تنوع مدارس در كشور

تنوع مدارس در كشور

به گزارش مدیریت آموزش رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در كشور ما ۲۲ نوع مدرسه داریم و فكر نمی كنم در هیچ كشوری اینقدر تنوع مدرسه داشته باشیم.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، محمد مهدی زاهدی رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در همایش ملی روانشناسی مدرسه اظهار داشت: من چند محور را مطرح می كنم كه انتظار داریم روانشناس ها به ما كمك كنند. یك بحث جدی در كشور هست بحث كنكور است كه ما در مجلس برای حذف آن مصمم هستیم و وزارت علوم و آموزش و پرورش هم آن را پذیرفته اند. قانون هم داریم چه چیزی جایگزین كنكور شود. خواهشم از مشاوران این است كه راهنمایی كنید ما را كه این قانون چه ضعف و كاستی دارد و مطمئن باشید لحاظ می نماییم و اگر لازم باشد اصلاحیه به آن قانون می دهیم.وی ادامه داد: در كشور ما به هر دلیلی ۲۲ نوع مدرسه داریم. بعید می دانم در كشوری در دنیا این همه تنوع مدرسه باشد. یكی از آنها مدارس سمپاد و استعداد درخشان است. دوست داریم شما بعنوان اصحاب علمی درباره تنوع مدارس و استعدادهای درخشان بگویید. ممكن است ما در كمیسیون نظرات شخصی داشته باشیم اما می خواهیم نظراتمان بر مبنای كار علمی و تخصصی باشد.زاهدی ادامه داد: مركز پژوهش های مجلس كار حرفه ای خوبی انجام داده كه می توانیم در اختیارتان بگذاریم. بحث بعدی این است كه سال قبل در همین همایش مطرح كردم به سمت آموزشی مهارتی برویم. امسال می خواهم همین بحث را بازتر كنم.وی ادامه داد: وقتی صحبت از آموزش مهارتی می نماییم چند مطلب در ذهنمان باشد. آیا اینهمه حجم مطالب درسی برای بچه ها ضروری است؟ فكر می كنم باید تجدید نظر در كمیت دروس داشته باشیم چون احساس می گردد درس ها زیاد است و فرصت مهارت آموزی را می گیرد.رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: خلاقیت و نوآوری در مهارت بچه هایمان نكته بعدی است و همینطور بحث میزان دین باوری بچه هاست. چرا فرصت پیدا نكنیم به بچه ها در مدارس سبك زندگی ایرانی اسلامی یاد بدهیم. آیا اهمیتش كمتر از درس ریاضی است؟ این هم مهارت آموزی است. وی اظهار نمود: نقشی كه دوران كودكی در تاثیرگذاری و شكل گیری بزرگسالی دارد را نمی توان نادیده گرفت. باید فرصت طلبی در این وادی انجام دهیم. حداكثر استفاده را برای شكل گیری شخصیت بچه ها انجام دهیم.زاهدی در بخش دیگر سخنانش در مورد دانش آموز بازداشتی اغتشاشات اخیر سوال اظهار داشت: این فضای مجازی چگونه ذهن دانش آموز ما را خراب می كند. روانشناسان كمك كنند كه بدانیم از فضای مجازی چگونه بهره ببریم و با چالش های آن چگونه برخورد نماییم.وی افزود: ما باید تلاش نماییم در آموزش و پرورش كه رشد همه جانبه بر مبنای توانمندی افراد رخ بدهد. اگر مدارس متنوع نداشته باشیم چگونه توانمندی بچه ها را رشد كافی بدهیم. این نباشد كه با تعطیلی سمپاد باعث شود شكوفایی استعدادها بسته شود. برای این راه حل می خواهیم.
 

1396/11/28
14:03:53
5.0 / 5
226
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین