در گفت وگو با مهر مطرح شد؛

گسترش لطمه های اجتماعی به دنبال آموزش های مجازی

گسترش لطمه های اجتماعی به دنبال آموزش های مجازی

به گزارش مدیریت آموزش یك جامعه شناس اظهار داشت: حدود 30 درصد دانش آموزان به ابزار الكترونیك دسترسی ندارند و درصورت ادامه مشكل كرونا در كشور و تاكید بر آموزش مجازی باید منتظر موج گسترش لطمه های اجتماعی باشیم.



محمدرضا محبوب فر، جامعه شناس و کارشناس پژوهشگر حوزه لطمه های اجتماعی درباب لطمه های آموزش مجازی برای دانش آموزان به خصوص دانش آموزان روستایی و عشایر در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: معتقد هستم بار آموزشی کشور نباید روی آموزش های مجازی، شبکه های ارتباط جمعی و شبکه هایی مانند شاد متمرکز باشد چونکه حداقل ۳۰ درصد خانواده ها به وسایل ارتباطی الکترونیکی دسترسی ندارند و یا ممکنست در این شرایط اقتصادی در ادامه دسترسی اشان محدودی شود بدین سان دانش آموزان زیادی از تحصیل باز می مانند.
این جامعه شناس بیان کرد: هم اکنون روش های آموزشی غیر حضوری بسیار خوبی در سراسر دنیا جهت استفاده دانش آموزان مناطق محروم و شهرهای برخورداری که به سبب حاشیه نشینی و وضعیت مالی نابسامان برای تحصیل با مشکلاتی روبه رو هستند در حال اجراست که می تواند در کشور ما نیز به کار گرفته شود.
وی در ادامه با اشاره به افزایش خط فقر تا سقف ۱۰ میلیون تومان اظهار نمود: هم اکنون با افزایش خط فقر حدود یک سوم دانش آموزان و خانواده هایشان به هیچیک از ابزارهای الکترونیک دسترسی ندارند و خیلی از این تعداد از دانش آموزان از روش های آموزشی که در میانه کرونا تعریف شد باز مانند و به اجبار ترک تحصیل کردند.
محبوب فر اظهار نمود: هم اکنون به جهت مشکلات معیشتی خانواده ها و عدم برخورداری دانش آموزان از وسایل ارتباطی الکترونیکی برای بهره مندی آنها از تحصیل زنگ خطر سلامت روانی جامعه به صدا در آمده است و حتی در آینده ممکنست لطمه های اجتماعی افزایش یابد.
این پژوهشگر لطمه های اجتماعی با اشاره به اینکه با مجازی بودن شیوه های آموزشی در دوران کرونا شاهد افزایش لطمه های اجتماعی بوده ایم عنوان کرد: با مجازی بودن مدارس بخش زیادی از دانش آموزان مجبور به خانه نشینی شدند و متاسفانه تحت خشونت های خانگی قرار گرفتند و یا خیلی از آنها برای پر کردن اوقات خود روانه خیابان ها شدند و بدین سان در آمار کودکان کار جای گرفتند.
محبوب فر در آخر اضافه کرد: ما نباید آموزش مجازی و غیر حضوری مدارس را به شبکه شاد و یا سایر شبکه های اجتماعی موکول نماییم چونکه خیلی از خانواده ها در تنگنای معیشتی هستند و دانش آموزان از تحصیل باز می مانند از طرفی هم باید از روش های آموزش غیر حضوری متنوعی بهره برد که بار مالی برای خانواده ها و دانش آموزان به دنبال نداشته باشد در غیر این صورت باید منتظر موج گسترده ای از لطمه های اجتماعی باشیم.


منبع:

1399/07/27
12:42:04
5.0 / 5
36
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین