رئیس شورای عالی آموزش و پرورش:

گاهی حرف های روز گذشته را به اسم سند تحول به كار می بریم

گاهی حرف های روز گذشته را به اسم سند تحول به كار می بریم

به گزارش مدیریت آموزش دبیركل شورایعالی آموزش و پرورش اظهار داشت: گاهی حرف های روز گذشته را به اسم سند تحول به كار می بریم اما با تغییرات ظاهری دستاوردی نخواهیم داشت.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، مهدی نوید ادهم دبیر كل شورایعالی آموزش و پرورش در گردهمایی مشترك معاونان وزیر و مدیران كل حوزه ستادی و ادارات كل تابعه سازمان نوسازی مدارس كشور كه بامداد امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با تسلیت درگذشت مرحوم حافظی اظهار نمود: ایشان شخصیتی بود كه توانست غم فوت فرزند را به فرصت خیّر مدرسه ساز شدن تبدیل كرد. بعضی از مدیران فقط به فرصت ها می اندیشند و بعضی از مدیران كه متأسفانه تعداد آنها هم كم نیست بیشتر فرصت سوزی می كنند اما مدیر باید بموقع از فرصت ها بهره گیرد. دبیر كل شورایعالی آموزش و پرورش بیان كرد: گفتمان تعالی بخش و توسعه آفرین مبانی سند تحول بنیادین باید در دستور كار باشد. تغییر عمیق و ریشه ای و همه جانبه، نظام مند، آینده پژوهانه، مبتنی بر آموزه های وحیانی و معارف اسلامی مورد توجه است. وی بر لزوم آشنایی با سند تحول بنیادین و دلالت های آن در طراحی و ساخت های آموزشی تاكید و اظهار نمود: گاهی حرف های روز گذشته را به اسم سند تحول به كار می بریم اما اگر زیبایی های سند در دانش آموزان متجلی نشود صرفاً با تغییرات ظاهری دستاوردی نداریم. وی تصریح كرد: مؤلفه فضای فیزیكی در سند تحول بنیادین اهمیت دارد و موفقیت در تأمین فضا موفقیت معلم را رقم می زند بنابراین یكی از بحث های جدی سند توجه به فضا و تنوع فضاهای فیزیكی خواهد بود، چون كه حالا فقط كلاس درس محل تعلیم است در حالیكه باید تنوع در محیط های یادگیری مدیریت شود. نوید ادهم بیان كرد: فضا به مثابه ظرفی است كه تعلیم و تربیت در آن اتفاق می افتد و بین ظرف و مظروف باید تناسبی وجود داشته باشد؛ البته نوع خوراك هم مناسب می باشد، هم اكنون متأسفانه خیلی از مهندسان و طراحان با تصویری كه از آموزش و پرورش ۵۰ سال پیش دارند مدرسه سازی می كنند برای آموزش و پرورش جدید باید ظرف جدید داشته باشیم. وی ادامه داد: آموزش و پرورش امروز ما با آموزش و پرورشی زمان دانش آموزی فعلی متفاوت است. دبیر كل شورایعالی آموزش و پرورش تصریح كرد: یكی از حرف های جدی سند، ساماندهی فضاهای آموزشی است، در زمان دكتر فانی ساماندهی نیروی انسانی انجام شد و الان در حوزه فضای فیزیكی به این مورد توجه داریم، چونكه ۴۳ هزار مدرسه كمتر ۵۰ نفر دانش آموز دارد، اما در مناطقی كه امكان پذیر است، باید به سمت مدارس متوسط و بزرگ برویم كه متأثر از مكان یابی و ساخت های شش گانه است، حالا خیلی از كشورها به سمت مدارس بزرگ ۱۰ تا ۲۰ هزار نفره رفتند. وی تصریح كرد: خیرین هم به جای مدارس ۲-۳ كلاسه، چند خیر با هم مشترك عمل كنند و مدارس بزرگ تری بسارند. نوید ادهم با اشاره به ساحت های شش گانه سند تحول اظهار داشت: در طراحی و ساخت مدارس باید تأمل كرد، اگر مقرر است به كمك هم تحول بنیادین را مدیریت نماییم مدیریت تغییر اقتضائاتی دارد.

1398/03/27
19:34:08
5.0 / 5
4229
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین