آزمون معلمان مهرآفرین تا مهرماه

آزمون معلمان مهرآفرین تا مهرماه

به گزارش مدیریت آموزش، رییس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی اظهار داشت: در طرح مهرآفرین همه معلمان شامل طرح رتبه بندی خواهند شد فقط نیازمند شرکت درآزمونی هستند که آموزش وپرورش تا اوایل مهرماه برگزار خواهدنمود.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، احمد محمودزاده در حاشیه افتتاح مجتمع بوتراب شهرستان خوی اظهار داشت: در همه اسناد بالادستی بخصوص در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره خوبی به مشارکت مردم در حوزه آموزش و پرورش شده است و معتقدیم امکان مدیریت آموزش و پرورش و مأموریت پیچیده تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی‎آید. همه ذینفعان، خیرین، اصحاب مطبوعات، رسانه‎ ها، واقفین، گروه‎ های جهادی، نهادهای دولتی و غیردولتی می‎ بایست در جهت این امر مهم نقش آفرینی و مشارکت داشته باشند.
رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‎های مردمی اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ۱۳۱ راهکار به مشارکت در۶۱ راهکار اشاره شده است و در سند تحول دولت مردمی هم یکی از راهبردهای اصلی، مردمی‎سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش است.
وی اظهار داشت: مقرر است ما به صورت ویژه نقش و حضور مردم را در حوزه مدرسه‎داری علاوه بر مدرسه‎سازی هم داشته باشیم. سیاست ما در آینده، در کنار مدارس غیردولتی حقیقی، گسترش مدارس غیردولتی وابسته حقوقی است و مدارس غیردولتی وابسته ظرفیت‎های بالقوه فراوانی دارند که اگر بالفعل شوند کمک حال آموزش و پرورش کشور خواهند بود و باید با تسهیل فرآیندها و بازبینی در قوانین زمینه بهره ‎گیری از ظرفیت‎های نیکوکاری، خیری و بکارگیری توان نهادهای دولتی و غیردولتی، مذهبی و انقلابی، زمینه‎ ساز تحول در آموزش و پرورش کشور باشیم.
وی ادامه داد: همه بخش‏‎های دولتی و حاکمیتی باید توجه ویژه‎ ای به نظام تعلیم و تربیت بعنوان مهم‎ترین عامل انتقال ارزش های ملی و دینی و اندیشه ‎های ناب اسلامی داشته باشند. تا مدرسه و معلم هم بتوانند دراجرای سند تحول و دستیابی به اهداف متعالی آن نقش آفرینی کنند.
محمودزاده تعریف مردمی‎سازی در آموزش و پرورش را چنین اظهار داشت: مجموعه اقداماتی که ناظر برگسترش فعالیت‎های مردم و نهادهای عمومی غیردولتی و همینطور مشارکت ارکان سهیم و مؤثر با اتخاذ الگوهای و روش‎های متنوع که در نهایت منجر به ارتقاء سرمایه‎های اجتماعی و ایجاد عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی گردد. این فعالیت‎ها بخشی در حوزه سخت‎افزاری وهوشمندسازی باید شکل پذیرد که سازمان نوسازی مدارس با جدیت درحال پیگیری مسائل آن است و کارهای خوبی در سال‎های گذشته و در دوران کرونا که آموزش‎ها غیرحضوری بود انجام گرفته است، و در سال‎های آتی تداوم خواهد داشت و بخش دیگر در مورد نظارت بر آموزش و پرورش در حوزه‎های مختلف آموزشی و پرورشی و تألیف کتب درسی و چند تألیفی این کتب است.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: چیزی که باید ملموس باشد مشارکت در اداره مدرسه است و امروز مدل اول آنرا مجتمع بوتراب شهرستان خوی استان آذربایجان غربی می‎بینیم که افتتاحیه آن با حضور وزیر آموزش و پرورش صورت پذیرفت و در اداره این نوع مدارس هم خیر و هم آموزش و پرورش با محوریت حاکمیتی بودن نظام آموزش و پرورش نقش دارند.
وی اظهار داشت: مردمی ‎سازی این نیست که اولیا فقط در مسائل مالی و کمک‎های نقدی به مدرسه حضور یابند، بلکه می بایست حضوری همه جانبه و فعال و نقش آفرین به واسطه کمک‎های فکری و مدیریتی به مدرسه داشته باشند و زمینه مشارکت اولیاء را برای ارتقاء کیفی آموزش و پرورش را در همه ابعاد فراهم سازیم. نقش انجمن اولیاء هم خیلی مهم است و امیدواریم بتوانیم این نوع نگاه را در سراسرکشورگسترش دهیم و خیرین هم علاقمند هستند این مدل همکاری را در مدارس خیرساز تمامی نقاط کشور اجرایی کنند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار در ارتباط با این که حقوق و مزایا پرسنل و معلمین مدارس خیرساز عام المنفعه را چه کسی تأمین می کند، اظهار داشت: چون مدرسه‎هایی مانند مجتمع آموزشی تربیتی بوتراب غیرانتفاعی عام‎المنفعه است و شهریه از دانش آموزان دریافت نمی‎کنند. فعالیت‎ها و انجام امور مشارکتی و توافقی است و تا اندازه‎ای که برای آموزش و پرورش امکان پذیر است به این مدارس نیروهای تخصصی می‎دهد و پرداخت حقوق این نیروها هم را برعهده می گیرد. بنابراین بخشی به عهده آموزش و پرورش است و بخش اعظم آن هم از آورده ‎های خیری از قبیل؛ اجاره مکان‎های ورزشی و فرهنگی و سالن‎های مدرسه، خارج از ساعات آموزشی از راه مدیریت مدرسه تأمین خواهد نمود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‎های مردمی تصریح کرد: در مدل مردمی ‎سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش شهریه درس رسمی و دروس فوق برنامه به هیچ عنوان از دانش آموزان گرفته نمی گردد و کاملا مجانی است و امیدواریم در سطح کشور توسط خیرین مورد استقبال قرار گیرد.
محمود زاده در پاسخ به سوال دیگر در مورد طرح مهرآفرین اظهار داشت: در طرح مهرآفرین همه معلمان شامل طرح رتبه بندی خواهند شد فقط نیازمند شرکت در آزمونی هستند که آموزش و پرورش تا مهرماه برگزار خواهد نمود. اجرای گام‎های عملی مانند اجرای رتبه بندی می‎تواند ضمن کاستن از تبعیض‎ها زمینه شتاب بخشی به تحقق سند تحول و مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد اجرایی شدن سند تحول بنیادین را به همراه داشته باشد.
وی افزود: در مورد معلمان مدارس غیردولتی طرحی به مجلس عرضه کرده ‎ایم و درحال پیگیری آن هستیم که ان شاءالله پس از تصویب در صحن مجلس اطلاع رسانی کامل آن صورت خواهد گرفت.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با عنایت به این که آموزش و پرورش به تنهایی امکان مدیریت این همه دانش آموز را در سرتاسر کشور ندارد و نگاه حمایتی دولت مردمی سیزدهم به آموزش و پرورش و در جهت اجرایی‎سازی و عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین عناصر کلیدی علم و پژوهش، تربیت نیروی انسانی و کادر سازی، و جوان‎سازی مدیریت نظام سیاسی اجتماعی کشور و مبحث تربیت نیازمند تلاش همه ذی‎نفعان جهت پیشبرد اهداف در نظام تعلیم و تربیت و عملیاتی شدن آن هستیم و باید نگاه ملی و فرابخشی به این نهاد تعلیم و تربیت داشته باشیم.




منبع:

1401/06/12
18:34:40
0.0 / 5
486
تگهای خبر: آزمون , آموزش , آموزش و پرورش , تعلیم و تربیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین