برای ارائه راهكارهای علمی جهت درمان اختلالات شناختی؛

كلینیك بازی درمانی در دانشگاه اصفهان تولید می گردد

كلینیك بازی درمانی در دانشگاه اصفهان تولید می گردد

مدیریت آموزش: به منظور عرضه راهكارهای علمی و تخصصی برای درمان اختلالات شناختی و جسمی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، ˮكلینیك بازی درمانیˮ در دانشگاه اصفهان تولید و راه اندازی می گردد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، دكتر جواد راستی، استادیار دانشكده مهندسی و مدیر مركز تخصصی بازی های كامپیوتری دانشگاه اصفهان در این باره اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه، تولید و ساخت بازی های هدفمند به منظور عرضه راهكارهای علمی و تخصصی برای درمان اختلالات شناختی و جسمی است.
وی با اشاره به اینكه این ستاد در چارچوب انعقاد قرارداد حمایتی از توسعه فناوری ها در حوزه های شناختی در دانشگاه اصفهان، نقش بسیار مهمی را ایفا می كند، اضافه كرد: بازی های كامپیوتری یك زمینه چند رشته ای است و تخصص های مختلف همچون روانشناسی، جامعه شناسی، حقوق، مدیریت، مهندسی كامپیوتر، فناوری اطلاعات و هنر در آن ایفای نقش دارند.
رشته "بازی سازی" با همكاری كره جنوبی در دانشگاه اصفهان دایر می شود
عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان همینطور اعلام نمود: با هدف بررسی شناختی بازی های كامپیوتری و تجزیه و تحلیل داده های علمی این بخش از فناوری های شناختی، رشته تحصیلی دوره كارشناسی ارشد "بازی سازی" با همكاری مشترك دانشگاه "كیم یانگ"كره جنوبی، در دانشگاه اصفهان دایر و فعالیت آموزشی این رشته با پذیرش دانشجو از مهرماه امسال آغاز می گردد.
وی اظهار داشت: دانشجویان این رشته، دوره تحصیلی خویش را به مدت دو ترم در دانشگاه "كیم یانگ " و یك ترم آن را دانشگاه اصفهان طی می كنند و رساله تحصیلی را در حوزه بازی سازی كامپیوتری عرضه خواهند كرد.
دكتر راستی با اشاره به اینكه دانشگاه اصفهان بعنوان یك دانشگاه جامع با هدف ایفای رسالت دانشگاهی خود در توسعه زیرساخت های آموزش و پژوهش در حوزه ساخت و تحلیل بازی های كامپیوتری، از مرداد سال 92 با راه اندازی كارگروه بازی های كامپیوتری متشكل از اعضای هیئت علمی علاقه مند از گروه های آموزشی مختلف به صورت جدی وارد این حوزه شد، خاطرنشان كرد: با حمایت نهادهای مختلف همچون ستاد توسعه علوم شناختی، مركز تخصصی بازی های كامپیوتری دو سال پیش در این دانشگاه با هدف عرضه آموزش های تخصصی، اشتغال زایی و هم روزآمد كردن فرایندهای تولید و تحلیل محتوا در حوزه بازی های كامپیوتری افتتاح شد و فعالیت خویش را آغاز كرد.
وی افزود: این مركز می تواند كانونی برای تحلیل روانشناسی، جامعه شناسی و رسانه ای بازی های كامپیوتری باشد و متخصصان علوم انسانی را به ورود فعال به این حوزه راهبردی ترغیب كند.
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان خاطرنشان كرد: جامعه كاربران بازی های كامپیوتری در داخل كشور به لحاظ تعداد و سن در حال افزایش می باشد و این مورد نگرانی هایی در مورد صدمه های جسمی، روانی و اجتماعی بازی های كامپیوتری و هم اعتیاد به بازی های كامپیوتری به وجود آورده است.
وی اظهار داشت: بازی های جدی (Serious Games) شامل تولید و تحلیل بازی های درمانی در حوزه های روانشناسی، روان پزشكی، توان بخشی، مهندسی پزشكی، آموزشی، تبلیغی و بازی های ورزشی، یكی از حوزه های پرطرفدار و مورد توجه در عرصه بازی های كامپیوتری است.
ضرورت تشكیل انجمن علمی بازی های كامپیوتری ایران
بر مبنای اعلام ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، وی تصریح كرد: تشكیل انجمن علمی بازی های كامپیوتری ایران می تواند بعنوان نقطه عطفی در حوزه پژوهش های در رابطه با بازی های كامپیوتری باشد و تحقق این امر نیازمند حمایت گسترده مراكز و نهادهای آموزشی و علمی است.



1397/07/08
12:46:18
5.0 / 5
51
تگهای خبر: آموزش , تحصیل , توسعه , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین