منتخب مردم در یادهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح كرد

ضرورت شكل گیری شورای مشورتی از دانشجومعلمان جهت حل مسائل آموزشی

ضرورت شكل گیری شورای مشورتی از دانشجومعلمان جهت حل مسائل آموزشی

به گزارش مدیریت آموزش منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازم است یك شورای مشورتی جهت ارتباط گیری مستمر برای پیگیری مسائل اموزش و پرورش توسط دانشجومعلمان دغدغه مند شكل بگیرد.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، علی خضریان منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشستی مجازی با مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران به گفتگو درباره دغدغه دانشجو معلمان پرداخت. در ابتدای این جلسه امیرحسین محقق، مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباب اهمیت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان به تبیین مشكلاتی در عرصه تعلیم و تربیت پرداخت و اظهار داشت: در زمان وزارت آقای فانی اعلام گردید كه آموزش و پرورش با مازاد نیرو مواجه می باشد. این در صورتی است كه تا سال ۱۴۰۴ جمعیت زیادی از فرهنگیان بازنشسته خواهند شد و ما با كمبود معلم رو به رو خواهیم شد و با این روند شان حاكمیتی آموزش و پرورش از بین خواهد رفت. مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران روش هایی چون طرح خرید خدمات آموزشی برای تامین نیروی آموزش و پرورش را خیانتی آشكار دانست و اظهار داشت:
تامین نیرو باید بوسیله دانشگاه معلم ساز فرهنگیان صورت بگیرد و دولت تنها در شرایط فعلی كمبود معلم بهتر است از ظرفیت بازنشستگان و یا به كارگیری سرباز معلم ها استفاده نماید. البته این پیشنهادات نیز مستلزم رعایت یك سری نكات است. در ادامه این جلسه حمیدرضا قائم پناه، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: ما از نگاه دولت تدبیر و امید به مقوله آموزش و پرورش ضربه خوردیم كه این نگاه یك نگاه هزینه ای است و دولت به آموزش و پرورش به مثابه یك بنگاه اقتصادی می نگرد. وی با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۹ اشاره كرد: متاسفانه ما امسال با افزایش بودجه طرح خرید خدمات آموزشی مواجه بودیم كه هیچ یك از نمایندگان مجلس اعتراضی در این خصوص نكردند و این نشانگر این است كه امر خطیر تعلیم و تربیت مسئله اول دولت و مجلس نیست. همین طور نكاتی چون تغییر مكرر وزیر آموزش و پرورش بیان كننده بی اهمیت بودن دولت به این وزارت خانه است. او در آخر اظهار داشت: ما می خواهیم مجلس ورود و نگاه كارشناسی به مسئله آموزش و پرورش داشته باشد. در ادامه علی صفویه، معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان تهران اظهار داشت: به فرموده حضرت امام خمینی مجلس در راس امور است. مجلس باید نگاهی ویژه به مسئله تعلیم و تربیت و وزارت آموزش و پرورش داشته باشد. صفویه با اشاره به سند تحول بنیادین اظهار نمود: سند تحول بنیادین محكم و متقن است و شاكله آموزش و پرورش است كه باید بیشتر به آن توجه گردد. وی در آخر اشاره كرد: مجلس اصلاً اولویت های آموزش و پرورش را درك نكرده است و از مسائلی حرف می زند كه اصلاً اولویت وزارت آموزش و پرورش نیست. ما خواهشمندیم كه مجلس ورود جدی به این مسئله داشته باشد و همین طور نقش عالی شورای آموزش و پرورش را مورد غفلت قرار ندهد. بعد از صحبت فعالان بسیج دانشجویی سجاد صدیقی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید كارنامه ی عملكرد خود در گذشته را جهت دفاع از تعلیم و تربیت كشور ارائه نمایند و متاسفانه ما شاهد این هستیم كه جریان های دانشجویی كه مدعی طرفداری از انقلاب هستند نیز توانایی ارائه یك گزارش بعنوان دفاعیه خود در این حوزه ندارند. جریان انقلابی باید نسبت خودرا به صورت جدی با اولویت بندی های انقلاب مشخص كنند. مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اعلان اینكه سند ۲۰۳۰ یك سند تغییر هویت ملی است اشاره كرد: متاسفانه مسئولین اهتمام لازم برای ورود به این مسئله را نداشتند و در نهایت مقام معظم رهبری خود در این مسئله ورود كردند. ایشان سال ها است كه به اجرا شدن سند تحول بنیادین اشاره دارند اما متاسفانه همتی برای این كار از طرف مسئولین صورت نمی گیرد. صدیقی در آخر اشاره كرد: باتوجه به شرایط كنونی و آموزش های مجازی شاهد این هستیم كه دانش آموزان مناطق محروم از لحاظ آموزشی پوشش داده نمی شوند كه این امر عدالت آموزشی را زیر سوال میبرد. این مردم همان ولی نعمتان انقلاب هستند و باید توجه ویژه ای به آنان شود. در نهایت علی خضریان، منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به بعضی از اقدامات خود در عرصه تعلیم و تربیت اشاره نمود و اظهار داشت: عموم نقدها به مجلس و مسئولین درباب مغفول ماندن امر خطیر تعلیم و تربیت و وزارت خانه آموزش و پرورش وارد است اما این طور نیست كه مسئله تعلیم و تربیت به كلی فراموش شده باشد و ما در حد توان و تخصصمان پیگیر مسائل بوده ایم و خواهیم بود. وی افزود: متاسفانه ما از نگاه سرمایه داری و سود و زیانی ضربه ی زیادی خورده ایم كه این نگاه در آموزش و پرورش خسارت های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. خضریان باتوجه به كمبود نیرو و پیشنهاد مطرح شده در جلسه برای استفاده از بازنشستگان جهت جبران این كمبود اظهار نمود: بجای استفاده از بازنشستگان بهتر است جبران كمبود معلم با وارد كردن نیروهای جوان صورت بگیرد كه ما در مواقع ضروری نیز می توانیم از سرباز معلم ها استفاده نمائیم. منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره كرد: پیشنهاد بنده این است كه یك شورای مشورتی جهت ارتباط گیری مستمر و پیگیری مسائل آموزش و پرورش از سمت دانشجو معلمان دغدغه مند صورت بگیرد تا بتوانیم دقیق تر به حل مسائل آموزش و پرورش بپردازیم. وی در آخر اظهار داشت: متاسفانه فضایی كه درباب مطالبات فرهنگیان به جامعه مخابره می شود تنها درباب معیشت است و ما با كمك دغدغه مندان این عرصه باید ذهنیت اجتماعی را نسبت به این مساله تغییر دهیم.


منبع:

1399/02/02
13:12:18
5.0 / 5
1121
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین