اعلام نحوه حضور دانش آموزان در مدارس شبانه روزی و كاردانش

اعلام نحوه حضور دانش آموزان در مدارس شبانه روزی و كاردانش

مدیریت آموزش: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت كه مدارس كاردانش و فنی وحرفه ای باید در زمان حضور دانش آموزان به آموزش مهارت ها بپردازند و دروس عمومی را در آموزش های مجازی عرضه كنند.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از ایسنا، علیرضا کمرئی در ششمین نشست از سلسله نشست های گفتگوی هفته که با حضور روسای ۷۶۰ منطقه آموزشی کشور در ساختمان شهیدرجایی و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ماه محرم درباب شیوه نامه بازگشایی سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ اظهار نمود: از اواسط سال قبل و با شروع بیماری کرونا بیم شکاف آموزشی در مناطق و مدارس وجود داشت و تمام کشورها نگران شکاف آموزشی بودند. در ایران هم این نگرانی برای مسئولان آموزشی و خانواده ها وجود داشت و به این جهت سعی کردیم تا با بهره گیری از بسترهای مختلف بتوانیم آموزشی باکیفیت را ارائه دهیم.
کمرئی اضافه کرد: سال پیش رو ازآن جهت که ملزم به ارائه آموزش در شرایطی هستیم که خانواده ها و دانش آموزان ثبات فکری لازم را ندارند، سال پراهمیتی شمرده می شود.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در چند ماه اخیر آموزش مجازی را باکیفیت دانستند، اظهار داشت: باید به آموزش مجازی بعنوان یک فرصت آموزشی نگاه نماییم هرچند که هیچ آموزشی را نمی توان جایگزین آموزش حضوری کرد و هنوز هم ازنظر ما مؤثرترین شرایط آموزش، آموزش حضوری است.
معاون آموزش متوسطه مشارکت خانواده ها را برای حضور و همکاری با مدرسه بسیار مؤثر دانست و اشاره کرد: برای سال تحصیلی آینده سه وضعیت سفید، زرد و قرمز پیش بینی شده که بتوانیم روند آموزش را در تمام مناطق با بهره گیری از این سه سناریو ادامه دهیم.
وی اظهار داشت: در مناطق آموزشی، مدیران و معاونین در مدرس بیشترین نقش را در نحوه ارائه آموزش بر عهده دارند. مدیران مدارس باید با نظارت کامل ثبت نام دانش آموزان در سناد، شبکه شاد، نحوه مشارکت و ارتباط خانواده و انتقال از وصیت زرد و سفید و قرمز به یکدیگر را کنترل کنند.
کمرئی افزود: در وضعیت سفید دانش آموزان در مدرسه حضور دارند و فضای مجازی بعنوان آموزش مکمل در نظر گرفته می شود و در وضعیت زرد و قرمز هم طبق آنچه در دستورالعمل آمده باید آموزش را در زمان و موعد اعلام شده انجام داد و به پایان رساند.
معاون آموزش متوسطه شرایط زرد را دشوارترین مرحله دانست و اظهار داشت: در شرایط زرد و در متوسطه اول و دوم اگر تعداد دانش آموزان با مساحت کلاس همخوانی داشته و نیاز به تقسیم دانش آموز نباشد کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شود و اگر تعداد دانش آموزان نسبت به مساحت کلاس بیشتر باشد باید حضور دانش آموزان طوری باشد که فاصله اجتماعی مناسب در کلاس درس رعایت شود.
وی آموزش مهارت را در مدارس کاردانش و فنی و حرفه ای حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: باتوجه به کمبود زمان انتظار داریم مدارس کاردانش و فنی حرفه ای در زمان حضور دانش آموزان در مدارس به آموزش مهارت ها بپردازند و دروس عمومی را در آموزش های مجازی عرضه کنند. همین طور در مدارس شبانه روزی ترجیح بر این است که دانش آموزان به صورت هفتگی رفت وآمد کنند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، کمرئی در آخر اظهار داشت: ابتکار و خلاقیت وجه تمایز مدارس در سال آینده است و اینکه چه میزان بتوانیم از این دو در ارائه آموزش استفاده نمائیم می تواند تعیین کننده میزان کیفیت آموزش باشد.




منبع:

1399/06/03
13:30:59
5.0 / 5
492
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین