مدیركل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر خبر داد

اتصال ۱۰۰ مدرسه عشایری خراسان جنوبی به شبكه ملی اطلاعات

اتصال ۱۰۰ مدرسه عشایری خراسان جنوبی به شبكه ملی اطلاعات

به گزارش مدیریت آموزش مدیركل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر از اتصال 100 مدرسه عشایری خراسان جنوبی با حضور معاون اول رئیس جمهور به شبكه ملی اطلاعات اطلاع داد.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، مدیركل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر با بیان این خبر اظهار داشت: همزمان با روز ملی روستا و عشایر۱۰۰ مدرسه عشایری خراسان جنوبی با حضور معاون اول رئیس جمهور به شبكه ملی اطلاعات متصل شدند.
وی اضافه كرد: بعد از پیگیری دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش وپرورش و احصا مدارس عشایری واجد شرایط، بر طبق تفاهم نامه بین وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش وپرورش با سوژه هوشمند سازی مدارس، توسط وزارت ارتباطات ۱۰۰ مدرسه عشایری خراسان جنوبی به شبكه ملی اطلاعات كشور متصل شد.
سیفی در تشریح این پروژه اظهار داشت: هوشمند سازی مدارس در ماده ۶۹ قانون ششم توسعه موردتوجه قرار گرفته است و وزارت ارتباطات و آموزش وپرورش موظف به برداشتن گام هایی در حوزه هوشمند سازی خصوصاً در مناطق محروم دارند، بر طبق این ماده: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات) با رعایت مصوبات شورای عالی فضای مجازی مكلف است با همكاری وزارت آموزش وپرورش تا آخر سال دوم اجرای قانون برنامه هوشمند سازی مدارس، امكان دسترسی الكترونیك (سخت افزاری ـ نرم ا فزاری و محتوا) به كتب درسی، كمك آموزشی، رفع اشكال، آزمون و مشاوره تحصیلی، بازی های كامپیوتری آموزشی، استعداد سنجی، آموزش مهارت های حرفه ای، مهارت های فنی و اجتماعی را به صورت رایگان برای كلیه دانش آموزان شهرهای زیر بیست هزار نفر و روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ فراهم آورد.
همچنین به منظور تجلیل و تقدیر از زحمتكشان روستایی و عشایری و یادآوری خدمات بهادار آنها به جمهوری اسلامی ایران، ۱۵ مهرماه هرسال به نام روز روستائیان و عشایر معرفی و نام گذاری شده است. در حاشیه این همایش همین طور نمایشگاهی از دستاوردهای استان و كشور در بخش توسعه روستایی و عشایری برگزار گردیده و اقدامات انجام شده در دولت دوازدهم در روستاهای كشور به معرض نمایش گذاشته شده است.

1398/07/16
21:01:37
5.0 / 5
4628
تگهای خبر: آزمون , آموزش , تحصیل , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین