مشكلات آموزش و پرورش در هرمزگان

مشكلات آموزش و پرورش در هرمزگان

به گزارش مدیریت آموزش در سفر معاون حقوقی وامور مجلس وزیر آموزش وپرورش، رئیس كمیسیون آموزش مجلس ورئیس كمیته آموزش وپرورش مجلس شورای اسلامی به هرمزگان، مسائل ومشكلات آموزش وپرورش استان بررسی گردید.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر یوسف نجفی معاون حقوقی وامور مجلس وزیر آموزش وپرورش به همراه محمد مهدی زاهدی رئیس كمیسیون آموزش مجلس ومحمدبیرانوندی رئیس كمیته آموزش وپرورش مجلس شورای اسلامی با سفر به استان هرمزگان با شركت در نشست مشترك با استاندار ومدیركل آموزش وپرورش استان وبازدید از برخی مدارس استان مسائل ومشكلات این استان را در حوزه آموزش وپرورش بررسی كردند.
افزایش سرانه دانش آموزی در بودجه ۹۷
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در نشست مشترك كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با استاندار هرمزگان به افزایش سرانه دانش آموزی در بودجه ۹۷ اشاره وعنوان كرد: سیاست آموزش و پرورش جذب نیرو از بوم برای بوم است و در آزمون استخدامی بهمن ماه توجه ویژه ای به جذب نیروی ماندگار در هرمزگان می گردد.
نجفی اضافه كرد: به منظور تقویت نیروی انسانی ماندگار در هرمزگان بنا داریم با استفاده از ظرفیت ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، در آزمون استخدامی بهمن ماه توجه ویژه ای به سهمیه استان در جهت تقویت طرح بوم گزینی در استان شود.
وی ادامه داد: با عنایت به اینكه یكی از سیاست های اجرایی آموزش و پرورش تقویت طرح بوم تا بوم است، اگر استان برنامه پنج ساله ای را در این راستا تدوین كند می توانیم همه نیروی انسانی استان را بومی نماییم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همینطور ارتقاء جایگاه هرمزگان در آزمون سراسری را نشان از تلاش و توجه ویژه آموزش و پرورش استان به مبحث كنكور عنوان نمود و اظهار داشت: به منظور پشتیبانی از این روند، طرح اردوهای مطالعاتی با هدف تقویت بنیه علمی دانش آموزان را در برنامه داریم و علاوه بر اردوهای درون استانی، از ظرفیت اردوگاه شهید باهنر تهران هم برای تشكیل كلاس های تقویتی ویژه دانش آموزان مستعد هرمزگانی بهره خواهیم گرفت.
وی، انگیزه معلمان برای خدمت در استان هرمزگان را باوجود همه محدودیت ها انگیزه ای بال دانست واظهار كرد: این مورد نشان از تعهد و تعلق خاطر فرهنگیان استان به خدمت در نظام تعلیم و تربیت این خطه از میهن اسلامی دارد.
نجفی با اشاره به وضعیت اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش و نسبت تخصیص آن تصریح كرد: چالش مدارس فرسوده با این میزان اعتبار رفع نمی گردد و نیازمند توجه ویژه است.
وی اعتبارات آموزش و پرورش در مناطق كمتر توسعه یافته را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در سال ۹۷ هشت هزار تومان به سرانه هر دانش آموز به نسبت سال ۹۶ افزوده شده و این رقم هم اكنون به ۲۵ هزار تومان رسیده است.
توسعه زیرساخت های آموزشی درهرمزگان ضروری است
رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت؛ برای جبران تراكم در مدارس هرمزگان توسعه زیرساخت های آموزشی انكارناپذیر است
محمد مهدی زاهدی در حاشیه بازدید از مدارس شهرستان بندرعباس اظهاركرد: تراكم دانش آموزان در اغلب مدارس هرمزگان بالاست و برای رفع این چالش، توسعه زیرساخت های آموزشی انكارناپذیراست و دولت باید توجه ویژه ای به این مهم داشته باشد.
رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه دولت در اختیار سازمان برنامه و بودجه كشور است و باید در توزیع اعتبارات توجه ویژه ای به مدارس هرمزگان شود.
وی با اشاره به اینكه دانش آموزان هرمزگانی بسیار با انگیزه و از استعداد خوبی برخوردار می باشند، تصریح كرد: تلاش های خوبی در امر آموزش و تربیت نسل آینده ساز كشور از جانب آموزش و پرورش هرمزگان انجام شده است كه برای رفع برخی چالش ها باید دولت توجه خویش را به مناطق كمتر توسعه یافته مضاعف كند.
رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همینطور اظهار داشت: اعضای این كمیسیون در سفرهای استانی طی بازدید از مدرسه ها و مركزهای آموزش عالی و فنی حرفه ای، نقاط قوت و ضعف هر استان را بررسی نموده و این مشاهده های میدانی مبنای تصمیم گیری های كمیسیون خواهد بود.
وی اضافه كرد: اعضای كمیسیون در جریان سفر دو روزه به هرمزگان در قالب سه گروه جداگانه، به غرب، شرق و مركز استان اعزام شده و وضعیت آموزشی این مناطق را مورد بررسی دقیق قرار می دهند.
زاهدی ادامه داد: نتایج این بازدیدها در كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزرای مربوطه و معاونان آنها بررسی خواهد شد و با عنایت به مسائل هر استان، برای مشكلات چاره اندیشی می گردد.
وی كمبود تجهیزات در دانشگاه ها، مدارس، هنرستان ها و مراكز آموزش فنی و حرفه ای و ۱۲۰ هزار كلاس درس غیراستاندارد و در معرض خطر را بخشی از چالش های جدی معرفی كردوافزود: زاهدی افزود: مدرسه سازی های بعد از انقلاب یك حركت بی سابقه است و مراكز علمی كشور در این مدت ۲۵ برابر شده اند.
عملكرد آموزش وپرورش در بندرلنگه فراتر از انتظار است
رئیس كمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی در بازدید از چهار مدرسه در بندرلنگه اظهار نمود: عملكرد آموزش وپرورش در این مدارس خیلی خوب وفراتر از انتظار است.
محمد بیرانوندی خاطرنشان كرد: عمده كار مدیریت را نباید در این مدارس نادیده گرفت و بدون تردید مسئولان در انتخاب مدارس جانب عدالت را رعایت كرده و ما را هم به مدارس خوب و هم كمتر برخوردار این بنادر بردند.
وی افزود: در بعضی ازمدارس مورد بازدید، مشكلاتی هم وجود دارد كه انتظار می رود با حمایت فرماندار، شورای شهر و وزارتخانه نسبت به رفع مشكلات آن ها كه خارج از حیطه آموزش و پرورش است اقدام گردد.
بیرانوندی تصریح كرد: مدرسه ای بازدید شد كه ۴۳ نفر تراكم دانش آموزی آن بود ازاین رو نیازمند صدور مجوز دو نوبته است وضروری است كار احداث فضاهای در حال ساخت با سرعت بیشتری صورت گیرد.
وی اظهار داشت: اگر رشته های تحصیلی در مناطق جنوبی كشور در حوزه دریا باشد می تواند به رونق اقتصادی و اشتغال این منطقه كمك شایانی كند، اگر یك فرد تحصیل كرده این بنادر در رشته در رابطه با دریا كار كند این كار به صورت حرفه ای دنبال خواهد شد.
نماینده مردم خرم آباد درمجلس شورای اسلامی اذعان كرد: دغدغه اهل فرهنگ این است تا جایی كه ممكن هست دانش آموزان را تك بعدی بار نیاورده و صرفا متكی به نظریه ها و حافظه نباشد بلكه تلاش نماییم دانش آموز در انتها دوره تحصیلی بتواند گلیم خویش را از آب دربیاورد.
استاندار هرمزگان افزایش اعتبارات عمرانی آموزش وپرورش را ضروری دانست
فریدون همتی با اشاره به وجود برخی مدارس فرسوده در این استان اظهار داشت: كمبود نیروی انسانی و اعتبارات عمرانی و همینطور سرانه مدارس از چالش های آموزش و پرورش در این استان است ازاین رو برای رشد شاخص های آموزش و پرورش افزایش اعتبارات عمرانی ضروری می باشد و نقش مجلس شورای اسلامی در این راستا بسیار مهم است.
شاهد بهبود شاخص های آموزش وتربیتی در استان هستیم
دانش هاشمی پور، مدیر كل آموزش و پرورش استان، با ارئه گزارشی جامع به چالش ها، دستاوردها و فرصت های آموزش و پرورش استان پرداخت و اظهار داشت: با وجود مشكلات ناشی از كمبود فضاهای آموزشی، اعتبارات ملی و همینطور تجهیزات و نیروی انسانی، آموزش و پرورش هرمزگان با تلاش و همت معلمان متعهد و مربیان دلسوز، موفق به بهبود شاخص های آموزشی و تربیتی شده است.
وی خاطرنشان كرد: با اینكه وجود ۳۴۰ مدرسه تخریبی مانع بزرگی در توسعه آموزش و پرورش استان است و در منابع و اعتبارات و تجهیزات هم مشكلات جدی را داریم اما كسب عناوین جهانی در المپیادهای علمی و همینطور ارتقاء شاخص های آموزشی نشان داده است فرزندان این مرز و بوم با عشق و علاقه برای استان افتخار آفرینی دارند.
 

1396/10/20
20:49:47
5.0 / 5
111
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین