تكلیف مدیران مدارس برای اطمینان از دسترسی تمام دانش آموزان به آموزش

تكلیف مدیران مدارس برای اطمینان از دسترسی تمام دانش آموزان به آموزش

وزیر آموزش وپرورش ضمن اشاره به اینکه در شرایط کرونا بیشتر از گذشته فرصت برای نقش آفرینی مدارس وجود دارد، اظهار داشت: مدیران مدارس از راه شبکه شاد به صورت روزانه با معلمان و دانش آموزان خود ارتباط بگیرند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در دوازدهمین ارتباط هفته که با حضور بیشتر از ۳۵۰۰ نفر از مدیران مدارس استان مازندران در بستر فضای مجازی و از راه شبکه شاد برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب اظهار نمود: بعنوان متولیان اصلی آموزش کشور و مسؤلان آماده سازی نسل جدید به منظور زندگی، موظف هستیم برای رسیدن به اهدافی که از سال ها قبل در نظام تعلیم و تربیت کشور برنامه ریزی شده بود، تلاش نماییم.
حاجی میرزایی ضمن اشاره به اینکه افزایش وقفه در یادگیری دانش آموزان به آنها بیشتر صدمه می رساند، اظهار داشت: یادگیری و آموزش تعطیلی شدنی نیست. عرضه آموزش با دوره های پیش از کرونا تفاوت کرده اما مقصد و هدف نظام تعلیم و تربیت تغییر نکرده است و باید برای رسیدن به آن اهداف با نگاهی نو و با استفاده از روش های مبتکرانه و خلاقانه ادامه دهیم و به روش های جدید بیاندیشیم.
وزیر آموزش وپرورش اظهار داشت: مدیران مدارس موظف می باشند از دسترسی تمام دانش آموزان به آموزش اطمینان حاصل کنند. امروز در شرایط پیش آمده باید آموزش را در زیست بوم جدید عرضه دهیم. در این شرایط با فرصت های نو و تازه ای مواجه شدیم که به ما فرصت آموختن، یادگیری و کسب تجربیات جدید را خواهد داد. باید هوشمندانه به این شرایط نگاه نماییم و از آن بهره ببریم.


فعالیت های نوین آموزش وپرورش در شرایط کرونا، در حالت عادی برای اجرا به چندین سال زمان نیاز داشت
عضو کابینه دولت تدبیر و امید ضمن اشاره به اینکه مدیران مدارس باید از این فرصت برای افزایش ظرفیت و توانمند کردن خود استفاده کنند، اظهار داشت: در مدت کوتاهی پس از شیوع بیماری کرونا، توانستیم جامعه معلمان را با ابزارهای جدید آموزشی آشنا و با راه اندازی شبکه شاد بیشتر از 12.5 میلیون دانش آموز را تحت پوشش آموزشی قرار دهیم. در حالت عادی این کار ممکن بود چندین سال طول بکشد اما در این شرایط در مدت کوتاهی و با همت همکاران توانستیم ظرفیت خویش را ارتقاء داده و این کار بزرگ را انجام دهیم.
وزیر آموزش وپرورش ضمن اشاره به اهمیت نقش حمایتی خانواده ها در مبحث آموزش، خاطرنشان کرد: امروز خانواده ها دستیاران مدیران و مدرسه هستند. مدیران مدارس پیوند خویش را با معلمان، دانش آموزان و خانواده ها تقویت و تلاش کنند نتایج ارزشیابی ها را با به کارگیری روش های خلاقانه به حقیقت نزدیک کنند و بر ارتقای کیفیت آموزش تاکید داشته باشند.


مدیران مدارس از راه شبکه شاد به صورت روزانه با معلمان و دانش آموزان خود ارتباط بگیرند

حاجی میرزایی ضمن اشاره به اینکه در شرایط کرونا بیشتر از گذشته فرصت برای نقش آفرینی مدارس وجود دارد، خاطرنشان کرد: مدرسه پایگاه اصلی نظام تعلیم و تربیت است. سال ها سعی کردیم مدرسه محوری رشد پیدا کند و امروز مدرسه، محور تمام فعالیتهای آموزشی شده است. و باید توان خویش را در این حوزه افزایش دهیم.


در شرایط کرونا بیشتر از گذشته فرصت برای نقش آفرینی مدارس وجود دارد
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی با تاکید بر اینکه مدیران مدارس برنامه ها را هدف گذاری کرده و برای رسیدن به آن برنامه ریزی و به صورت دائم آنها را کنترل کنند، اظهار داشت: یکی از طریق های تسهیل در رسیدن به هدف، ارتباط با یکدیگر و رسیدن به درک مشترک از مساله است. شبکه شاد این امکان را برای مدیران مدارس بوجود آورده که به صورت روزانه با معلمان و دانش آموزان خود بتوانید ارتباط بگیرید. معلمان هم باید به صورت مستمر از راه شبکه شاد با خانواده ها و دانش آموزان ارتباط داشته و گفتگو کنند تا بتوانیم با حمایت خانواده ها کیفیت آموزش را ارتقا دهیم. مدیران مدارس باید از تحقق اهداف یادگیری مطمئن شده و با روش های مختلف به این هدف برسند.



1399/11/29
23:48:49
0.0 / 5
920
تگهای خبر: آموزش , تعلیم و تربیت , دانش آموز , دانش آموزان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین