در پیام وزیر آموزش وپرورش به مدال آوران المپیادهای علمی عنوان شد:

رتبه یازدهم ایران در تحصیل دانشجویان خارجی در آمریكا

رتبه یازدهم ایران در تحصیل دانشجویان خارجی در آمریكا

مدیریت آموزش: وزیر آموزش وپرورش در پیامی با اشاره به رتبه یازدهم ایران در تحصیل دانشجویان خارجی در آمریكا بر لزوم تولید بستر لازم برای فعالیت های پژوهشی و نگهداشت مدال آوران المپیادهای علمی تاكید نمود.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، مراسم تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی كشور با حضور معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس مركز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و جمع كثیری از مدال آوران و خانواده های آنان با قرائت پیام دكتر محمد بطحایی، وزیر آموزش وپرورش برگزار گردید. وزیر آموزش وپرورش در پیامی كه توسط دكتر سالاریان، معاون مركز ملی استعدادهای درخشان قرائت شد، بر نقش نخبگان در جامعه و وظیفه باشگاه دانش پژوهان در پرورش استعدادهای درخشان تاكید كرد. در این پیام آمده است: آینده نظام جمهوری اسلامی ایران درگرو شكوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان كشور است. پشتیبانی از جوانان مستعد و سرآمد دانش آموزان و دانش پژوهان جوان، وظیفه همه مسئولان كشور است. وزارت آموزش وپرورش، خویش را مكلف می داند تسهیلات و امكانات لازم و ضروری را به موقع در اختیار این عزیزان قرار دهد. باشگاه دانش پژوهان جوان، محل مناسبی برای شناسایی، جذب، هدایت و پشتیبانی از باشگاه دانش پژوهان و جوانان مستعد كشور است كه باید تقویت شود. باشگاه دانش پژوهان جوان باید بتواند با تشكیل انواع كارگاه ها، كتابخانه تخصصی و مجازی، اردوها و تولید آزمایشگاه های فعال و مجهز، بستر رشد و اعتلای این استعدادها را فراهم آورد. با برگزاری مسابقات و المپیادهای علمی در سطح ملی، منطقه ای و جهانی می توانیم توانمندی های علمی و پژوهشی دانش آموزان را در عرصه های بین المللی به نمایش بگذاریم و به رخ جهانیان بكشانیم. افتخارآفرینی حدود ۷۰۰ نفر از دانش آموزان و كسب مدال های رنگارنگ (طلا، نقره و برنز) طی ۳۰ سال قبل در المپیادهای علمی نشان داده است جوانان ما از استعدادهای درخشان و سرشاری برخوردار می باشند و ما به آنان افتخار می نماییم. تولید بسترهای لازم برای فعالیت های پژوهشی، اشتغال مناسب، جذب و نگهداشت افتخارآفرینان المپیادهای علمی، از وظایف وزارت آموزش وپرورش است. افتخار دارم طی ۱۰ روز گذشته، دو بار در جمع مدال آوران المپیادهای علمی حضور پیدا كنم و با آنان از نزدیك گفتگو كنم. متأسفانه تابحال خدمات شایسته ای نسبت به آنان عرضه نشده و شأن جایگاه آن به درستی رعایت نشده است. طبق گزارش مؤسسه آما اداره مهاجرت آمریكا در سال ۲۰۱۵، آمریكا میزبان بیش از ۴/۱ میلیون دانشجو خارجی بوده است سهم كشورهای مختلف به شرح زیر بوده است: كشور چین بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در آمریكا (۳۱%) را داشته است. كشور هند (۱۴%)، كره جنوبی (۷%)، عربستان سعودی (۶%)، كانادا (۳%) به ترتیب رده های بعدی بوده است. ایران با (۲%) در رتبه یازدهم قرارگرفته است. وزارت آموزش وپرورش، با همه توان، از چهره های سرآمد و مدال آوران المپیادهای علمی حمایت می كند و برای حل مشكلات پیش روی باشگاه، اهتمام ویژه ای معمول خواهد داشت. من از خانم دكتر مهاجرانی و همكاران ایشان انتظار دارم طی دو ماه آینده، برنامه منسجمی بر مبنای سند تحول، سند استراتژیك نخبگان و در جهت تحقق برنامه ششم توسعه كشور برای پشتیبانی از مدال آوران المپیادهای علمی كشوری و جهانی آماده و عرضه كنند.

1397/04/04
15:05:47
5.0 / 5
110
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین