در جلسه مقدماتی تهیه سند همكاری آموزش و پرورش و شهرداری تهران عنوان شد

آمادگی شهرداری تهران برای کمک به بازسازی مدارس و حل مشکل مسکن فرهنگیان

آمادگی شهرداری تهران برای کمک به بازسازی مدارس و حل مشکل مسکن فرهنگیان

مدیریت آموزش: جلسه مقدماتی تهیه سند همکاری وزارت آموزش وپرورش و شهرداری تهران در زمینه های فرهنگی و اجتماعی با موضوع مولدسازی سرمایه های آموزش وپرورش با رویکرد نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی و همین طور تولید مسکن برای فرهنگیان، اجرا شد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در این نشست که با حضور وزیر آموزش و پرورش و تعدادی از معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش و شهرداری برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: تکیه کار ما به مسائل فرهنگی است. بنیان فرهنگی همه شئون جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و از آنجائیکه این بنیان خودش تحت تاثیر تعلیم و تربیت است، بالطبع ما نیز وظایف و تکالیفی را نسبت به نهاد تعلیم و تربیت داریم.
وی با اشاره به اینکه در شهرداری در سه سطح می توانیم در خدمت شما باشیم که ناظر به مدارس، معلمین و دانش آموزان است، اضافه کرد: درباره ی مدارس حداقل خدمت ما، کمک به بازسازی مدارس است.
وی افزود: به سازمان نوسازی بیان کردیم که کل مدارس تهران را روی نقشه و پارسل های مربوطه استخراج کنند. نیازمند این هستیم پیشنهادی را برای بازطراحی کل مدارس داشته باشیم و بتوانیم یک تفاهم بزرگ منعقد نماییم که در آن ظرفیت های آموزش و پرورش مولدسازی شود و در خدمت توسعه آموزشی قرار می گیرد.
زاکانی تصریح کرد: نکته بعدی قبول مسئولیت مدارس است. ما می توانیم ۳۵۳ مدرسه را در محلات شهر پشتیبانی نماییم و باری را از دوش آموزش و پرورش برداریم.
شهردار تهران افزود: پشتیبانی ما در موضوع معلمان می تواند این باشد که به دغدغه فراغت و مسکن آنها دقت کنیم و ظرف چند سال مشکل مسکن آنها را حل نماییم. همین طور یک ارتباط و پیوستگی جدی با آنها داشته باشیم و از ظرفیت این قشر در مجموعه خودمان استفاده نماییم و قسمتی از ظرفیت های خودمان را در محلات با استفاده از تعامل و بهره گیری از ظرفیت معلمان بارور نماییم.
وی همین طور عنوان کرد: می توان یک اوقات فراغت موثر و رشددهنده را برای دانش آموزان مدنظر داشت. همین طور می توان کارهای فوق برنامه برای دانش آموزان با استفاده از ظرفیت های مختلف شهرداری انجام داد. علاوه بر این می توانیم چند اردوگاه را در تهران راه اندازی نماییم و در خدمت نوجوانان قرار دهیم.
زاکانی تصریح کرد: موضوع به کار گیری دانش آموزان برای تحول در محلات می تواند مورد توجه قرار گیرد تا دانش آموز یک عنصر اثرگذار در جامعه باشد و مدیریت شهری را نقد کند و با آن ارتباط بگیرد؛ یک نمونه از این محور، گروههای دوام است که دانش آموزان می توانند در این مساله به ما کمک کنند.
شهردار تهران در آخر با اشاره به اینکه می توانیم یک بسته ای را در حوزه ارتباط مان داشته باشیم و در خدمت آموزش و پرورش به عنوان بخش اثر گذار جامعه باشیم و نقشی در ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش داشته باشیم، تصریح کرد: باید با همکاری دو مجموعه درباره ی بخش های مختلف به یک نقشه راه مشترک برسیم.

استفاده از ظرفیت گروههای مردمی در راه الگوسازی تهران در زمینه تعلیم و تربیت عمومی بر طبق هویت ایرانی-اسلامی
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست ضمن اشاره به این که باید تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است را مورد توجه قرار دهیم، اظهار داشت: باید بنای تربیتی را به عنوان یک الگوی مادر و قابل تسری داشته باشیم تا در استانهای دیگر نیز قابلیت اجرا داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در بحث مولد سازی که توسط سران قوا به تایید رسید و رهبری معظم انقلاب نیز تایید فرمودند باید تفاهم نامه ها را امضا و پس از آن سریعا آنرا اجرا نماییم، اضافه کرد: ظرفیت های زیادی در زمینه فضا و ساخت وساز داریم که باید نقص ها را در این حوزه برطرف نماییم.
بنا بر گزارش سایت شهر، نوری همین طور افزود: امیدواریم بتوانیم شهر تهران را بر طبق هویت های ایرانی-اسلامی در زمینه تعلیم و تربیت عمومی به جهان نشان دهیم و اگر در این راه از ظرفیت گروههای مردمی نیز استفاده نماییم می تواند الگویی پایدار، مانا، جذاب و قابل ارائه برای کشور ما و دیگر کشورها به معرض نمایش گذاشته شود.



1401/09/18
13:24:26
0.0 / 5
475
تگهای خبر: آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین