حاجی میرزایی:

خودكشی دانش آموز بوشهری به خاطر نداشتن گوشی، واقعی نیست

خودكشی دانش آموز بوشهری به خاطر نداشتن گوشی، واقعی نیست

وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینكه مجموعه بزرگ آموزش و پرورش نیازمند افكار نو و خلاق و تدابیر راهگشاست اظهار داشت: ماموریت آموزش و پرورش بسیار خطیر و پیچیده است و نیازمند اندیشه های خلاق و پویای نیروهای جوان است. ما در جست وجوی این سرمایه های باارزش هستیم.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در مراسم اختتامیه نهمین دوره مجلس دانش آموزی با اعلان اینکه علاقمند بودیم این جلسه همانند سال قبل در یک اجتماع حضوری تشکیل گردد که این توفیق حاصل نشد اظهار داشت: امیدوارم هرچه سریعتر این ویروس منحوس رخت بربندد و جامعه به شرایط قبلی بازگردد.
وی ادامه داد: این جلسه نیمه حضوری با این توفیق همراه شده است که جمعیت وسیعتری بوسیله فضای مجازی در جریان این جلسه قرار بگیرند. از مجموعه کارهای مجلس دانش آموزی در دوره نهم قدردانی می کنم. گزارشات کمیسیون ها در اختیار مراجع ذیربط قرار می گیرد.
وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه سند آماده شده در این دوره مجلس پیرامون سلامت روان اظهار داشت: پیش نیاز اصلی موفقیت سلامت جسمی و روانی است و اگر سلامت افراد به مخاطره بیفتد نقش آفرینی های دیگرشان با اختلال مواجه می شود. سیر تحولات و تغییرات در جامعه پرشتاب است و دائما جابجایی هایی صورت می گیرد و با ساحت های متنوعی روبرو می شویم.
حاجی میرزایی اضافه کرد: کرونا نیز پدیده غیرمنتظره ای بود که تعادل جامعه را به هم زد. این سند را به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع می دهم و در خواست می کنم آنرا بعنوان یک پروژه ملی مورد توجه قرار دهند البته این مساله جزو دغدغه های وزارت آموزش و پرورش نیز هست و کمک می نماید کار با جدیت بیشتری پیش برود.
وی اشاره کرد: مجموعه بزرگ آموزش و پرورش نیازمند افکار نو و خلاق و تدابیر راهگشاست. نه از باب تعریف و تمجید و خوشامد دوستان عرض می کنم؛ ماموریت آموزش و پرورش بسیار خطیر و پیچیده است و نیازمند اندیشه های خلاق و پویای نیروهای جوان است. ما در جست وجوی این سرمایه های باارزش هستیم.
وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه هر جامعه باید ظرفیت های خودرا برای مواجهه هوشمندانه مقابله با مسائل خصوصاً در نسل جوان افزایش دهد اظهار نمود: اگر دانش آموزان ما در مجلس دانش آموزی برای حل مسائل جامعه به میدان می آیند و به ما چاره می دهند در حال ارتقای توانمندی و ظرفیت های خودشان هستند و هرچه قدر توانمندتر باشند بهتر می توانند نقش آفرینی کنند.
حاجی میرزایی اضافه کرد: ما یک تشکل هستیم و در کشور هیچ تشکلی به اندازه آموزش و پرورش دایره گسترده و لایه های گوناگون ندارد. از ستاد تا روستاها یک ارتباط تشکیلاتی خوب برقرار است؛ چقدر از این ظرفیت بهره برده ایم؟ یکی از راه های استفاده از این ظرفیت، مجلس دانش آموزی است.

وی با اعلان اینکه نمایندگان مجلس دانش آموزی مسئول این هستند که نظرات جمع وسیعی از افرادی که آنها را نمایندگی می کنند جمع آوری کرده و در اختیار قرار دهند اظهار داشت: نقش مجلس دانش آموزی در درجه اول تقویت مهارت های اجتماعی است. آن چیزی که جامعه ما برای آینده نیاز دارد بیش از فیزیک و ریاضی، توسعه مهارت های جمعی، افزایش بلوغ اجتماعی و افزایش توانایی حل مسئله است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما به شما نمایندگان برای کمک نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری آموزش و پرورش نیاز داریم. معتقدم در کل کشور اگر همه کارها را از حیث پیچیدگی و دشواری تا ساده ترین کارها مرتب کنند؛ آموزش و پرورش در راس پیچیده ترین نهادهایی است که سخت ترین ماموریت های جامعه را برعهده دارد.

حاجی میرزایی با اعلان اینکه با آدم ها که مجموعه خواسته ها و آرزوها، توانمندی ها و ضعف ها هستند را در راه اهداف نظام تعلیم و تربیت همسو نماییم اظهار داشت: این کار نیازمند نگرش های خلاقانه و عالمانه است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس دانش آموزی با بدنه بزرگ اموزش و پرورش در تعامل هستند و باید بتوانند نظارت و ارزیابی کنند. مفهوم نظارت در دوران کرونا برای ما عمیق تر و گسترده تر از سال های گذشته شده و الان بسیار حیاتی تر و دشوارتر است. به یک نظارت هوشمندانه، پیگیر و گسترده در تمام سطوح نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مواجهه با بیماری کرونا اظهار داشت: آیا ما نسبت به عدالت اجتماعی و ترک تحصیل دانش آموزان بی توجه هستیم؟ سیاست آموزش و پرورش این است که خودش را مسئول می داند به همه دانش آموزان با هر امکانات و شرایطی آموزش دهد. در این نشست گفته شد "آموزش و پرورش در مواجهه با کرونا ناتوان ظاهر شد" درخواست می کنم راهبردها و برنامه های کشورهای دیگر را هم بررسی کنید. 67 درصد ملعمان دنیا برای نخستین بار آموزش الکترونیکی را تجربه می کنند. دسترسی به اینترنت و ابزار هوشمند در هیچ کشوری صد در صدی نیست.

حاجی میرزایی اضافه کرد: ما نیز از همه روش هایی که حالا در دنیا ارائه می شود استفاده می نماییم. تاکید کردیم که اصل بر آموزش حضوری است. ارتباطات و تعاملات و پیوند همسالان با یکدیگر کارکرد مهم مدرسه است. ما مرجع تعیین پروتکل های بهداشتی نیستیم، ولی باید آنرا رعایت نماییم. با این وجود به نگرانی خانواده ها احترام گذاشتیم و امکان آموزش غیرحضوری بوسیله شبکه شاد برقرار شد.

وی با اشاره به اینکه گروه های فنی دائما در حال رصد اشکالات و رفع آن هستند اظهار داشت: شبکه شاد تنها پاسخ ملی ما به یک نیاز حیاتی و ضرورتی است. طی دوهفته گذشته هر روز نسبت به روز قبل میزان ترافیک و برگزاری کلاس های زنده در شاد افزایش یافته و به 550 هزار ارتباط زنده در روز و 295 گیگابایت بر ثانیه سرعت در روز رسیده ایم و رکورد اپلیکیشن های خارجی دیگر را شکسته ایم. ضمن اینکه این بستر آموزشی ایمن است.
وزیر آموزش و پرورش با اعلان اینکه هیچ منطقه و استانی حق ندارد دانش آموزی را به سبب نداشتن ابزار هوشمند تحت فشار قرار دهد تا حتما آنرا تهیه نماید اظهار داشت: روش های دیگر هم وجود دارد و یکی از آنها مدرسه تلویزیونی است.

حاجی میرزایی اضافه کرد: علاوه بر اینها بسته های خودآموز آموزشی تهیه کردیم. مدیران مدارس ما در سراسر کشور مسئول هستند که اجازه ندهند حتی یک دانش آموز از آموزش محروم شود. در تمام پایه های تحصیلی رشد ثبت نامی داشتیم و جز پیش دبستانی که برای آن برنامه غیرحضوری داریم مابقی دوره ها رشد ثبت نام داشته اند.

وی با اشاره به اینکه با کمک، همکاری و ایثار معلمان، عملکرد خوبی در جریان کرونا نشان دادیم اظهار داشت: با پدیده ای مواجه شدیم که تعادل ها را به هم زده است و این چاره ها را برای آن پیدا کردیم. اگر شخصی راهکار دیگری دارد ارائه کند، ما با آغوش باز استقبال می نماییم.

وزیر آموزش و پرورش درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اظهار داشت: مفهوم جوانان بیش از 40 بار در بیانیه گام دوم تکرار شده و نشان میدهد نقطه امید رهبری برای ساختن آینده ایران و شکل دادن به تمدن جدید به نسل جوان متکی است و این نسل جوان بار بزرگی بر دوشش قرار گرفته و باید بیش از هرچیز دیگری توانمندی های خودش را ارتقا دهد. در معاونت پرورشی اقداماتی در حال انجام می باشد و از پیشنهادات و برنامه های جدید هم استقبال می کنم.

وی با اعلان اینکه سندتحول میثاق مشترک و نقطه اتصال وحدت بخش فرهنگیان است اظهار داشت: هیچ برنامه ای بدون اتصال با سندتحول امکان ارائه و اجرائی شدن را ندارد. سندتحول به دنبال معلم باکیفیت، محتوای موثر، نظام سنجش کارامد و افزایش توانمندی های دانش آموزان است.

حاجی میرزایی اضافه کرد: آیا کنکور توانایی ارزشیابی نظام تعلیم و تربیت را دارد؟ خیر ندارد. باید نظام ارزشیابی قوی خودمان را داشته باشیم. اگر این وجه در کار ما تقویت شود اساسا می تواند برای تحقق سندتحول کمک کننده باشد.
وی خطاب به نمایندگان مجلس دانش آموزی اظهار داشت: درخواست من این است که حتما یک ارزیابی از 9 دوره گذشته به ما ارائه دهید که مشخص شود کجا به اهداف نزدیک و کجا از آنها دور شدیم. از توانمندی نمایندگان مجلس دانش آموزی حتما باید استفاده گردد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اینکه گفته شد دانش آموزی به خاطر نداشتن گوشی و تبلت خودکشی کرده واقعی نیست. دیشب هم در تلویزیون دیدید که با خانواده و معلم وی صحبت شد. گزارش تایید شده ای در خصوص اینکه خودکشی به این علت اتفاق افتاده وجود ندارد. بی جهت اخباری که صحت و قطعیت ندارد را اشاعه ندهیم.




1399/07/23
13:44:02
5.0 / 5
49
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین