مدیركل امور اداری:

۳۲۰۰ معلم جذب آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان می شوند

۳۲۰۰ معلم جذب آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان می شوند

به گزارش مدیریت آموزش مدیركل امور اداری اظهار داشت: از محل قانون الحاق یك ماده به قانون تكلیف معلمان حق التدریس، 3200 معلم جذب آموزش وپرورش استان سیستان و بلوچستان می شوند.



به گزارش مدیریت آموزش به نقل از مهر، یارمحمد حسین بر در جلسه شورای معاونان آموزش وپرورش استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: فاكتورهای آموزش وپرورش استان سیستان و بلوچستان از سال ۹۲با تدوین برنامه توسعه ملی تا حدی بهبودیافته است. برنامه توسعه ملی در همه ابعاد جایگاه ویژه ای دارد و از اولویت های اصلی آموزش وپرورش شمرده می شود.
مدیركل امور اداری و تشكیلات وزارت آموزش وپرورش اضافه كرد: در تحلیل و مقایسه فاكتورهای استان با نرم كشور در مقطع ابتدایی حجم زیادی بازمانده از تحصیل داریم و همین طور در مقطع متوسطه دوم به دلیلهای مختلف با معضل ترك تحصیل دانش آموزان مواجه هستیم.
حسین بر ازجمله دلیلهای بازماندگی و ترك تحصیل در استان سیستان و بلوچستان را شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و قومی دانست و بر حضور نیروهای بومی استان در شوراهای تصمیم ساز، تصمیم گیر و مؤثر مانند شورای عالی آموزش وپرورش تاكید كرد.
مدیركل امور اداری وزارت آموزش وپرورش اظهار داشت: با حمایت های بی دریغ و درایت معاون آموزش ابتدایی وزارتخانه و همین طور تلاش همكاران استان، حوزه پیش دبستانی جزو بهترین شاخص ها در كشور معرفی شده است.
وی افزود: اگر بخواهیم آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان متحول شود یك عزم فراتر از توان وزارتخانه نیاز است و مشاركت ارگان ها، نهادها و وزارتخانه ها را می طلبد.
حسین بر یكی از شاخص هایی كه موجب اتلاف هزینه ها درآموزش وپرورش می شود را تكرار پایه در مقطع ابتدایی دانست كه با ۸.۹۴درصد در سال قبل تقریباً نزدیك به ۳برابر كشور بوده است.
وی توانمندسازی نیروی انسانی را در كاهش فاكتورهای منفی مهم دانست و اظهار داشت: از محل قانون الحاق یك ماده به قانون تكلیف معلمان حق التدریس ۳۲۰۰ نیرو جذب آموزش وپرورش استان می شوند كه با آموزش این نیروها خیلی از شاخص ها ارتقا و كمبود نیروی انسانی رفع می شود.
مدیركل امور اداری و تشكیلات وزارت آموزش وپرورش همین طور از راه اندازی ۱۷۰۰ مركز آزمون (تست سنتر) در كشور تا اختتام آذر آگاهی داد.


منبع:

1398/08/22
19:12:03
5.0 / 5
4385
تگهای خبر: آزمون , آموزش , آموزش و پرورش , تحصیل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان مدیریت آموزش

تگهای مدیریت آموزش

olms.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مدیریت آموزش محفوظ است

مدیریت آموزش

آموزش آنلاین