مدیركل امور شاهد وایثارگران وزارت آموزش و پرورش خبرداد

خودارزیابی مدیران مدارس شاهد، راه اندازی رشته كاردانش ضمیمه

خودارزیابی مدیران مدارس شاهد، راه اندازی رشته كاردانش ضمیمه

مدیریت آموزش: مدیركل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اجرای طرح خودارزیابی مدیران مدارس شاهد، بروز رسانی بانك اطلاعات جامعه هدف، برگزاری كارگاه های آموزشی برای مدیران استان ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با رویكرد یادگیرانه را همچون اقدامات در حال انجام در زمینه ارتقای كیفیت عملكرد مدارس شاهد دانست و اظهار داشت: راه اندازی رشته «كاردانش ضمیمه» در مدارس شاهد هم برای نخستین بار صورت خواهد گرفت.


محمدرضا رزاقی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به كیفی سازی مدارس شاهد اظهار نمود: استانداردسازی و ارتقای كیفیت آموزش در مدارس شاهد در آخرین اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تاكید قرار گرفته است و ما در همین راستا برنامه هایی را ترتیب داده ایم كه بتدریج اجرایی می شوند.
وی اضافه كرد: اجرای طرح خودارزیابی مدیران مدارس شاهد، بروز رسانی بانك اطلاعات جامعه هدف، برگزاری كارگاه های آموزشی برای مدیران استان ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با رویكرد یادگیرانه همچون اقدامات در زمینه ارتقای كیفیت عملكرد در مدارس شاهد هستند.
مدیركل امور شاهد وایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه راه اندازی رشته كاردانش ضمیمه در مدارس شاهد كه برای نخستین بار صورت خواهد گرفت، آموزش مهارت ها و توسعه رشته های فنی و حرفه ای و كاردانش را دنبال می كند اظهار داشت: تلاش می نماییم این برنامه از سال تحصیلی آتی اجرایی می گردد.
رزاقی آماری از ثبت نام مدارس شاهد در سال تحصیلی جاری عرضه كرد و اظهار داشت: هم اكنون ۳۷۹ هزار دانش آموز در ۱۳ هزار و ۸۹۴ كلاس درس شاهد تحصیل می كنند و ۲۹۲ مدرسه ایثارگران هم ۴۰ هزار دانش آموز دارند و در مجموع حدود ۷۰درصد دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس شاهد تابع شرایط خاص طرح شاهد هستند.
وی ادامه داد: حدود ۲۷ هزار جانباز، ۳۶ هزار دانش آموز شهید، ۱۶۰۰ همسر و ۱۵ هزار فرزند شهداء، ۷۶۰۰ برادر و ۹۰۰۰ خواهر و ۱۶۳ مادر شهید جزو جامعه ایثارگران آموزش و پرورش هستند.
مدیركل امور شاهد وایثارگران وزارت آموزش و پرورش در ادامه ضمن گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: مسئولیت پذیری از خصوصیت های بارز معلمی است؛ وی یاددهندگی، پرورش و پردازندگی را راهبری می كند و انسانی است كه نسبت به آفرینش، پدیده ها، رشد، پرورش، یادگیری و كمال دارای نگاهی ژرف است و تلاش می كند تا یادگیرندگان در رابطه با حوزه فعالیت اختصاصی و عمومی خویش را آگاهی بخشد و اندیشیدن بیاموزد و پرورش دهد.
رزاقی ادامه داد: از این رهگذر وی قادر است با درك شرایط و موقعیت ها مسئولیت خویش را به سرانجام برساند.
وی با اشاره به كاركرد سه گانه معلم در خصوص آموزش چگونه اندیشیدن، انتقال مجموعه اطلاعات و موضوعات متناسب با نیاز و سن مخاطب و آموزش نوع زیستن و كسب مهارت ها در زندگی اظهار داشت: در كاركرد اول معلم شیوه اندیشیدن و نحوه ورود وی به مسئله و فائق آمدن بر آن و به عبارتی ماهیگیری را به دانش آموز منتقل می كند؛ در كاركرد دوم معلم متناسب با شرایط رشدی و درك دانش آموز، اطلاعات و عقاید خویش را به شكل مطلوب و قابل فهم به آنها منتقل می كند.



1397/02/16
13:33:46
5.0 / 5
42
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین