از خداحافظی با پل گیشا تا ایرانی نبودن پلنگ لوچ

از خداحافظی با پل گیشا تا ایرانی نبودن پلنگ لوچ

به گزارش مدیریت آموزش خداحافظ ˮپل گیشاˮ، نحوه ترمیم «حقوق» بازنشستگان كشوری، پلنگ لوچ، ایرانی نیست، اخطار پلیس در مورد پیامك های شماره حساب دار و چرایی افزایش حشرات در استان تهران تیتر بعضی از مهمترین اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، اداره اجتماعی امروز (۳۰ اردیبهشت) ۵۲ خبر و مصاحبه و گزارش را روی خروجی خود منتشر نموده كه بعضی از مهمترین آنها در ادامه آمده است:

احتمال راه اندازی آرامستان های جدید در پایتخت

زهرا صدراعظم نوری - رئیس كمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران - با اشاره به اتمام ظرفیت سازمان بهشت زهرا (س) ظرف سال های آینده از احتمال راه اندازی آرامستان های جدید در پایتخت اطلاع داد.

وی اظهار داشت: بهشت زهرا (س) همانند سایر مكان ها دارای ظرفیت محدودی است؛ ظرفیتی كه زمانی تمام می شود ازاین رو باید جایگزینی برای آن در نظر گرفته شود.

خداحافظ "پل گیشا"

بیش از ۴۰ سال است كه از عمر پل گیشا یا همان نصر می گذرد. با اینكه در این سال ها تلاش كردند كه حفظش كنند اما حالا در آزمایشات بهسازی لرزه ای رد شده است. آن طور كه مسئولان شهری می گویند باید چند ماهی با آن خداحافظی نماییم و بعد باردیگر بر سر جایش می نشیند، اما با شكل و شمایلی جدید!

انتشار حقوق دریافتی مدیران شهرداری /حقوق حناچی چقدر است؟

بهاره آروین - رئیس كمیته شفافیت شورای شهر تهران - از انتشار حقوق دریافتی مدیران شهرداری تهران در سامانه شفافیت اطلاع داد.

وی در مورد چرایی عدم درج مبلغ حقوق دریافتی شهردار تهران در وب سایت شفاف اظهار داشت: حقوق شهردار تهران دارای سقف مصوب هیات وزیران است و بنا به قول معاونت منابع انسانی مبلغ حقوق دریافتی شهردار تهران ۱۰میلیون تومان است.

گذار دهه شصتی ها از سن ازدواج و فرزندآوری/شرط ثبت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال

سیف الله ابوترابی - سخنگوی سازمان ثبت احوال - در مورد علت روند رو به كاهش ازدواج و ولادت اظهار داشت: گذار متولدین دهه ۶۰ از سن ازدواج و فرزندآوری حدودا عامل اصلی روند كاهش ازدواج و ولادت است.

وی ضمن اشاره به این كه ۳۰ اردیبهشت روز ملی «جمعیت» نامگذاری شده است و این نامگذاری در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های كلی جمعیتی است، به تشریح آمارهای وقایع حیاتی در سال ۹۷ پرداخت و در این باره اظهار نمود: در سال ۹۷ بیشتر از یك میلیون و ۳۶۶ هزار و ۵۱۹ واقعه ولادت رخ داده است كه از این تعداد ۷۰۴ هزار و ۶۷ نوزاد پسر و ۶۶۲ هزار و ۴۵۲ نوزاد دختر بودند.

پاسخ وزارت بهداشت به اخباری درباره شیوع آنفلوآنزای پرندگان در آذربایجان شرقی

دكتر محمدمهدی گویا - رئیس مركز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت - در پاسخ به اخباری درباره شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی و امكان سرایت انسانی آن تصریح كرد: مورد گزارش شده در استان آذربایجان شرقی یكی از موارد معدودی بوده است كه امسال مشاهده و بلافاصله هم به آن پاسخ داده شد. به این صورت كه عملیات معدوم سازی پرندگان و پاكسازی محیطی انجام شده است.

تصمیم وزارت بهداشت برای تخصیص بخشی از منابع مالی "تحول" به "پیوند"

دكتر قاسم جان بابایی - معاون درمان وزیر بهداشت - با اشاره به دستمزد كم پزشكان از اعمال پیوند عضو اظهار داشت: امسال تصمیم گرفته ایم از منابع مالی طرح تحول سلامت بخشی را به حوزه پیوند عضو اختصاص دهیم.

وی در مراسم جشن شفا كه با هدف بزرگداشت روز ملی اهدای عضو برگزار شد، اظهاركرد: یكی از افتخارات كشور پیشرفت های پزشكی بخصوص پیشرفت در زمینه پیوند اعضا است كه می تواند بیماری های لاعلاج را به بیماری های قابل درمان تبدیل كند.

نحوه ترمیم «حقوق» بازنشستگان كشوری

طی روزهای گذشته برخی از بازنشستگان كشوری با درجه استادی و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در تماس با ایسنا از عدم افزایش ۱۸ درصدی حقوق خود گلایه داشتند كه صندوق بازنشستگی كشوری در همین راستا توضیحاتی درباره نحوه افزایش حقوق این گروه عرضه داد.

ایده های محرومیت زدایی خویش را در اختیار كمیته امداد قرار دهید

محسن لطفی پور - مشاور معاونت اشتغال و خودكفایی كمیته امداد امام خمینی - از جوانان دعوت كرد تا ایده های محرومیت زدایی خودشان را در اختیار كمیته امداد قرار دهند.

وی با اشاره به برگزاری رویداد كارآفرینی در «جشن رمضان» امسال اظهار داشت: در این رویداد از دانشجویان و مخاطبان دعوت می نماییم تا همزمان با شركت در «جشن رمضان» در فضایی برای پرورش خلاقیت و كارآفرینی قرار بگیرند.

راه اندازی سامانه ثبت شكایات اولیاء از مدارس/پاسخ به شكایات ظرف۱۰ روز

سید محمد بطحایی - وزیر آموزش و پرورش - با اشاره به اینكه امكان ثبت شكایات در سامانه سازمان مشاركت ها وجود دارد، اظهار داشت: آن دسته از اولیا كه به هر علت از مدرسه فرزندشان شكایت دارند، می توانند شكایت خویش را در این سامانه به ثبت برسانند. این شكایات باید ظرف مدت ۱۰ روز پاسخ داده شود. سامانه تلفنی ۴۳۱۷ برای ثبت شكایات مردمی است.

چرایی افزایش حشرات در استان تهران؛ از پروانه ها تا ملخ ها

محمد كرمی - رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران - با اشاره به افزایش تعداد ملخ ها در شهرستان های استان تهران بخصوص مناطق جنوبی آن اظهار داشت: شرایط جوی تهران طی روزهای ابتدایی بهار سبب افزایش جمعیت این حشرات شده است.

وی اضافه كرد: امسال با عنایت به بارش های خوبی كه در زمستان و اوایل بهار داشتیم شرایط محیطی برای تخمگذاری پروانه ها و ملخ ها و تبدیل آنها به حشره فراهم گردید.

پلنگ لوچ، ایرانی نیست

ایرانی بودن پلنگی كه به علت چپ به نظر رسیدن چشم هایش مورد توجه كاربران شبكه های اجتماعی و دستمایه طنز قرار گرفته بود، تكذیب شد.

هشدار پلیس در مورد پیامك های شماره حساب دار

سرهنگ رامین پاشایی - معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا- در مورد كلاهبرداری پیامكی به شهروندان اخطار شد.

وضعیت ایمنی مگامال های تهران در گفتگو با آتش نشانی

محمود قدیری - معاون حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی - از رعایت شدن نكات ایمنی در بیشتر مگامال های تهران اطلاع داد.

وی درباره ایمنی در مجتمع های تجاری و مگامال های پایتخت اظهار داشت: طی سال های اخیر مگامال ها یا مراكز تجاری بسیاری در سطح شهر تهران ساخته شده است كه خوشبختانه می توان گفت تمهیدات ایمنی در اغلب آنها رعایت، حفظ و نگهداری می شود.

پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

خداحافظ "پل گیشا"

نحوه ترمیم «حقوق» بازنشستگان كشوری

پلنگ لوچ، ایرانی نیست

توصیه های غذایی برای افراد دیابتی

چرایی افزایش حشرات در استان تهران؛ از پروانه ها تا ملخ ها




1398/02/31
23:56:16
5.0 / 5
4213
تگهای خبر: آزمایش , آموزش , آموزش و پرورش , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین