احمدی:

شرکت های زیان ده صندوق ذخیره فرهنگیان را تحمل نمی کنیم

شرکت های زیان ده صندوق ذخیره فرهنگیان را تحمل نمی کنیم

به گزارش مدیریت آموزش، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: باید بتوانیم سهم قابل توجهی از بازار صنعت اسباب بازی، به ویژه اسباب بازی های آموزشی را به دست آوریم.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، محسن احمدی ضمن بازدید از بخش های تولیدی شرکت صنایع آموزشی، در جمع مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و مدیران این شرکت، اظهار داشت: این مجموعه باید با تغییر رویکردها و تعیین استراتژی های صحیح و کارآمد به یکی از شرکت های سودآور صندوق ذخیره تبدیل گردد.
شرکت های زیان ده در مجموعه صندوق را تحمل نمی کنیم
مدیرعامل صندوق اشاره کرد: در کنار همه افتخاراتی که صنایع آموزشی در کارنامه خود دارد، باید اولویت نخست آن سودآوری برای فرهنگیان عضو صندوق باشد چون که فرهنگیان عضو ماهانه ۳ تا ۵ درصد از حقوق خودرا به صندوق واریز می نمایند و انتظار دارند در زمان بازنشستگی عایدی و دریافتی مناسبی داشته باشد.
ضرورت تبدیل شدن صنایع آموزشی به یک مجموعه دانش بنیان
مدیرعامل صندوق با اعلان اینکه شرکت صنایع آموزشی را با بهره مندی از توان شرکت های دانش بنیان و خلاق به اوج بازمی گردانیم اشاره کرد: شرکت صنایع آموزشی در بین مجموعه ای از سازمان ها و نهادهای علمی و پژوهشی، شرکت های دانش بنیان و بالاترین دانشگاه های کشور در تهران قرار دارد، پس باید در اسرع وقت به دانش روز مجهز شده و به عنوان یک شرکت دانش بنیان احیا شود و دراین زمینه نیز می توانید از ظرفیت اتاق فکر مدیران آموزشگاه ها استفاده نماید.
احمدی با اعلان اینکه شرکت صنایع آموزشی قدمت بالایی دارد و در تغییرات نظام آموزشی کشور از وضعیت سنتی به ساختار مدرن نقش مهمی ایفا کرده است اظهار داشت: برای برون رفت از وضع موجود و برای رسیدن به نقطه مطلوب و درخشان، ساختار این شرکت نیاز به تحول جدی دارد.
شرکت صنایع آموزشی باید بازار خاورمیانه را تسخیر نماید
احمدی با اشاره به این که صنایع آموزشی به عنوان یک برند خوشنام ملی می تواند احیا شود و بازار خاورمیانه را تصاحب کند اعلام نمود: در این راه، حاکمیت نیز پشتوانه و حمایتگر ما خواهد بود.
مدیرعامل صندوق ذخیره لزوم تهیه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت از طرف شرکت صنایع آموزشی بمنظور خروج از زیان و سودآور شدن را تصریح کرد و اظهار داشت: از وقتی فعالیتم را در صندوق شروع کردم برای خودم نسبت به اعضای یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری اعضای صندوق تعهد ایجاد کردم و در رسانه ها هم اعلام کردیم که شرکتی که برای سودآوری برنامه نداشته باشد باید تعیین تکلیف شود.
ضرورت رقابتی شدن محصولات شرکت صنایع آموزشی
احمدی راه سودآور شدن شرکت صنایع آموزشی را توجه دانش روز و اقتصاد دیجیتال عنوان نمود و اضافه کرد: حرکت در این راه زمینه رقابتی شدن شرکت را ایجاد و موجب توسعه بازار فراتر از بازار آموزش وپرورش خواهد شد.
لزوم تمرکز بر بازار آموزشی کشور
وی با تأکید بر تمرکز فعالیت شرکت صنایع آموزشی بر حوزه بازار آموزشی کشور خطاب به مسئولان این شرکت، بهره مندی از همه فرصت های موجود در مراکز آموزشی همچون مهدکودک ها را با هدف توسعه و احیای شرکت خواهان شد. از طرف دیگر توسعه محصولات مبتنی بر تکنولوژی و دانش روز باید بطور جدی در دستور کار باشد.
ضرورت بازاریابی توسعه گرا و بازارسازی در منطقه
مدیرعامل صندوق، ضرورت بازاریابی توسعه گرا و حضور در بازارهای منطقه ای خاورمیانه و اوراسیا را تصریح کرد و اضافه کرد: طبق آمارها، گردش مالی جهانی صنعت اسباب بازی ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است و سهم ایران از این حوزه ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده که ۳ دهم درصد است، بدین سبب باید بتوانیم سهم قابل توجهی از بازار صنعت اسباب بازی، به خصوص اسباب بازی های آموزشی را به دست آوریم و متناسب با پیشرفت های فناورانه و روزآمد، محصولات ارزشمند، کاربردی و جذاب را به دست کودکان و نوجوانان ایران اسلامی برسانیم.
بازار منطقه تشنه محصولات شرکت صنایع آموزشی
وی در همین زمینه اضافه کرد: بازار ۲۰۰ میلیونی پاکستان یک فرصت کم نظیر برای محصولات شرکت صنایع آموزشی است و اگر بازار لوازم نوشت افزار کمک آموزشی را هم به سایر بازارهای اضافه نمائیم، علاوه بر جمعیت ۸۰ میلیونی ایران، بازار کشورهایی مانند عراق، افغانستان و برخی کشورهای اوراسیا تشنه محصولات صنایع آموزشی است.
تشکیل مرکز نوآوری در صنایع آموزشی
مدیرعامل صندوق با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه فناوری های اشتغال زا در کشور، تصریح کرد: یکی از حوزه های فناورانه، حوزه های دانش بنیان و خلاق است، بدین سبب می توان با بوجودآوردن مرکز نوآوری در شرکت صنایع آموزشی بوسیله هم افزایی کارآفرینان و دانشجویان و تیم سازی آنها در شرکت های نوآور، موفقیت های زیادی کسب نمود.
مزیت های نسبی شرکت صنایع آموزشی کم نظیر است
وی با اشاره به نفوذ ۴۰ درصدی آموزش وپرورش در سیستم اداری کشور و حضور حدود ۲۰ میلیون دانش آموزش اشاره کرد اگر این بازار را تصاحب کنید سود آن به جیب معلم برمی گردد. مضافاً به این که اگر محصولات مناسبی عرضا کنید این جمعیت عظیم ذی نفعان، خودشان مبلغ شرکت صنایع آموزشی می شود.
احمدی در آخر با اعلان اینکه در این بازار، رقبای جدی برای ما وجود دارند اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۱۷۰ شرکت در عرصه صنایع آموزشی در کشور فعالیت دارند بدین سبب لازم است هیأت مدیره و تیم مدیریتی شرک صنایع آموزشی بصورت جدی و عملیاتی، روی برنامه های خروج از زیان و توسعه بازار در داخل و خارج تمرکز نماید، برای اینکه اینها مطالبات جدی صندوق و فرهنگیان کشور است.


منبع:

1402/12/16
11:15:40
5.0 / 5
243
تگهای خبر: آموزش , تكنولوژی , توسعه , دانش آموز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین