توزیع 50هزار تبلت بین دانش آموزان و دانشجویان نیازمند تا آخر مهر بعلاوه سیم كارت و اینترنت مجانی

توزیع 50هزار تبلت بین دانش آموزان و دانشجویان نیازمند تا آخر مهر بعلاوه سیم كارت و اینترنت مجانی

رئیس قرارگاه تغذیه و اكرام حسینی ضمن تشریح اقدامات كمیته امداد در پویش ایران همدل، از تهیه ۵۰ هزار تبلت برای دانش آموزان و دانشجویان نیازمند و تحت پوشش كمیته امداد در گام دوم این پویش اطلاع داد.


مجید باجلان در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان سالجاری، دو رزمایش به موازات همدلی و کمک های مومنانه شکل گرفت اظهار نمود: در این راستا پویشی ملی تحت عنوان «پویش ایران همدل» افتتاح شد که کمیته امداد بعنوان یکی از ارکان اصلی این پویش فعالیت می کند.
وی افزود: در این پویش نهادهایی همچون بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج مستضعفان، سازمان بهزیستی و وزارت ارتباطات مشارکت دارند.
باجلان با اشاره به پویش اول ایران همدل تحت عنوان «اطعام مهدوی» که در نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان برگزار شد، اضافه کرد: در پویش تغذیه مهدوی بیشتر از ۱۱ میلیون غذای گرم در مناطق شهری و مراکز استانها و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بسته غذایی به ارزش ۵۴۰ میلیارد تومان در مناطق روستایی و مرزی و مناطق صعب العبور توزیع شد.
ایشان در ادامه با اشاره به کمک های کمیته امداد در عید غدیر توضیح داد: در عید غدیر مقام معظم رهبری باردیگر در جهت پویش ایران همدل به شاد کردن کودکان و خانواده های صدمه پذیر تاکید نمودند که کمیته امداد در گام دوم این پویش مبحث تهیه لوازم آموزشی برای کودکان نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد را در دستور کار خود قرار داد.
رئیس قرارگاه تغذیه و اکرام حسینی با اشاره به اینکه الان ۷۵۰ هزار تا ۸۰۰ هزار دانش آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار داشت: در مرحله اول ۲۵۰ هزار دانش آموز و دانشجو شناسایی شدند و ۵۰ هزار تبلت تهیه شد که در این خصوص بنیاد مستضعفان ۲۴ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کرد و همینطور ستاد اجرایی فرمان امام هم برای تهیه حدود ۱۰ هزار تبلت تعهد داد.
به گفته باجلان، تا آخر مهرماه این تبلت ها تهیه و میان دانش آموزان و دانشجویان شناسایی شده توزیع می شود. همینطور قرار بر این است که روی این تبلت ها، بسته های فرهنگی خانواده ها، نرم افزارهای داخلی و شبکه شاد نصب شود.
وی این را هم اظهار داشت که برای این تبلت ها سیم کارت مجانی در نظر گرفته شده است و امید می رود برپایه قول وزیر ارتباطات بسته های اینترنتی مجانی را هم در این تبلت ها راه اندازی شود.
رئیس قرارگاه تغذیه و اکرام حسینی در ادامه عرضه گزارش اقدامات کمیته امداد در پویش ایران همدل به طرح تغذیه و احسان حسینی که در ماه محرم و صفر برگزار می گردد اشاره نمود و اظهار داشت: طرح تغذیه و احسان حسینی از عید غدیر شروع شده است و تا آخر ماه صفر ادامه دارد. در دهه اول ماه محرم بیشتر از ۶ میلیون غذا در مناطق شهری و با مشارکت یک میلیون و ۷۰۰ هزار خیر طبخ و توزیع شد، همینطور ۵۰۰ هزار بسته غذایی هم در مناطق شهری و روستایی توزیع شد که مجموع ارزش این کمک ها ۱۷۵ میلیارد تومان است.
باجلان اضافه کرد: باتوجه به بیانیه بنیاد مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در بعدازظهر روز تاسوعا، ۶ میلیون غذای گرم به نیابت این شهید بزرگوار بین اقشار صدمه پذیر تهیه و توزیع می شود.
وی خاطرنشان کرد: همینطور برپایه اطلاعیه ای که صادر گردیده است کمک های نقدی باید به کمیته امداد و کمک های غیرنقدی هم به دفاتر نماینده های کمیته امداد عرضه شود تا این نذر در چارچوب تغذیه و احسان حسینی به دست نیازمندان برسد.
باجلان در ادامه از مردم خواست که نذرهای خویش را بخصوص به نیابت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شماره ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ واریز کنند، لازم به ذکر است که خیران می توانند نذورات خویش را از تاسوعای حسینی تا اربعین به شماره حساب اعلام شده واریز نمایند. همینطور جهت شرکت در پویش ایران همدل(اطعام و احسان حسینی) کمک های نقدی خویش را به شماره *۱۴# واریز نمایند. همینطور در صورت کمک به صورت غیرنقدی، تمامی دفاتر کمیته امداد در سرتاسر کشور آمادگی تحویل کمکهای غیر نقدی را دارند.




منبع:

1399/06/11
09:47:36
5.0 / 5
1947
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , دانش آموز , دانش آموزان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین