معاون وزیر آموزش و پرورش:

به دنبال اجرای فعالیت های اثربخش و شادی آفرین در سطح مدارس هستیم

به دنبال اجرای فعالیت های اثربخش و شادی آفرین در سطح مدارس هستیم

مدیریت آموزش: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: برای برنامه های دهه فجر به دنبال فعالیت های اثربخش و شادی آفرین در سطح مدارس هستیم.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا كاظمی در نشست تخصصی رؤسا و كارشناس مسئولان فرهنگی ـ هنری، اردویی و فضاهای پرورش آموزش و پرورش كه در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است با اشاره به لزوم توجه ویژه به تعلیم و تربیت تصریح كرد: امروز كار تعلیم و تربیت، كاری فوق العاده، پیچیده و سختی شده است و به جهت اینكه در این پیچیدگی موفق باشیم، باید چند اتفاق صورت گیرد. وی ادامه داد: تربیت برآیند فرآیندهای جاری و ساری در نهادهای مختلف است و تنها محصول كار آموزش و پرورش نیست و خروجی خوب فقط به كاركرد آموزش و پرورش بستگی ندارد بلكه باید نهاد خانواده و نهادهای مؤثر دیگر به صورت هماهنگ عمل كنند. معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاكید بر اینكه اساسی ترین نهاد، نهاد خانواده است كه بیشترین سهم را در تعلیم و تربیت دارد، اظهار داشت: خانواده اساس تعلیم و تربیت را بنا می گذارد و آموزش و پرورش زمینه های رشد و تعالی آن را مهیا می كنند. كاظمی با اشاره به اینكه آموزش و پرورش و نهادهای تربیتی باید دغدغه اول همه قرار گیرد، اضافه كرد: تا زمانی كه تعلیم و تربیت دغدغه های دست اندركاران تعلیم و تربیت نباشد شاهد اتفاقاتی خوبی نخواهیم بود. كاظمی خاطرنشان كرد: امروز نیاز به تربیت دانش آموزانی داریم تا در فضای یكپارچه و یكدست جهانی، هویت ملی و دینی خویش را حفظ كنند و دانش آموزان امروز بر خلاف گذشته در معرض تهاجمات مختلف در عرصه جهانی قرار می گیرند. وی بهترین راهبرد برای مقابله با تهاجمات دشمن در حوزه فرهنگی و دینی، ارتقای اعتماد به نفس، تقویت هویت ملی و دینی دانش آموزان عنوان نمود. كاظمی با اشاره به اهمیت سند تحول و هدف اصلی آن كه دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است، تصریح كرد: برای دستیابی به این مورد نیازمند تعلیم و تربیت تمام ساحتی هستیم یعنی تربیتی متعادل و متوازنی كه نتیجه آن تكامل روح انسان است. وی تصریح كرد: امروز نیاز جامعه دانش آموز و خانواده ها تولید روحیه امید، نشاط و شادابی در میان دانش آموزان است و تنها ابزار ایجادكننده این روحیه ابزار هنری و فعالیت های مربوط به آن است و نگاه ما به فعالیت های هنری باید به شكلی باشد كه موجی از امید و نشاط در كف مدارس تولید نماییم. معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سه استراتژی مهم معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد: رشد و توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت، توسعه مهارت های فردی و فعالیت های اخلاق محور و تولید روحیه امید و نشاط و شادی در دانش آموزان و مدارس همچون استراتژی های مهم این معاونت است. كاظمی اظهار داشت: روح حاكم بر فضای تعلیم و تربیت باید روح نشاط و شادابی باشد كه در این صورت زمینه های جذب، درك و خلاقیت را در دانش آموزان بوجود می آورد. وی با اشاره به برنامه های دهه فجر برای دانش آموزان خاطرنشان كرد: ما به دنبال فعالیت های خرده اثربخش و شادی بخش در سطح مدارس هستیم و باید به سمت اجرای سرودهای حماسی، انقلابی و برگزاری نمایشگاه های درون مدرسه ای و تئاترهای زنگ تفریحی حركت نماییم. وی با اشاره به فعالیت های اردویی در آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: اردو میدان واقعی تمرین خیلی از داده ها و اطلاعات در حوزه های علمی، رفتاری و اخلاقی است و اعتقاد داریم دانش آموز در اردو همه رفتارها را در فضایی باز به صورت مختارانه تمرین می كند و ما به دنبال نهادینه كردن رفتارهای دانش آموزان در فضاهای اردویی هستیم. معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه اردوها بهترین فضا برای تعلیم و تربیت تمام ساحتی است، متذكر شد: سیاست ما تقویت، تاكید و توسعه فضای اردویی است ضمن اینكه ارتقای ضریب امنیت اردوها یكی از مهمترین دغدغه های ما است و تا زمانی كه ایمنی اردوها را تضمین نكرده ایم نباید اردویی را تدارك ببینیم. كاظمی با اشاره به اینكه باید بازنگری اساسی در اردوها داشته باشیم، تصریح كرد: باید از تعداد اردوهای متمركز كشوری بكاهیم و به سمت اردوهای شهرستانی یك روزه برویم؛ البته باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تقویت این حوزه استفاده نماییم كه در حال طراحی این مورد هستیم. وی با تاكید بر ارتقای ضریب امنیت اردوها بیان داشت: راه اندازی مركز كنترل اردوهای كشوری از مهمترین اقدامات صورت گرفته است ضمن اینكه هیچ اردویی نباید بدون سپری شدن فرآیندهای امنیتی اجرا شود و ما به دنبال این هستیم كه فرآیند مركز كنترل اردویی را به استان ها منتقل كرده و از آنجا به شهرستان ها انتقال دهیم. معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه دستورالعمل اردویی دانش آموزان به صورت آزمایشی بازبینی شده و آماده عرضه نظرات در جهت اصلاح آن هستیم، خاطرنشان كرد: یكی از اجحاف ها در حق آموزش و پرورش این بود كه با ذره بین نكته ای در این خصوص پیدا كردند و بیان شده است. دستورالعمل اردویی آزمایشی و پیشنهادی است و بلافاصله پس از هر اتفاقی حوزه معاونت پرورشی مورد هجمه قرار می گیرد حال اعلام می نماییم اگر دلسوزی در این خصوص وجود دارد پیشنهادات خویش را عرضه دهید. وی با تاكید بر اینكه طرح حضور معلمان راوی و موزه های شهدا را باید در مدرسه تولید نماییم، تصریح كرد: باید یادواره شهدا را در مدرسه طراحی نماییم و هر منطقه را مكلف نماییم تا سالی یكبار یادواره شهیدان منطقه خویش را برگزار كنند.

1396/11/10
17:28:37
5.0 / 5
156
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین