عضو كمیسیون آموزش مجلس:
باید به دنبال مدرسه كارآمد باشیم
به گزارش مدیریت آموزش عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید به دنبال مدرسه كارآمد باشیم كه مطابق اهداف نظام و انقلاب باشد و آینده كشور را تضمین كند.
به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، محمد مهدی زاهدی عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پنجمین همایش ملی روان شناسی مدرسه اظهار داشت: ما وارد دهه پنجم انقلاب شدیم كه تبریك می گویم.وی افزود: در آموزش و پرورش كارهای بزرگی در پیش داریم و سند تحول بنیادین هنوز درست اجرا نشده است اما در بحث های كلان پیشرفت های خوبی در آموزش و پرورش داشته ایم. به صورت مثال در تالیف كتاب های درسی، پوشش تحصیلی خصوصا پوشش تحصیلی دخترانمان بسیار رشد و تحول شگرفی داشته ایم.وی افزود: ۲۸ كلاس درس در هر روز دارد ایجاد می شود. ۵ برابر شدن تعداد مدارس در مناطق محروم از شاخص های مهم توسعه این عرصه است. ما امروز ۹۸ درصد باسواد در كشور داریم. اینها ثمرات انقلاب اسلامی است.عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان كرد: ما باید به دنبال مدرسه كارآمد باشیم كه مطابق اهداف نظام و انقلاب باشد و آینده كشور را تضمین كند. مسئولیت سنگینی بر دوش ماست. در همین زمینه باید بگویم مقام معظم رهبری در بیانیه اخیرشان بر امید دادن به جوانان و نسل آینده تاكید نمودند. مدیران و فرهنگیان ما باید این را بعنوان ریشه ای ترین جهاد ببینند همانطور كه رهبر انقلاب فرمودند.وی افزود: امروز باید تمركز زدایی در كشور را پیش بگیریم. باید انعطاف پذیری به صورت محلی و مذهبی می تواند به تحرك و شادابی برسد. از جانب دیگر وزارت آموزش و پرورش حتما باید از سیاست بازی دوری كند. این ظلمی است كه ما در این سال ها در حق آموزش و پرورش كردیم. باید سند تحول بنیادین در این نهاد ملاك باشد كه با تغییر دولت ها همه چیز به هم نریزد.عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینكه باید مدرسه را سنگرها اصلی بدانیم، اظهار داشت: تصمیم گیری، سیاستگذاری ها در این سنگرها مهم می باشد و اینجاست كه همه نهادهای كشور كه به هر نحوی با آموزش و پرورش مرتبط هستند، ضمن ارتباط هماهنگ با آموزش و پرورش باید وارد عمل شوند و كمك باشند.وی بیان كرد: نمی توانیم از فضای مجازی و ابزارهایی كه در اختیارمان می گذارد، فرار نماییم. مدرسه باید با فضای مجازی آمیخته شود. امروز به شدت نیازمند آموزش مهارتی در مدرسه هستیم و حتما سبك زندگی را باید در مدرسه آموزش دهیم.زاهدی افزود: هنوز در كشور فناوری نرم را جدی نگرفتیم و بعنوان یك مطالبه وارد ادبیات ما نشده است، این فناوری مجموعه ای از رویه ها و سامانه های دانشی است كه رفتار انسان و نیازهای روحی، روانی و اجتماعی را هدف قرار داده است.اگر امروز درباره این فناوری كار نكنیم حتما این دیر خواهد شد و با این غفلت فناوری به ضد خودش تبدیل می شود.
این مطلب مدیریت آموزش برایتان مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب