وزیر آموزش وپرورش در هشتمین نشست گفتگوی هفته:

67 درصدمعلمان دنیا برای نخستین بار آموزش الكترونیكی را تجربه كردند

67 درصدمعلمان دنیا برای نخستین بار آموزش الكترونیكی را تجربه كردند

به گزارش مدیریت آموزش وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: طبق گزارش یونسكو به علت انتشار كرونا در دنیا ۶۷ درصد معلمان، برای نخستین بار آموزش الكترونیكی را تجربه كردند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، محسن حاجی میرزایی در هشتمین نشست از سلسله نشست های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش وپرورش و دستگاه های مختلف کشور و با مبحث گفتگو بر محور تحول با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای شورای معاونان و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش کشور به صورت ویدئوکنفرانس و از راه شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار نمود: امروز مهمترین پروژه راهبردی آموزش و پرورش، شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) است. به علت وجود کرونا در کشور آموزش به سمت آموزش مجازی رفته است و تحقق آموزش مجازی مستلزم برنامه ریزی و مدیریت است و این کار از راه شبکه شاد بعنوان اپلیکیشن رسمی آموزش و پرورش امکان پذیر خواهد بود.۶۷ درصد معلمان دنیا، برای نخستین بار آموزش الکترونیکی را تجربه کردندحاجی میرزایی اضافه کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش را در تأمین سخت افزار و اینترنت مجانی شبکه شاد کمک کرد، طبق آنچه در سیاست های آموزشی کشور درج شده بود باید از مدت ها پیش آموزش در فضای مجازی آغاز می شد ولی متاسفانه به علت برخی مشکلات و عدم تأمین زیرساخت کافی این کار به تعویق افتاده بود. بروز کرونا در کشور سبب شد که احتیاج به آموزش در این فضا بیشتر شود و به سمت این نوع آموزش در زیست بوم جدید برویم. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آموزش مجازی نقش معلم، دانش آموز و نیروهای صف و ستاد تغییر کرده است، اظهار داشت: آموزش و پرورش پیش از کرونا با آموزش و پرورش پس از کرونا یکسان نیست و اساسا گرفتار تغییر شده است. می توانیم در ساختار جدیدی که در حال شکل گیری است، نقش اصلی و تحولی را داشته باشیم و در این راه برای تقویت و توسعه عملکرد و کارکرد شبکه شاد که یکی از طریق های رسیدن به این تحول است، به کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز داریم. وی با تاکید بر اینکه جامعه به سواد رسانه ای نیاز دارد، خاطرنشان کرد: طبق گزارش یونسکو به علت انتشار کرونا در دنیا ۶۷ درصد معلمان، برای نخستین بار آموزش الکترونیکی را تجربه کردند. همینطور شبکه شاد توانست ما را در تحقق عدالت آموزشی یاری کند و ظرفیت زیادی برای عدالت آموزشی در کشور بوجود آورده است و در این زمان برای رفع محرومیت آموزشی مخصوصاً در مناطق کم برخوردار و محروم کشور ابزار قوی را در دست داریم که می توانیم با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و افزایش توان معلمان، دانش آموزان و مدارس این کار را به تحقق برسانیم. حاجی میرزایی در تشریح رفع محرومیت آموزشی مدارس اظهار داشت: گام نخست هوشمندسازی مدارس است که با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد و تمام مدارس کشور به اینترنت متصل شده اند اما همانطور که می دانیم هوشمندسازی دارای مراتب مختلف است، ازاین رو باید بتوانیم در گام های بعدی شبکه سازی مدارس را انجام دهیم و امکان تبادل ارتباط بین مدرسه و معلم، معلم و خانواده، معلم و دانش آموز را افزایش دهیم و برای این مهم باید یک فضای تخصصی به وزارت آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند.امکان یکپارچه سازی سامانه های مدارس با استفاده از شبکه شادوی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگترین و گسترده ترین دستگاه کشور است، بیان نمود: هرم آموزش و پرورش در بالاترین سطح خود از ستاد آغاز و تا سطح خانواده ها در قاعده ادامه می یابد. در قاعده این هرم بیشتر از ۴۰ میلیون نفر از افراد جامعه حضور دارند و شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) می تواند در برقراری ارتباط بین اعضای این هرم نقش موثر و کلیدی داشته باشد. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از شبکه شاد می توان برای یکپارچه سازی سامانه های آموزش و پرورش استفاده کرد، اظهار داشت: سه سامانه اصلی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد. سامانه دانش آموز که از ثبت نام تا صدور کارنامه را برعهده دارد، سامانه نیروی انسانی که یک میلیون نیروی انسانی را سازماندهی و مدیریت می کند و سامانه مالی که پرداخت مالی تمام نیروهای این وزارتخانه را برعهده دارد. این سامانه ها باید بتوانند با هم مرتبط و یکپارچه شوند که خوشبختانه این کار تا حد زیادی پیش رفته است و تقریباً رو به اتمام است. وی اظهار داشت: مبحث اینترنت پاک، مسئله ای مهم برای خانواده ها و جامعه متدین کشور است. این کار سخت و پیچیده است و لازم است با همکاری دو وزارتخانه و تلاش و پیگیری های همکاران مسئول بتوانیم مساله را تا حد امکان حل نماییم. حاجی میرزایی با اشاره به نقش هنرستان های علمی و کاربردی در تربیت نیروی انسانی ماهر اظهار نمود: پرورش نیروهای مهارتی یکی از هدف های اصلی وزارت آموزش و پرورش در سال های اخیر بوده است و بر مبنای قانون باید ۵۰ درصد دانش آموزان در هنرستان ها مشغول به تحصیل شوند. در این راه پیشنهاد می نماییم برای تأمین نیروی انسانی آینده کشور هنرستان هایی را با همکاری وزارت ارتباطات و اطلاعات جهت پرورش نیروی فنی در این عرصه بسازیم. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت افزایش زیرساخت های فناوری در دانشگاه های کشور اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان با ۶۴ پردیس و۱۰۰ هزار دانشجو از بزرگترین دانشگاه های کشور است و دانشگاه شهید رجایی که نیروهای فنی را برای آموزش و پرورش تأمین می کند، دو دانشگاه مهم وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که امیدواریم با همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوانیم زیرساخت های فناوری را در این دانشگاه ها ارتقا دهیم.


منبع:

1399/07/28
20:10:05
5.0 / 5
425
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین