سید جواد حسینی خبر داد

استفاده از زبان اشاره در برنامه های آموزش مكمل برای ناشنوایان

استفاده از زبان اشاره در برنامه های آموزش مكمل برای ناشنوایان

به گزارش مدیریت آموزش رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور اظهار داشت: به زودی زبان اشاره برای ناشنوایان در برنامه های آموزشی تلویزیونی استفاده می شود و برای نابینایان هم كتاب های صوتی و بهای آموزشی تولید شده است.


به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در برنامه تلویزیونی پرسشگر كه با مبحث مدرسه تلویزیونی روی آنتن شبكه آموزش سیما رفت با اشاره به اینكه به علت انتشار كرونا باید از اجتماعات پرخطر پرهیز نماییم كه اجتماع دانش آموزان در مدرسه از آن جمله است اظهار داشت: دانش آموزان با نیازهای ویژه به هفت گروه تقسیم می شوند و به علت اینكه سیستم ایمنی ضعیف تری دارند بیشتر در معرض خطر هستند. وی ادامه داد: ما مدرسه را از حیث فیزیكی تعطیل كردیم اما آموزش ادامه دارد و تلاش می نماییم از این تهدید و بلای بیماری یك فرصت بسازیم. مدیران مدارس و ما در ستاد از این فرصت استفاده می نماییم تا در بستر آموزش های نوین آموزش را به شكل جذاب و پررونقی به مدارس ببریم و خانواده ها را در تعلیم و تربیت مشاركت بدهیم. حسینی با اشاره به اینكه در دو قلمرو اقدامات ویژه ای در حال انجام می باشد اظهار داشت: قلمرو اول این است كه چه نماییم خانواده ها به این ویروس مبتلا نشوند. در این راستا اقدامات پیشگیرانه بهداشتی را مدنظر قرار داده و دستورالعمل جامعی را به استان ها ارسال كرده ایم. در واقع دستورالعمل ویژه وزارتخانه برای مقابله با كرونا، برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی شد. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه كرد: قلمرو دوم تشكیل سه كارگروه آموزش، بهداشت و سلامت و استفاده از تكنولوژی های جدید است. دو گروه از دانش آموزان را داریم؛ بچه هایی كه هوشبهر عادی دارند و آنها كه ناتوان ذهنی هستند. آنها كه هوشبهر عادی دارند در چارچوب طرح تلفیقی و در مدارس عادی درس می خوانند و از برنامه های سیما استفاده می نمایند. وی در پاسخ به اینكه آیا برای نابینایان و ناشنوایان برنامه ای دارید یا خیر؟ اظهار داشت: بزودی زبان اشاره برای ناشنوایان در برنامه های پخش تلویزیونی استفاده می شود و برای نابینایان هم كتاب های صوتی و بسته های آموزشی تولید شده كه در اختیار آنها قرار دارد. كتاب صوتی در طول سال ارسال شده و الان ۱۳ نرم افزار و لوح آموزشی را هم برای مدارس ارسال كرده ایم. فولادوند مدیركل آموزش و پرورش شهر تهران هم درباره علت باز بودن مدارس در روزهای تعطیلی ناشی از كرونا و حضور كادر مدرسه در آن اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش بر مبنای ماموریتی كه دارد باید برای تداوم تعلیم و تربیت در این شرایط تلاش كند. وی ادامه داد: درباره حضور معلمان در مدرسه اظهار نظری نكردیم و الزامی نیست، اما معتقدیم مدرسه باید باز باشد چونكه بار روانی دارند و به مردم انگیزه می دهد. از جانب دیگر باید یك مركزیتی آموزش مجازی و سیستم ارتباطی با دانش آموزان را هدایت كند. اعلام كردیم مدارس روزانه باز و یكی دو نفر از عوامل اداری حضور داشته باشند تا روند آموزش را مدیریت كنند. فولادوند افزود: برنامه ما تداوم آموزش و ایجاد ارتباط بین دانش آموزان و معلمان و مدیریت آموزش جلوگیری از بیماری كرونا و ایجاد ارتباط با اولیای دانش آموزان است.

1398/12/17
21:31:40
5.0 / 5
2132
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین