رئیس سازمان مدارس غیردولتی خبرداد

برخورد سختگیرانه با مدارس متخلف دانه درشت، تخلف ۳۲ مدرسه غیردولتی در پایتخت

برخورد سختگیرانه با مدارس متخلف دانه درشت، تخلف ۳۲ مدرسه غیردولتی در پایتخت

مدیریت آموزش: رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تاكید بر اینكه برخورد سختگیرانه ای با مدارس متخلف دانه درشت خواهیم داشت، اظهار داشت: در روند نظارتی از مدارس مشخص شد ۳۲ مدرسه پایتخت تخلفاتی داشتند، ما اجازه نمی دهیم هیچ مدرسه ای خارج از الگوی شهریه از خانواده ها وجهی دریافت نمایند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، مجتبی زینی وند در گردهمایی سالانه روسای ادارات مشاركت های مردمی و كارشناس مسئولان مدارس و مراكز غیردولتی كه در اردوگاه شهید باهنر برگزار گردید با اشاره به اینكه امروز مطالبه مردم و حاكمیت آموزش صرف نیست و مردم به دنبال آموزش مهارت زندگی برای فرزندان خود هستند، اظهار داشت: ما نگاه مان را به همین علت به سمت تقویت مهارت های اجتماعی بردیم و در سامانه ها و برنامه های فوق العاده هم بر لزوم آموزش های مهارتی بخصوص مهارت های زندگی و اجتماعی تاكید كردیم.

وی اضافه كرد: مسلما شخصی كه فرزندش را در مدرسه غیردولتی ثبت نام می كند آگاه است و می داند كه باید شهریه بپردازد و انتظار خدمات ویژه دارد. ما هم تلاش می نماییم این انتظارات را محقق نماییم.

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت های شوراهای آموزش و پرورش عنوان كرد: قانون شوراهای آموزش و پرورش مرجع تصمیم گیری در خیلی از امور است و می تواند گره مشكلات این وزارتخانه را باز كند. باید از این قوانین استفاده گردد.

زینی وند تاكید كرد: ما هم انتظار داریم كه جلسات شوراهای آموزش و پرورش در استان ها به صورت مرتب برگزار گردد و محدود به گزارش های دبیرخانه ای نباشد چونكه معتقدیم اگر نتواند گره ای از مشكلات آموزشی و پرورش را در سطح استان ها باز كند عملا بی ثمر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به تدوین دو دستورالعمل ویژه برای پیگیری برخی مواد قانون شوراهای آموزش و پرورش اظهار نمود: با تقویت نقش شوراها برنامه ریزی برای تأمین منابع و امكانات و رفع مسائل آموزش و پرورش با استفاده از توسعه و جلب مشاركت ها بهتر عملیاتی می گردد و یكی دیگر از ظرفیت های موجود ساماندهی مدارس هیأت امنایی است كه از سیاست های اصلی شوراهای آموزش و پرورش هم به حساب می آید.

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: انتظار ما افزایش كیفیت مدارس هیأت امنایی است. این مدارس باید همراه و دوشادوش مدارس غیردولتی حركت نماید. خانواده ها انتظار افزایش كیفیت را دارند.

زینی وند به وضعیت مدارس آموزش از طریق دور هم اشاره نمود و اظهار داشت: آموزش های از طریق دور در سه گروه حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری دسته بندی می شوند. با این وجود در هر سه گروه ظرفیت های خوبی وجود دارد كه به خوبی از آن ها استفاده نشد و اغلب از ظرفیت حضوری و نیمه حضوری مدارس آموزش از طریق دور استفاده می گردد. ما بر توسعه آموزش الكترونیك تاكید داریم و این آموزش ها در چند منطقه كشور به صورت آزمایشی در دست اجرا قرار گرفته اند. بعنوان مثال ما آموزش الكترونیكی را در مدارس زلزله زده كرمانشاه اجرا كردیم كه امسال هم ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینكه پوشش بازماندگان از تحصیل هم می تواند در بستر مدارس آموزش از طریق دور و آموزش های الكترونیكی محقق شود، اظهار داشت: توسعه آموزش های الكترونیكی و تولید بسترهای لازم در این مدارس بسیار حائز اهمیت می باشد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

زینی وند افزود: باید امسال هر مدرسه ۲۰ درصد از امكانات الكترونیكی را دارا باشد و تا آخر دولت دوازدهم تمام مدارس به بسترهای الكترونیكی تجهیز شوند. علاوه بر این، مدارس تازه تأسیس هم باید از ظرفیت های الكترونیكی بهره مند باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه متأسفانه در این روزها با موسسان مدارس غیردولتی نامهربان برخورد می گردد و آن ها با بی مهری روبرو می شوند، اظهار داشت: این در شرایطی است كه نقش ارزشمند موسسان مدارس غیردولتی در امر تعلیم و تربیت نباید مورد غفلت قرار بگیرد. موسسان در ارتقاء كیفی نظام تعلیم و تربیت و كاهش تراكم كلاس های درس نقش موثری ایفا كردند. این در شرایطی است كه اظهارنظرها نسبت به موسسان در بعضی موارد سختگیرانه است اما ما باید زمینه مشاركت مردمی در آموزش و پرورش را فراهم و آن را تسهیل نماییم.

زینی وند از فعالیت ۱۳ سامانه در سازمان مدارس غیردولتی به منظور تسریع عملكرد و جلوگیری از رفت و آمد غیرضروری خانواده ها به این سازمان اطلاع داد و اظهار داشت: ما با مدارس متخلف دانه درشت برخورد سختگیرانه ای خواهیم داشت تا از این طریق هویت سایر مدارس هم خدشه دار نشود.

وی اضافه كرد: در روند نظارتی از مدارس ۳۲ مدرسه تهران تخلف داشتند و ما اجازه نمی دهیم هیچ مدرسه ای خارج از الگوی شهریه وجهی از خانواده ها دریافت نمایند.

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به حضور ۵۰ هزار معلم مدارس غیردولتی و نیروی انسانی این سازمان در دوره های ضمن خدمت اشاره نمود و اظهار داشت: انتظار ما این است كه مدیران استانی توانمندسازی نیروی انسانی را مورد توجه ویژه قرار دهند و توجه نمایند كه باید بین رشته و دروس تدریس شده هم تناسب وجود داشته باشد، البته امسال دوره های ضمن خدمت برای معلمان ابتدایی الزامی است. همینطور از آنجائیكه ما رویكرد مهارت آموزی را امسال مورد توجه داریم مدارس هم باید فعالیت های فوق برنامه خویش را مهارت محور بچینند. مدارسی كه این گونه عمل نكنند امتیازات مربوطه را در سال آینده دریافت نخواهند كرد.

زینی وند با اشاره به اینكه افرادی كه به نام ناظران مقیم استانی امسال تعریف شدند مشغول فعالیت هستند و اسفندماه سال قبل برای ناظران حق الزحمه یك ساله پرداخت گردید كه رقم ریالی آن معادل یك میلیارد تومان است، اظهار نمود: ناظران میدانی هم به صورت آنلاین نظارت می كنند و ما علاوه بر ناظران استانی و ناظران میدانی، ناظران منطقه ای را هم داریم كه بر عملكرد مدارس نظارت دارند.

وی در انتها با بیان اینكه جلسه صندوق پشتیبانی از موسسان مدارس غیردولتی پیش از مهرماه و شروع سال تحصیلی تشكیل خواهد شد، اظهار داشت: بخشی از بیمه معلمان مدارس غیردولتی بخصوص در مناطق كم برخوردار با استفاده از این صندوق پرداخت می گردد. امسال ۳۰ میلیارد تومان برای این صندوق اعتبار در نظر گرفته شده و در حال رایزنی هستیم تا این میزان افزایش یابد.




1397/06/21
19:48:39
5.0 / 5
60
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین