حاجی میرزایی:

شروع سال تحصیلی لزوما همراه با حضور دانش آموزان نیست

شروع سال تحصیلی لزوما همراه با حضور دانش آموزان نیست

مدیریت آموزش: وزیر آموزش و پرورش، با تاكید بر اینكه مجموعه ای كه نتواند بازخورد كارهایش را بگیرد پیشرفت نمی كند، اظهار داشت: ارزشیابی درست منجر به اصلاح و پیشرفت در كارها می شود.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، محسن حاجی میرزایی، در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و معاونین آموزش متوسطه استانها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار نمود: برگزاری این جلسات تشریفاتی نیست، بلکه موضوعات این جلسات بسیارجدی است که استمرار پیدا خواهدنمود پس اهداف مشترکی داریم که باید در مورد آن باهم صحبت نماییم. وی با اشاره به آیات قرآنی، اضافه کرد: از نظر دینی ماموریت اصلی ما عمل خوب انجام دادن است، پس بر طبق کلام الله مجید، فلسفه خلقت عرصه ای برای هنرنمایی انسان است و فلسفه مرگ و زندگی نیز عمل خوب و بد افراد است. وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: در بحث راندمان، تشخیص درست و درست عمل کردن، بسیار مهمست پس در ارائه گزارش ها نباید بیش و قبل از آنچه درباب درست عمل کردن حرف بزنیم در مورد عملکرد خود سخن بگوییم. وی افزود: در آخر دوره تحصیلی، مدرکی که به دانش آموز می دهیم باید معرف خاصیت های وی باشد و نشانه مهارت های مختلف او باشد نه اینکه تنها مجوز ورودش به مراکز آموزش عالی باشد. حاجی میرزایی بر تبیین درست از ماموریت ها تاکید و عنوان کرد: چه بسیار مجموعه هایی که کارهای بسیاری انجام می دهند اما ارتباطی به ماموریت آنها ندارد و فلسفه انجامش، صرفاسابقه فعالیت ها در گذشته عنوان می شود. وی افزود: هر مجموعه ای باید ابتدا، مقصد و هدف نهایی خودرا مشخص نماید تا در آن مسیر قدم بردارد برای اینکه مجموعه ای که اهداف خودرا تعیین نکند تلاش هایش بیهوده خواهد بود و پیشرفتی درآن مجموعه حاصل نخواهد شد. عضو کابینه تدبیر و امید اظهار نمود: یکی از شاخص هایی که تعیین می کند عمل ما درست است یا خیر، پایبندی به ارزش هایی است که برای آن تلاش می کنیم؛ پس تعیین ارزش ها برای هر دستگاهی، امری ضروری می باشد. وی اشاره کرد: همه مفاهیم صرفه جویی و کنترل کیفیت، یعنی انجام امور با دقت بیشتر، منابع کمتر و با کیفیت بیشتر کار خودرا انجام دهیم یکی از موارد مهم در اجرای درست برنامه ها، ارزشیابی از فعالیت هاست تا نقاط ضعف و قوت را مشخص نماییم و این موضوعات را سرلوحه برنامه های بعدی خود قرار دهیم. وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مجموعه ای که نتواند بازخورد کارهایش را ارزیابی کند، پیشرفت نمی کند؛ ارزشیابی درست آن است که به ما کمک می نماید و منجر به اصلاح و پیشرفت امور می شود. وی افزود: ایجاد رشته های مبتنی بر بوم می تواند راهگشا باشد، ما مسئول تصمیم گیری هستیم نه مسئول تصمیم سازی، پس باید روی مسائل محدودی تمرکز نماییم و با جدیت و حفظ اولویت، آنها را انجام دهیم. حاجی میرزایی، با اشاره به پروژه مهر، اظهار داشت: موضوع پروژه مهر را مدیران کل با جدیت و حساسیت دنبال کنند تا بازگشایی خوبی را در سال تحصیلی جدید شاهد باشیم البته منظور ما لزوما، بازگشایی همراه با حضور دانش آموزان نیست برای اینکه تصمیم در این خصوص به ستاد ملی مدیریت کرونا مربوط می شود اما در هر حال تلاش خواهیم کرد تا پروژه مهر خوبی را رقم بزنیم.


منبع:

1399/04/21
21:47:00
5.0 / 5
1066
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین