مدیركل دفتر دبستانی و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش:

ثبت نام دانش آموزان دبستانی مهمترین چالش سال تحصیلی جدید است

ثبت نام دانش آموزان دبستانی مهمترین چالش سال تحصیلی جدید است

به گزارش مدیریت آموزش مدیركل دفتر دبستانی وپیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: مهمترین چالش در سال تحصیلی جدید ثبت نام دانش آموزان، دسترسی به فضای آموزشی مجازی و تعریف نقش آموزشی معلمان در فضای مجازی است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، جلسه رؤسای آموزش و پرورش نواحی ۱۴ گانه استان قزوین روز چهارشنبه با حضور سید محمد حسین حسینی مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اجرا شد. حسینی در این نشست گفت: مهمترین چالش ما در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، ثبت نام دانش آموزان است که آمارها نشان میدهد تابحال ۳۰۰ هزار دانش آموز در کشور هنوز ثبت نام خودرا انجام نداده اند و باید برای راهبردهای استانی و محلی برنامه ریزی نماییم. وی افزود: موضوع دیگر دانش آموزان بازمانده از تحصیل و چالش بعدی بازگشایی مدارس است که نمی دانیم در وضعیت سفید، زرد و قرمز چه کاری باید انجام دهیم.
مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در محورهای سه گانه در آستانه بازگشایی مدارس با چالش های جدی مواجهیم و فضای آموزشی مجازی هم باید آماده باشد و ابزار مناسب همچون اینترنت پر سرعت، تلفن همراه و تبلت و دسترسی به شبکه شاد باید مهیا شود.دسترسی به شبکه شاد ضروری استوی اضافه کرد: شبکه شاد در شرایط کنونی یک دستاورد است اما باید زمینه دسترسی آن برای همگان مهیا شود و در کنار آن نقش معلمان نیز در فضای مجازی باید جدی گرفته شود و به روز شدن آن الزامی است. حسینی اشاره کرد: شاید برخی معلمان رسالت خودرا حضور در شبکه مجازی ندانند و تدریس حضوری را ترجیح دهند پس مقاومت کنند اما باید این نیروها توجیه شوند و فضای مجازی را بپذیرند و ضمن آشنایی با مهارت های چهارگانه وارد آن شوند. وی گفت: اگر معلمان ما سخنور باشند، به پوشش مناسب خود اهمیت دهند بدون شک دانش آموزانی سخنور و با حجاب تربیت خواهند شد که می توانند آینده کشور را تضمین کنند. مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان پیش دبستانی و پایه اول، بازگشایی مدارس، دسترسی به فضای آموزی مجازی و تعریف نقش و وظایف آموزشی معلمان در فضای مجازی، تامین ابزار و تجهیزات مورد نیاز فضای مجازی، دسترسی به شبکه شاد، هماهنگی معلمان از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مشارکت در کارها سبب موفقیت می شودحسینی تصریح کرد: باید دانست چاره فروردین در ماه مهر جواب نمی دهد و رویکرد وزارتخانه این است که روش ها و راهکارهای مختلفی پیش روی ما باشد و بتوانیم با جلب مشارکت مردم ضمن ایجاد امیدواری به موفقیت در کارها کمک نماییم. وی اظهار داشت: در شرایطی که کرونا زندگی عادی همه انسان ها را گرفتار تغییر و تحول کرده به ما یاد می دهد که زندگی به سبک آشوب و «نظم در بی نظمی» را بپذیریم و خودرا با آن هماهنگ نماییم. وی بیان کرد: باید همه ما دنبال کارهای کوچک اما با تأثیرگذاری بالا باشیم و در این راستا جلب اعتماد همکاران مهمست و باید اطمینان و اعتماد در بین والدین، معلمان، را جلب کرده و برای همه مناطق محروم و برخوردار شهری و روستایی هم برنامه ریزی نماییم.
حسینی اظهار داشت: امروز در دنیای پیچیده و آشوبناکی قرار داریم که اگر با آن هماهنگ نباشیم لطمه می بینیم و قواعد موجود جواب نمی دهد و اگر نتوانیم به نیازهای آموزشی فرزندان خود پاسخ دهیم، فضاهای مجازی آنرا جبران می کنند و اگر درست و بموقع پاسخ ندهیم شایعه رایج می شود. وی ادامه داد: آموزش و پرورش می توانست مانند سایر کشورها تعطیل شود و ما هم منتظر رفتن ویروس باشیم اما اقداماتی در سطح ملی انجام دادیم و سال تحصیلی قبل را بخوبی گذراندیم و امسال برای تمام کتب درسی ابتدایی محتوای الکترونیک تولید شد و شبکه شاد یک ماهه راه افتاد و ۹۰ درصد معلمان عضو این شبکه شدند و زندگی در شرایط کرونا را لذت بخش کردیم. حسینی گفت: امیدواریم با همراهی همه معلمان، والدین و دانش آموزان بتوانیم سال تحصیلی را با رعایت همه پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان بخوبی آغاز نماییم.



منبع:

1399/06/01
14:00:21
5.0 / 5
282
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین