عوامل جذب کننده معلم در آموزش و پرورش چگونه انتخاب می شوند؟

عوامل جذب کننده معلم در آموزش و پرورش چگونه انتخاب می شوند؟

به گزارش مدیریت آموزش، خوزستان مشاور وزیر آموزش و پرورش در مورد نحوه انتخاب عوامل جذب معلم اظهار داشت: عواملی مانند ناظران گزینش و تسهیل گران و نمایندگان امور اداری، همگی به صورت تصادفی و از مسیر مطمئن شناسایی و انتخاب می شوند تا شائبه ای برای برابر نبودن فرصت های استخدامی به وجود نیاید.



علی باقرزاده در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به بازتعریف فرایند ارزیابی تکمیل تأمین نیروی انسانی، اظهار نمود: روش های قبلی ما برای تأمین نیروی انسانی به جز دانشگاه فرهنگیان، با این که لازم بود اما پاسخگوی نیاز حال آموزش و پرورش نبود. مبحث استخدام، آلوده به تعارض منافع بود و قاعدتا فضای عادلانه و مبتنی بر احراز شایستگی های تخصصی و حرفه ای برای انتخاب اصلح فراهم نبود.

به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: فرصت بسیار محدود بود و افرادی که باید شایستگی های لازم را داشته باشند آموزش های لازم را ندیده بودند و این که به نظر می رسد احساس مسئولیت مشترکی که همه ما باید در برابر انتخاب بهتر داشته باشیم، به وجود نیامده بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: من شاهد بودم که دولت ها و وزرای قبلی حس خوبی از این مسیر انتخاب معلمی نداشتند اما جبر شرایط و محدودیت های زمانی و نبودن ایده جایگزین همیشه سبب می شد که این مورد به وقت دیگری موکول گردد و مسیر اشتباه و پر از نارسایی گذشته را تکرار کنند.

باقرزاده ضمن اشاره به راه های جذب معلم در گذشته، اضافه کرد: خوشبختانه این شجاعت در وزارت آموزش و پرورش شکل گرفت که مسیر پر اشتباه اصلاح گردد ازاین رو با مشورت و استفاده از تجارب، به مدل جدیدی رسیدند. گروه هایی شناسایی شدند که قاعدتا در برابر هدف های در نظر گرفته شده متعهد و مسئولیت پذیر بودند و دخالت عوامل را تا حد ممکن کاهش دادند و امکان شناسایی مسیری که منجر به مداخله شخصی یا جریانی باشد به صورت کلی بسته شده است. همه ارزیاب ها به صورت تصادفی انتخاب می شوند و تمام داوطلبان هم به صورت تصادفی به کانون ها دعوت می شوند.

وی در مورد انتخاب عوامل جذب معلم اظهار داشت: عواملی مانند ناظران گزینش و تسهیل گران و نمایندگان امور اداری، همگی به صورت تصادفی و از مسیر مطمئن شناسایی و انتخاب می شوند تا شائبه ای برای برابر نبودن فرصت های استخدامی به وجود نیاید.

وی افزود: تا وقتی که موجودی معلم با نیاز سالانه به معلم نزدیک نباشد، این مسیر امکان دارد استمرار داشته باشد. به موازات آن هم ظرفیت دانشگاه فرهنگیان که راه اصلی تأمین نیرو است، باید گسترش پیدا کند اما حقیقت اینست که ظرفیت دانشگاه زمانیکه دانشجو در دانشگاه تحصیل می کند، با نیازهای فوری ما تناسب ندارد و ما ناگزیر هستیم از مسیرهایی مثل ماده ۲۸ استفاده نماییم. البته ایده های دیگری هم درحال پیگیری است اما هنوز به جمع بندی نرسیده ایم مثل این که سابقه تحصیل افراد در دانشگاه های معتبر کشور به دوره دو ساله یا یک ساله تربیت معلم گره بخورد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: درحال مطالعه هستیم تا به الگو و مدلی برسیم که منجر به انتخاب انتخابهای بهتر شود. در همه این راه ها به دنبال انتخاب معلمی هستیم که بتواند مأموریت تربیت نسل تراز بیانیه گام دوم را برعهده گیرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در مورد روند استخدام معلم در خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان با برنامه ریزی انجام شده و بررسی پرونده ها و غربالگری سلامت، به نظر می رسد یکی از استانهای موفق است و در قسمت ارزیابی هم علیرغم مشکلات، روند آن رو به بهبود است. روز گذشته در ۲۶ حوزه ارزیابی که در سطح اهواز شکل گرفته بود کار را بموقع آغاز کردیم.

به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، ۵۸ هزار نفر در سطح کشور دعوت به مصاحبه استخدام آموزش و پرورش شده اند و از این تعداد، در استان خوزستان ۳ هزار ۸۰۰ داوطلب به مصاحبه دعوت شده اند.




1402/04/23
16:54:58
5.0 / 5
295
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , استخدام , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین