شناخت و تبیین ساحت های شش گانه تربیتی سندتحول تلاش کنید. دانش آموزی می تواند از حقوق خودش دفاع کند و عنصری موثر در جامعه اش باشد که در تمام ساحت های ترییتی رشد کرده باشد. دانش آموز تک ساحتی به کار ما نمی آید.
وی ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش جوانان برای ساختن آینده این سرزمین در فرمایشات رهبری اظهار داشت: بیانیه گام دوم هم یکی دیگر از میثاق های مشترک ماست. سال جاری سیاست "هر دانش آموز یک مهارت" را مدنظر داشتیم. کیفیت جامعه به کیفیت مناسبات اجتماعی بستگی دارد و فرهنگ، هویت، شکل گیری شخصیت ما و انسجام ملی ما در گروی کسب مهارت های اجتماعی است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز شبکه مجلس دانش آموزی شبکه ای به وسعت چندهزار نماینده دانش آموزی است که باید عرصه نقش آفرینی را برای آنها مهیا نماییم.




منبع:

1399/11/09
12:19:02
0.0 / 5
1051
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , توسعه , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین